Ten wątek poświęcony będzie Floggerom, a w zasadzie jednemu eventowi z nimi związanemu, mianowicie ich lotowi pożegnalnemu.
Jest pochmurny dzień 25 sierpnia 1999, siedząc w sztabie dowiadujemy się, że piloci z 28PLM zaplanowali na dzień dzisiejszy lot pożegnalny na zakończenie służby MiG-23 we WLOP.
Jestem już wtedy z-cą D-cy 1 elm, przekonanie D-cy Pułku zajmuje tylko chwilę, wie, że to niepowtarzalna okazja, raz, zobeczenia po raz ostatni Floggera w czynnej służbie,
dwa, uwiecznienia tego dla potomności. Wystartowaliśmy parą, bojowy i sparka na Kodak sesion

.
Produkt widać poniżej, Floggery są w konfiguracji tranzyt, czyli do przelotów długodystansowych, pociesznie nazywanej U2 zgadnijcie dlaczego?
01. Znalezienie ich w przestrzeni powietrznej nie nastręczyło większych trudności, w tym czasie mieliśmy jeszcze świetnie funkcjonujący system Punktów Naprowadzania.

02. Gdzieś tam w górze zawsze świeci słońce ...

03. Przyprowadziliśmy całe ugrupowanie nad pas w EPMM

04. I po krótkiej defiladzie i paru ciepłych słowach pożegnania ...

05. klucz Floggerów odleciał w kierunku Dęblina.

06. Na tej fotce samoloty 101 i 102 noszą pozostałości białych pasów na kadłubie, przynależności do Pyrland AF w trakcie ćw Orli Szpon '97.

Żeby nie było, że miały być Fulcrumy A2A to:
07. Ex Czeski 89 w trakcie ćwiczeń Cooperative Banners '96 zmierzamy w kierunku fiordów celem osłony NFZ.

08. W trakcie tego samego ćwiczenia korzystając z opcji sandbag miałem okazję latać na norweskim F-5 Tiger WaPoS! W kabinie sparki pilot z Aviano Triple Nickle SQ (SQ 555)

09. Tak prezentuje się świat z pozycji prawego skrzydłowego w położeniu na plecach.

10. Na koniec lekko sentymentalnie ...

pzdr
10.