Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
HANGAR PARTY => Hangar Party => Wątek zaczęty przez: kwinto w Styczeń 13, 2014, 08:23:24 pm
-
Mam taki sprawę:
sprawiłem sobie tuż przed gwiazdką N24-70, według zapewnień sprzedawcy wszystko i zawsze w tych szkiełkach jest ok, więc sprawdziłem pobieżnie (moja wina)
(w końcu kupuję w jednej z wiodących firm) i delikatny opór w zakresie 24-28 nie wzbudził moich podejrzeń
Obiektyw trafił na półke (miałem ciężki koniec-początek roku) pierwsze większe próby zacząłem robić wczoraj a tu zonk
W zakresie 24-28 coś się trze, daje wyraźny opór - generalnie kicha :(
Dzisiaj odwiozłem obiektyw do salonu pokazałem sprzedawcy, który popatrzył na mnie z miną "czego gość się czepia" ale po porównaniu z innym stwierdził, że on nie jest z serwisu i jedyne co może zrobić to wysłać do serwisu o wymianie nie ma mowy
I tu moje do Was pytanie: co ja mam kurde zrobić?
kupiłem sobie bubla za kupe kasy - zanim zacząłem używać już muszę go serwisować trochę mnie to drażni
Czy nie ma jakiejś "rękojmi", "niezgodności towaru z umową" czy innych przepisów na które mogę się powołać żądając/prosząc o wymianę na egzemplarz bez wad
z góry dzięki za pomoc
-
kupowales nowke w sklepie ? czy jakas uzywke ? to jest znany problem z tego typ obiektywach, jak sie tego nie zrobi, to w koncu sie zablokuje zoom w tym polozeniu gdzie trze
-
odpowiedz na kicha pytanie
a moje jest takie czy zamawiales przez internet czy kupiles tradycyjnie w sklepie?
a generalnie to się nie martw tylko oddaj do serwisu - serwis to nie piekło
naprawią i jeszcze sprawdzą i przetestują i będziesz mieć pewna sztuke
takiej pewności nie będziesz mieć przy wymianie na kolejnąw sklepie
-
zależy jak sie trafi z tym serwisem - jak na gwarancji to bym sie nie martwił - zrobią
jak po gwarancji... to hmm... różnie to bywa... mi serwis Nikon Polska napisał tak
"(...) do wymiany jest praktycznie cały blok optyczny ze względu na brak możliwości naprawy poszczególnych elementów tego bloku, który składany i regulowany jest wyłącznie na etapie produkcji. (...) Koszt 3.946,50 PLN"
a serwis Nikona w UK naprawił całość za 112,59 GBP - z czego 75 funtow robocizna, a 37,59 funta wymiana jednej czesci :)
od tamtego czasu mam do tego szkła ... ze tak to ujmę lekki dystans :D
-
odpowiedz na kicha pytanie
a moje jest takie czy zamawiales przez internet czy kupiles tradycyjnie w sklepie?
- kupiłem nówke sztukę w sklepie stacjonarnym (AB Foto)
- jutro sklep ma wysłać do nikona, ja mam tylko dzwonić i poprosić o express, bo w sobotę mam robotę na którą m.in. obiektyw był planowany
dzięki za szybkie odpowiedzi - trochę mnie uspokoiliście :)
-
no to się o nic nie martw a jakbyś miał jakieś problemy - dzwoń do mnie!
są dobrzy ludzie i w AB Foto i w Serwisie - damy radę :)
-
no to się o nic nie martw a jakbyś miał jakieś problemy - dzwoń do mnie!
są dobrzy ludzie i w AB Foto i w Serwisie - damy radę :)
działasz jak melisa - uspokajająco :)
dziękuję
-
Dokładnie, problem z tym szkłem taki jest - wiele o tym było. I też mi się ten pierścień zblokował z początku. Serwis poprawił i od wtedy wszystko działa.
-
Mam to samo, też się muszę do serwisu wybrać :/
-
przykrość taka, że za stertę kasy kupuje się towar co ma wadę i to jak słychać powtarzalną, natomiast nie ma u nas mechanizmu zwrotu bo nowy naprawiam i się zniechęciłem - wszelkie ewentualne zwroty to dobra wola sprzedającego.
-
zwroty są jak się zamawia przez internet
lub jak sklep o tym wyraźnie pisze
-
Prawnikiem nie jestem, ale wydaje się że możliwość zwrotu w takiej sytuacji jednak jest.
W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, ustawodawca przyznał kupującemu uprawnienie do dokonania wyboru między nieodpłatną naprawą albo wymianą towaru na nowy stosownie do w/w art. 8 ust. 1 zd 1 u.s.k. Wyjątek stanowi okoliczność gdy naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Więcej tu -> http://problem.kancelaria.pl/niezgodnosc-towaru-konsumpcyjnego-z-umowa/ (http://problem.kancelaria.pl/niezgodnosc-towaru-konsumpcyjnego-z-umowa/)
-
sprawy jak się zdeklarował sprzedawca lub zakupu na odległość (poza siedziba firmy, internet ) pomijam, to inna bajka.
A z tego co przytoczyłeś Panie Carlito właśnie wynika, ze zwrot tylko jak nie da się wymienić lub naprawić a w tym wypadku tego nie ma...
-
Racja. Pisałem o zwrocie a myślałem o wymianie na nowy ::)
-
no i jeszcze jedno ważne z czym borykałem się w sklepie jak jeszcze go mialem:
co to znaczy niezgodny z umową?
przecież sprzedawca może powiedzieć ze zgodny a kupujący ze niezgodny
i stad jest potrzebny ktoś kto się na tym zna... np. serwis?
moglbym ksiazke napisac co kupujący uznawali za niezgodne z umową a okazywalo się ze jest wszystko wporzo
-
w przypadku tego obiektywu i tej wady sprawa jest ewidentna - bubel ktory nadaje sie do wymiany/naprawy
-
to ja odpukać miałem widać troszkę wiecej szczęścia bo też skusiłem sie na ten obiektyw przed świętami
i jak na razie wszystko jest ok
-
to ja odpukać miałem widać troszkę wiecej szczęścia bo też skusiłem sie na ten obiektyw przed świętami
i jak na razie wszystko jest ok
Wiele osób miało na niego chętkę na święta widzę ;)
-
no i jeszcze jedno ważne z czym borykałem się w sklepie jak jeszcze go mialem:
co to znaczy niezgodny z umową?
przecież sprzedawca może powiedzieć ze zgodny a kupujący ze niezgodny
i stad jest potrzebny ktoś kto się na tym zna... np. serwis?
moglbym ksiazke napisac co kupujący uznawali za niezgodne z umową a okazywalo się ze jest wszystko wporzo
Proszę Pana bo aparat robi same białe zdjęcia? ;)
powodzenia ze szkiełkiem :D
-
no i jeszcze jedno ważne z czym borykałem się w sklepie jak jeszcze go mialem:
co to znaczy niezgodny z umową?
przecież sprzedawca może powiedzieć ze zgodny a kupujący ze niezgodny
i stad jest potrzebny ktoś kto się na tym zna... np. serwis?
moglbym ksiazke napisac co kupujący uznawali za niezgodne z umową a okazywalo się ze jest wszystko wporzo
Proszę Pana bo aparat robi same białe zdjęcia? ;)
powodzenia ze szkiełkiem :D
białe miga na czarno :)