FOTO-TECHNIKA > Technika i sprzęt fotograficzny

marsjańskie teorie o chooyowych fotografach i świetnym sprzęcie

<< < (5/28) > >>

marsjanin:
Kichu.

No więc przecież nie twierdze że 2 fotografów mających ten sam sprzęt uzyskuje ten sam efekt końcowy. Ale aparat dostarcza Ci taką samą surówkę. I na etapie sprzętu startują z tego samego materiału.
Mając gorszej klasy sprzęt masz po pierwsze mniej ostrych, po drugie masz większe szumy, po trzecie masz mniej napstrykanych klatek itd... im gorszy sprzęt tym gorzej wychodzisz na starcie.

Stąd kluczowe znaczenie sprzętu.

Obróbka - tu jak umiesz tylko rozjaśnić to trochę słabo bo nie dość że z puszki wyszły zaszumione zdjęcia to jeszcze mydło i z całych pokazów mało co w ogóle można wybierać, podczas gdy ten co ma dobry sprzęt ma do wyboru dużo więcej strzałów, mniejsze szumy, ostre foty i np.36 mln pix itd...

Chcesz realizować pomysł na zdjęcie to musisz mieć z czego ten pomysł zrealizować.

Oczywiście szkło dobierasz odpowienio do tego co chcesz fotografować, ale to nie ma nic wspólnego z tym o czym pisałem wcześniej

Konkluzja: Mając dobry sprzęt możesz zrealizowac każdy swój pomysł. Mając słaby sprzęt realizujesz to co cię da bo na pomysł nie starczyło.


marsjanin:

--- Cytat: Złoty w Wrzesień 28, 2016, 11:16:02 am ---
--- Cytat: marsjanin w Wrzesień 28, 2016, 10:52:03 am ---PS. Z ciekawości zapytam kto tytułował ten wydzielony wątek ? Bo nie pisałem nic o "chooyowych fotografach i świetnym sprzęcie" tylko o roli sprzętu i fotografów odnośnie jakości zdjęcia.

--- Koniec cytatu ---

Ależ to właśnie jest istota sarkazmu;)

--- Koniec cytatu ---

Tylko pytam z ciekawości kto tak zatytułował :D

Jack S.:

--- Cytat: marsjanin w Wrzesień 28, 2016, 11:34:50 am ---Mając gorszej klasy sprzęt masz po pierwsze mniej ostrych, po drugie masz większe szumy, po trzecie masz mniej napstrykanych klatek itd... im gorszy sprzęt tym gorzej wychodzisz na starcie.

--- Koniec cytatu ---

O ile chcesz robić duże kropy. DOBRY fotograf jest świadomy np tego, że 1100D z 70-300 będzie mieć większe szumy niż 5D Mk. III z 400 2.8, i będzie focił na szeroko, starając się dopasować koncepcję do ograniczeń sprzętowych, a nie na odwrót.

Pytanie, jakie się nasuwa,  to o co Ci chodzi: o dobre zdjęcie, czy konkretnie o to, żeby zrobić dobre zdjęcie z mega kropem w ciemnych warunkach. Widziałem dużo dobrych zdjęć 'na szeroko'. Głupi Nikon D90 na ISO 1600 ma fajny obrazek, o ile nie kroisz go np z 300 na ekwiwalent 1000 mm.

marsjanin:
Jack mówię kluczowym znaczeniu dobrego sprzętu.

Jeśli robisz coś tele to masz lepsze i gorsze tele, jeśli robisz coś szerokim to masz też lepsze i gorsze szkła.
Jeśli robisz coś po ciemku to masz lepsze i gorsze szkła do i puszki i tak dalej.

Moja propozycja jest nadal aktualna co do wyposażenia na pokazach fotografa w szajs i amatora w profesjonalny sprzęt, ktoś chciałby pokazać że zrobi lepsze zdjęcia to przecież zapraszam do zabawy, to może być fajny eksperyment.

Jack S.:
Znasz to:

https://www.youtube.com/watch?v=jDAnNjRJxOQ&list=PL7ECB90D96DF59DE5

?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej