Autor Wątek: Air to Air Chapman/Holland  (Przeczytany 776 razy)

chrisparypa

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
    • Living The Dream Photography
  • Skąd: z nienacka
Air to Air Chapman/Holland
« dnia: Październik 25, 2012, 01:51:36 am »
Pozwole sobie zaczac tak po amerykansku a co !

Dzieki za mile przyjecie mnie i moich prac tutaj na forum.... bez watpienia jest to przyjemnosc byc nawet tak mala czescia waszego swiata :) Spotkalem sie z roznymi opiniami, slyszalem rozne rzeczy, mysle ze dlatego ze czy sie wam to podoba czy nie nalezycie do pewnego rodzaju Elity, nawet jesli nie wszyscy z was sa super fotografami to najwazniejsze ze macie siebie i trzymacie sie fajana ekipa i to wlasnie tego wam wszyscy zazdroszcza. Zazdroszcza wam tego ze macie do kogo gebe otworzyc, z kim sie posmiac, z kim pojechac a pewnie i komu wyzalic.... powiem tak troche ironicznie macie swoja Ameryke :)

Nie zapomne jak przywital mnie Hesja, w zyciu wczesniej sie nie widzielismy a dostalem prawdziwego tradycyjnego slownianskiego misia i rozmawialismy jakbysmy sie znali bardzo dobrze. Podobnie z reszta chlopakow jak tu byli czysta przyjemnosc stac obok nich i dobrze sie bawic.... Wasi ludzie troche zmienili moj poglad na otaczajacy swiat fotografii i lotnictwa.... Pamietajcie najwazniejsze to to zeby sie dobrze bawic a kadry same sie na karte zapisza! wiem bo testowalem ten system :)


No dobra ale jedziemy ze zdjeciami.... Zadanie bylo takie zeby zrobic zdjecia zoltego smaolotu na tle budynkow, kampusu Ebry Riddle Aeronatical Univeristy. Nie ukrywam zdjecia byly robione na zlecenie i tak zarabiam robiac zdjecia, sprzedaje zdjecia, pracuje z roznymi pilotami i smaolotami i nienawidze airliners.shit bo mi rujnuja rynek a rodzina glodna chodzi ! Sorry pasja, hobby swoja droga ale zyc z czegos trzeba :)

Now wiec lecac na zlecenie, nie zawsze mam mozliwosc uchwycenia kadrow takich jakbym chcial, tak wiec czasem bywa monotonnie... musicie wybaczyc nie macie wyjscia. Szybko sie uporalem ze zdjeciami budynkow i smaolotu, sponsor zadowolony, Universytet tez, mamy pozwolenie na jeszcze 3 okrazenia nad kampusem. Kozystamy z tego co mamy, na bezrybiu i zaba ryba czy jakos tak :) Niestety czlowiek z ramienia FAA czyli milicji takiej co to wszystkiego w USA pilotom zabrania nie daje zgody na lot zdjeciowy wiec cala akcja odbywa sie "podstolem", ale dajemy rade.... ogromny minus to to ze nie mzoemy poleciec nad plaze i naprawde super wygladajaca lazurowa wode oceanu. Dlatego wlasnie tlo jakie widzicie to wszystko co bylo mi dane, nie bylo szans na nic lepszego dlatego takie pstrokate, nijakie, budynki, lasy bleeeee ale biore co jest....Przy okazji wyrzucamy z samolotu spadochriniarza (spadochroniarke ewentualnie bo to pani) Cheryl Stearns - pewnie niewielu mowi cos nazwisko choc dla zianteresowanych skydivingiem ta osoba powinna byc na liscie "Bogowie" Cheryl skacze z naszej Bonanzy a my wtedy myk i udajemy ze na lotnisko ale tutaj jeszcze koleczko nad szkola zrobimy :) i dolaczaja do nas Rob Holland mistrz swiata akrobatyki powietrznej i matt Chapman, byly mistrz swiata, reprezentant USA, i jeden z najwiekszych autorytetow w dziedzinie bezpieczenstwa lotow samolotow pasazerskich na swiecie... Organizatorem przedsiewziecia jest Matt Chapman, moj bardzo dobry znajomy, a w tym biznesie znajomi sa jedynym biletem na druga strone lustra czyli z tlumu widowni na strone tych wystepujacych....

mam pytanie.... i prosze o jakies konstruktywne opinie na temat obrobki w stylu HDR, zrobilem to swiadomie, bo chcialem wyciagnac cos innego, a zeby zrobic dobre djecie trzeba je zrobic inaczej niz inni... w USA jeszcze nikt nie probowal tego typu obrobki na zdjeciach air to air. Polska krew daje znac o sobie i kombinuje, szukam czego nowego, szukam czego zeby zrobic "roznice" czasem sie trafia czasem sie pudluje, chcialbym wiedziec co myslicie o tego typu zagraniu. Nastepnym razem planuje troche ze stalkami pokombinowac i cos moze nowego ustrzelic.... to tyle ! GO EREKSZYN !


1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


10.


11.


12.


13.


14.


15.


16.


17.


18.


19.


20.



Wybralem losowo co pokazac... po wiecej zdjec zapraszam na facebook

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151318224494809.545584.659829808&type=1&l=a8898168b1
Living The Dream Photography
www.chrisparypa.com
Why Bird Can Fly But Fly Can't Bird?

michaelsoncam

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gotham City
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2012, 04:43:14 am »
Fajne foty Krzysiu.
2 zalapala wasze cienie na wodzie, lubie to.
14 dziwnie sie oglada do gory kolami
9 i 12 te dwa troche przesadzone
Ogolnie klasa, dobrze ze zostawiles exify.
Pozdrawiam Michal

Master_D

  • Wiadomości: 777
  • Piotr Drewniak
    • Zobacz profil
    • Fundacja "Legendy Lotnictwa"
  • Skąd: Toruń
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2012, 07:38:03 am »
Genialne fotki Chris! Uwielbiam twojej foty!
Danke schön für die Attenzione.

hesja

  • Prezes SPFL
  • Solo Pajlot
  • ********
  • Wiadomości: 21636
    • Zobacz profil
    • hesja
  • Skąd: Warszawa
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 25, 2012, 09:19:12 am »
Krzycho - dzięki za fajny wstęp - to fajnie jest słyszeć o nas opinię od kogoś kto nas poznał a nie słuchać o sobie od kogoś, kto nie zamienił z nami ani słowa :)

Do rzeczy
Obróbka jest na granicy ale moim zdaniem jej nie przekroczyles. A powiedz- nie kusilo Cie jeszcze bardziej pojechac z czasem w sensie wydłuzyć? Wiem wiem - drgania i brak komfortu pracy i to moze byc niemozliwe ;) Tak pytam bo sie nie znam.

Znam sie zatem troche na kadrowaniu i... prezentacji zdjec :)
Uwazam, ze z kadrami jest u Ciebie o wiele wiele lepiej niz pol roku temu :)
Podobaja mi sie bardzo close-upy z pilotami. Nie podoba mi sie troche to, ze nie podjales najtrudniejszej pracy albo zrobiles w tym temacie tylko troche
a chodzi o... "sztuke prezentacji". Wiem wiem i znam ten bol o nazwie SELEKCJA
kazda fotka super - tu cos blysnelo tu pilot sie usmiechnal tu niezla ostrosc na kabinie a tu ladne rozmyte smiglo
Niestety dla oglądacza bardzo czesto zlewa sie to w jedno i ma wrazenie ze oglada pod rząd 5 takich samych zdjec :)
Pamietaj, ze lepiej wstac od stolu z lekkim uczuciem niedosytu niz z przesytem. Jest kilka zdjec, ktore sie prawie powtarzaja choc rozumiem dlaczego je pokazujesz :)

Co do kadrowania to pamietaj o dynamice, mocnych punktach i o odpowiednim cięciu.
Niektore cięcia bolą inne odcinaja niezdrowe fragmenty zostawiajac samo zdrowe. Musimy dzialac by ciac tylko w sposob nr 2 :)

To tak jak w fotografii modelkowej - sa jakies zasady. Nie utniesz zdjecia na stawie, nie utniesz na dłoni, nie utniesz na oku
Bo... zaboli :) Inne ciecia jak najbardziej tak :)

aaaa pojade po wszystkich - bierz z tego co uwazasz za cenne a reszte mojego pieprzenia do kosza ;D


1. Zajebiste - piekny kadr! Wszystko jest tu gdzie powinno. Aaaa uzywasz Nik Color Efex do tych HDR? Poszukaj tam przyciemniania rozjasniania środka. Byloby super lekko przyciemnic brzegi zostawiajac jasnego pilota. Lekko :)
2. Cienie fajne ale juz sie zrobil na focie balagan troche
3. Bym lekko ciachnal jeszcze by dac tego blizszego pilota do PD
4. przegrywa z 1 i... poczekaj - z 10! Moim zdaniem off z selekcji
5. Drazni mnie ta ucieta owiewka kola :(
6. Takie troche zadne co? Jest samolot i... juz :)
7. Tu pilota wsadziles w sam srodek kadru - daj mu deczko kadluba z przodu zeby pilot wpadl do PG
8. Przyznaj sie ze podoba Ci sie laska z ktoregos z tych domkow :)
9. Troche przesadzona obrobka i kadr przewaza na lewo - nic go nie rownowazy z prawej. ladna okolica!! :)
10. To mi robi! Jest PG i troche konstrukcji przed i po kątach na ziemi widac ze troche sie dzialo!
11. Ladne smigiełko! No kadr... no ujdzie... choc dalbym wiecej powietrza przed samolotem a przez to caaly poziomy ster by wszedl
12. Podaj 5 różnic z 6? :) Sa podobienstwa - do kosza oba albo wybierz jedno jak musisz : ))))) 
13. Wieem - super dym ale kadrowo mi nie lezy
14. O tak - fajnie jest! :)
15. 1 z nią wygrywa
16. uuuuuuuu uciałeś dziewczynie twarz? Nie tnij kolpaka :) na razie najgorsze
17. Tu bym chyba w kwadrat poszedł z kadrem
18. Piekny ocean i klimat ale statecznik? off
moze tak?


19. Olej to N i pilota do PG bo super wyglada i na nim sie trzeba skupic
20. Slodkie! troche owiewka kola za bardzo wbita w róg - jak masz z czego to daj jej deko powietrza

ufff :)
Be Erekszyn :P

aaa i jeszcze jedno - obrobka typu HDR ma sens jak masz dobra jakosc fotki - nie probuj jej stosowac przy mydełku
:) Serdecznie pozdrawiam

Sławek Krajniewski

chrisparypa

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
    • Living The Dream Photography
  • Skąd: z nienacka
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2012, 02:25:29 pm »
Hesja z wiekszoscia podpowiedzi sie zgadzam, z niektorymi mniej :) Zdjecie ktore wykadrowales wyglada bardzo fajnie ale tutaj jest wlasnie ten problem z selekcja bo mam chyba ze 3 takie zdjecia... tak tak przegralem z selecja. To ostatni set, po nim juz wakacje wiecie jak jest :) nie do konca sie skupilem zeby wybrac najlepsze zdjecia z 400 ktore mam ( to tak naprawde zdjecia z 2 dni :)) No i moje lenistwo daje znac o sobie.

takie podpowiedzi sa naprawde budujace i edukacyjnie bezcenne co chyba widac ze staram sie skupic troche przy robieniu zdjec i przy obrobce na kadrze, staram sie jak moge i mam nadzieje ze kadrowo bedzie juz tylko lepiej. Fajne jest tez to ze dzieki takim podpowiedziom widzimy co komu bardziej pasuje, jak publicznosc by sobie widziala pewne ujecia :)

Hesja zapytal o czasy dluzsze.... Zasada jest taka, a autorem tej zasady jestem ja i bede jej bronil jako autor :)

zdjecia gdzie widac cale smiglo 1/100-1/160 zdjecia gdzie widac smiglo z boku 1/250-1/320, nie ma najmniejszych szans i sensu schodzic ponizej 1/100 w przypadku samolotow akrobacyjnych z trzema lopatami smigla, na 1/100 mamy caly dysk rozmycia, wiecej sie nie da rozmyc. To czy widac dysk czy nie zalezy od swiatla i tla. Ciemne tlo i swiatlo "zza plecow chociaz troche pod katek" robi dysk widoczny. Widac go na zdjeciach robiony przed zachodem, po wschodzie, i tak powinno sie robic sesje air to air ale niestety nie zawsze na to warunki pomagaja, dlatego bierze sie co sie ma. W godzinach abrdzo slonecznych dysku w zadsadzie nie widac co mozna zauwazyc na zdjeciach.

Druga rzecz to psychika, robie zdjecia na 1/100 przez pierwsze 15 minut i nagle w glowe uderza mysl: "Kurde nie zepsuj, poswiecimy troche dysku i skoczymy na 1/160, to 90% rozmycia bedzie dobrze a szansa na zdjecie ostre wzrasta 10 krotnie" i zaczynasz obic z troche dluzszym czasem. Ja zdjec z przodu gdzie widac smiglo staram sie nei robic szybciej niz 1/160.

Trzecia sprawa to usatwienia aparatu i ich samoistnie przestawianie.... Okresle sytuacje w samolocie jako "Pieklo", czasem robie serie jednym apratem, puszczam go lapie drugi nie sprawdzajac jak ustawienia, puszczam biore jeszcze raz pierwszy. Aparaty sa przypiete do mojej uprzezy, ja jestem oplatany uprzeza, podpiety pod siedzenie, a i ciala baletnicy tez nie mam. Pokretla sie ocierja, przekrecaja i czesto zmieniaja ustawienia aparatu... staram sie to kontrolowac bardzo dokladnie, na reku mam napisane "CHECK" no ale zdazaja sie takie wpadki jak zdjecie #5 gdzie czas sie przekreci na /tysiace i mamy awarje silnika smiglo sie przestaje krecic....

Swoja zasade i tlumaczenie bazuje na tym co zaobserwowalem i doswiadczylem. Tam w gorze nie jest tak ze o ustaw sie tak a ja zrobie zdjecie, to tylko na filmach jessici Ambats tak wyglada, ktora placi za sesje pilotm i moga sobie pozwolic latac 3 godziny szukac swiatla i ustawiac sie do kadru :) U mnie jest AKCJA ! szykbosc, nie ma minuty do zmarnowania, cale serie zdjec szykbie komendy : SMOKE ON NOW..... READY BREAK NOW i inne rozne. Ta sesja to bylo na mega wariactwie bo nie bylo pozwolenia na zdjecia ze wzgledu na ruch lotniczy i nadgorliwego kontrolera z Fedracji lotniczej USA....

I jeszcze jedna rzecz jesli chodzi o czas: Zyroskop..... z zyroskopem ludzie schodza do 1/40 i to daje piekny efekt, piekny dysk, ja chyba ze 200 zdjec w czasie zerii zrobilem na 1/60 i chyba jedno bylo w miare ale to z jednym przymknietym okiem ostre. Na zyroskop mnie nie stac, zreszto na wiele innych rzeczy ktore ulatwily by mi zycie i robienie zdjec :) Kto wie mzoe w przyszlosci... napewno zyroskop jest na liscie zyczen jak juz bede milionerem :)

Dzieki wszystkim za opinie i samo ogladanie moich zdjec !
Living The Dream Photography
www.chrisparypa.com
Why Bird Can Fly But Fly Can't Bird?

Złoty

  • Wiadomości: 4272
  • Explore. Dream. Discover.
    • Zobacz profil
    • Aeroholic!
  • Skąd: Warszawa
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2012, 02:35:01 pm »
Krzysiek, większości z nas, jak sądzę, szczęka opada widząc te zdjęcia, fajnie, że dużo piszesz i opisujesz jak to się odbywa tam, w powietrzu. Pisz i pokazuj zatem jak najwięcej :)

golden

  • Wiadomości: 472
    • Zobacz profil
    • Moja Fotografia
  • Skąd: Płock
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2012, 03:38:19 pm »
Myślę Krzysiu że to co tutaj pokazałeś  to chyba jedne z Twoich lepszych zdjęć pokazanych na forum.
Niecodzienność sytuacji powoduje że zdjęcia są wyjątkowe i nie jeden dałby się "pokroić" aby mieć możliwość
uczestniczenia w takich "odlotowych akcjach".

HDRy nie do końca mnie przekonują bo niby jest fajnie i kolorowo ale wychodzą  obwódki #9 , #12
i czasem bardziej przypomina mi to malowankę niż zdjęcie - trochę przesadzona obróbka ale wiem że tam
u Ciebie może się to podobać  ;D

Nie mam doświadczenia w robieniu takich zdjęć z wnętrza samolotu ale pamiętam że jak kiedyś miałem
okazje przelecieć się Wilgą  to największym problemem były dla mnie te plastikowe okienka  ;D

..... i Wiesz gdybym Cie nie znał to pomyślałbym że to wszystko to jakiś kapitalny fotomontaż
wklejanie samolotów i takie tam photoshopwe sztuczki  ;D


pozdrawiam


MOJA FOTOGRAFIA www.slubnefoto.pl

hesja

  • Prezes SPFL
  • Solo Pajlot
  • ********
  • Wiadomości: 21636
    • Zobacz profil
    • hesja
  • Skąd: Warszawa
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 25, 2012, 03:55:22 pm »
Krzycho, mi z tymi czasami nie chodziło tyle o śmigła ale o rozmycie tła :)
:) Serdecznie pozdrawiam

Sławek Krajniewski

hesja

  • Prezes SPFL
  • Solo Pajlot
  • ********
  • Wiadomości: 21636
    • Zobacz profil
    • hesja
  • Skąd: Warszawa
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 25, 2012, 03:56:36 pm »
A i jeszcze jedno, to my dziękujemy że zasilasz nasze forum w takie fotki! :))
:) Serdecznie pozdrawiam

Sławek Krajniewski

chrisparypa

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
    • Living The Dream Photography
  • Skąd: z nienacka
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 25, 2012, 04:06:04 pm »
trochę przesadzona obróbka ale wiem że tam
u Ciebie może się to podobać  ;D


HAHAHAHA Golden bywa to wie ze w USA badziewie ktore cieszy oko kolorami i chinska nalepka jest zawsze mile odbierane :))))


Hesja z rozmyciem tla to ciezko chyba, no moze w przypadku zdjec robionych z boku gdzie panning ciagniesz razem z lotem wtedy by dlugi czas pomogl bez watpienia, Z glebia ostrosci tez nie pokombinujesz bo przyslona duza wskakuje.... ale z tym romzyciem tla dales mi pewien pomysl... moze cos pokombinuje nastepnym razem :)
Living The Dream Photography
www.chrisparypa.com
Why Bird Can Fly But Fly Can't Bird?

golden

  • Wiadomości: 472
    • Zobacz profil
    • Moja Fotografia
  • Skąd: Płock
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 25, 2012, 04:13:49 pm »
ale z tym romzyciem tla dales mi pewien pomysl... moze cos pokombinuje nastepnym razem :)

Oj Oj Oj wiem że jesteś w tym dobry ale lepiej nie kombinuj już z tym rozmyciem .....  ;D ;D ;D



pozdrawiam
MOJA FOTOGRAFIA www.slubnefoto.pl

pilotex

  • Wiadomości: 994
    • Zobacz profil
  • Skąd: Sosnowiec
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 25, 2012, 04:27:05 pm »
No kolego, właśnie na profilu FB lotnictwo.net.pl chwalą sobie Twoje zdjęcia :)
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151318228674809&set=a.10151318224494809.545584.659829808&type=1&ref=nf

Naprawdę gratuluję ujęć, są świetne!
Pozdrawiam,
Ewa

kwiecin

  • Cadet
  • **
  • Wiadomości: 831
    • Zobacz profil
    • Air'n'Photo by kwiecin
  • Skąd: Żyrardów
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2012, 04:58:16 pm »
Krzysiek, przede wszystkim dzięki za ukazanie kuchni robienia takich fotek. Bezcenne.
No i za same foty oczywiście ;-)

Merytorycznie do zdjęć się nie odniosę, bo są tu lepsi co mają to lepiej  przemyślane i na pewno napiszą jeszcze (jak poprzednicy) co można usprawnić.
Pozwolę sobie napisać kilka słów komentarza ogólnego, który przychodzi mi na myśl, oglądając Twoje zdjęcia które publikujesz tu i na FB. A nuż do czegoś się przyda :)

Płatne zlecenia
Żyjesz z robienia tego typu zdjęć. Zatem to Klient decyduje czy robisz dobre zdjęcia czy nie. Jeśli wykłada na nie swoje pieniądze, poleca Cię innym, zatrudnia kilkakrotnie – znaczy jest zadowolony, a fotki są dobre (w oczach Klienta).
U nas na pewno napiszemy Ci co może być lepiej, co można by zmienić, co się podoba, co nie – dostaniesz feedback, natomiast to głównie drobiazgi.
A pewnie i często napiszemy głupoty, bo w świecie idealnym pewnie by się dało, a na zleceniu masz jedną szanse i musisz ją wykorzystać.
Tu chyba będzie najwięcej rozbieżności – przy foceniu amatorskim, nie ma tego ciśnienia. Najwyżej przyjedziemy za rok/będzie inna okazja. Przy foceniu komercyjnym, set musi być dobry, drugiej szansy nie będzie.
Fajnie, że napisałeś o ciśnieniu – że czasem świadomie lepiej nie ryzykować, Klient aż tak bardzo na te rozmycia nie będzie patrzył, a Tobie szansa na dobre zdjęcia wzrasta.
Więc pls ostrożnie ze stosowaniem naszych uwag (a do nas apel, żeby być ostrożnym w zbyt łatwym ocenianiu). Bo na koniec dnia, to Ty ryzykujesz swoim stanem konta i reputacją ;-)
Co z tego że nam się spodoba, zdjęcie będzie zgodne z wszystkimi prawidłami, jak Klient powie „sorry, to nie to”? Z drugiej strony konstruktywny feedback na pewno pomoże zwiększyć świadomość – czasem po prostu ktoś musi powiedzieć co robisz nie tak, bo sam tego nie zauważysz (nawet jak znasz zasady i wiesz na co patrzeć).

STYL
Patrząc na Twoje zdjęcia na pewno da się zauważyć Twój unikalny STYL. Patrzysz na zdjęcie i myślisz „o, Chris Parypa” (nawet na zdjęciach bez loga ;-) ). W tym stylu widzę następujące elementy:

Kolory – nie wiem czy to festyniarskie badziewie, ale Twoje fotki są kolorowe. Mi się to podoba. Podkreślają pozytywny odbiór zdjęcia. W innych tonacjach to nie byłoby to.
Pozytywne emocje – uśmiech, dobra zabawa, przyjemność latania, fun, wolność, to skojarzenia, które przychodzą mi najczęściej gdy oglądam Twoje zdjęcia.
Ludzie – bardzo częsty element. Nie tylko samoloty, ale i ludzie lotnictwa. Pozytywni wariaci w swoich maszynach.
Dynamika – bliskie ujęcia, skosy, rozmycia, etc – zdecydowanie zdjęcia mają ładunek akcji i dynamiki.

Ty pewnie masz jeszcze kilka innych elementów które są dla Ciebie ważne. Jestem zwolennikiem rozwoju przez skupienie się na mocnych stronach, i szukając tego unikalnego „czegoś” co będzie Cię odróżniało na rynku od innych, skupiałbym się właśnie na wzmacnianiu tych elementów. Wtedy nawet jak kadr będzie nie do końca poprawny, to nadal będzie z niego bił Twój unikalny styl. Im bardziej wyraźny, tym bardziej będzie rodził skrajne opinie. Jedni to kupią i będą Cię kochać, inni nie strawią i będą nienawidzić. W obu przypadkach oby nazwiska nie przekręcili ;-)

Selekcja
Hesja już o tym pisał, ja tylko dołożę od siebie, bo to chyba jedna z najważniejszych lekcji, które odebrałem w SPFL. I której stale się uczę, bo czasem ulegam swoim emocjom, żeby wcisnąć jeszcze jedno. I jeszcze jedno :)
„Less is more” sprawdza się tu ogromnie. Może napiszę coś oczywistego, ale przy wyborze zdjęć (podobnie jak przy pisaniu tekstów) polecam „test pierwszej nocy”, który stosowała Pani Wisława Szymborska.

Otóż, każdy utwór, który napisała, zostawiała na noc. Rano czytała ponownie i jeśli nadal jej się podobał – szedł do zbiorów/archiwów/dalszego rozwoju a jeśli nie, miała choć cień wątpliwości  - lądował w koszu. Podobno było to dla niej bardzo trudne emocjonalnie, ale z czasem doszła w tym do perfekcji :)

Living the Dream
Fajnie, że mimo że trudnisz się tym zawodowo, wciąż jest miejsce na pasję i dobrą zabawę. Szacun. Keep going! Dajesz ludziom (a przynajmniej mi ;-) ) bardzo fajną inspirację.

chrisparypa

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
    • Living The Dream Photography
  • Skąd: z nienacka
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 25, 2012, 05:53:21 pm »
Ja nie ukrywam ze fotografia lotnicza to duza czesc mojego budzetu rodzinnego, juz klilka osoba z polski sie na mnie pogniewalo ze tak nie mozna, i nie wypada... mi sie wydaje ze udalo mi sie polaczyc moja pasje do smaolotow, fotografi i przy okazji udalo mi sie na tym zaczac zarabiac. W tej chwili jest w USA moze 5 fotografow zarabiajacych na zdjeciach lotniczych jesli chodzi o Air Show...Staram sie byc tym 6... na moje szczescie jestem najmlodszy z tego calego grona robiacego a i pretendujacego do robienia :) 

Uwielbiam fakt ze na tym forum mowi sie wprost: tutaj zle, tutaj bym tak nie zrobil, tu bym dal wiecej tu mnie. I nikt nie patrzy pod katem: ze pewnie male mam szanse zeby np z Robem Hollandem polatac a i ja nie obieram tych uwag z zacisnietymi zebami mowiac sobie pod nose: to zrob lepsze ! Ogromna wartosc edukacyjna ma tu kazde zdanie, daje do myslenia i rozwija sposob patrzenia na zdjecie. Czasem mam zdjecie mysle fajne... wrzucam tu i kilka osob mowi tu moze tak a tam tak... i wtedy mysle... hmmm no fajne ale w ten sposob o ktorym mowia tez fajnie mozna pokombinowac. Polacy sa w wielu dzidzinach perfekcjonistami, zwracaja uwage na szczegoly, ja uczylem sie fotografi w USA tutaj tego nie ma, tutaj liczy sie cukierkowy plastikowy kolor zeby wszystkim w oczy bilo wtedy jest ladnie i po amerykansku.... spojrzcie tylko na zdjecia slubne w USA a w Polsce, sorry ale nawet ci najlepsi w USA nie dorastaja do piet wielu polskim fotografom ktorzy slawe maja raczej miejsko a nie jak ci amerykanscy ogolnoswiatowa. Mysle ze kazdy z nas sie uczy, a najlepszy uczen to ten ktory kiedys zostaje nauczycielem i chyba wlasnie do tego w jakis sposob staram sie dotrzec. ja nikgdy nie odmawiam odpowiedzi na pytanie jak zrobiles to zdjecie....


Ja chce byc jak najlepszy fotograficznie, wtedy mam miejsce do dzialania i moge trafic w gusta kazdego klienta. Przed lotem oczywiscie rozmawiamy co i jak, jakie zdjecia kleint szuka. Jesli lot nie jest dlugi tak jak bylo w tym wypadku to cisnienie jest i dlatego w glowie chodzi taka mysl a wydluz czas, bedzie sotrzej itp tak jak wczesniej pisalem. taka sesja to niemaly wydatek dla pilota a ja nie moge pozwolic sobie marnowac jego czasu i pieniedzy. jest wielu takich ktorzy probowali robic w USA zdjecia, ale nie rozumieli ze bez wzgledu na wszystko to jesli robisz zdjecia na zlecenie to znaczy ze masz zadowolic tego kto ci to zlecil a nie swoje ambicje.


Dzieki za mile slowa o STYLU, to jest chyba najwazniejsze dla kazdego tworcy, miec swoj wlasny i niepowtarzalny styl. czy ja go mam, nie wiem, napewno widze powtarzajace sie elemnty co za czesc stylu mozna uznac ale czy jest to unikalny i tylko moj styl.... czasem artysci pracuja na swoj styl cale zycie zeby dopiero po smierci ktos go scharakteryzowal. Ciesze sie ze jakas charakterystyka moich zdjec jest zauwazalna to ogromny komplement !


test pierwszej nocy moze byc swietny, Np dzisiaj znalazlem jedno zdjecie ktorego wczoraj nie bralem pod uwage a dzisiaj bym je wstawil na sama gore :)

Prosze was zebyscie pamietali ze dla mnie najwazniejsze jest zeby dobrze sie bawic i robic zdjecia, to ze na nich zarabiam jest mimo wszystko dodatkiem do calego pakietu jakim sa te podroze i praca z lotnictwem

LIVING THE DREAM....

no to juz pewnie widzialiscie na FB ale dam



To jest jedno z moich pierwszy zdjec lotniczych jesli moge je tak nazwac :) Zrobione w 2007 roku podczas pierwszego Air Show na ktorym bylem z aparatem. To zdjecie jest moja pierwsza publikacja w gazecie drukowanej i pamietam jak dzisiaj ze czulem sie taki cool jak nikt na swiecie :) To zdjecie to poczatek pewnego etapu i mam nadziej ze zdjecie nizej jest poczatkiem kolejnego etapu mojej przygody z fotografia i smaolotami. Wtedy to w glowe wbilo mi sie wlasnie powiedzenie Living the Dream.... pochodzi od pilota imieniem Ed Hamill ktory wtedy nazywal swoj samolot Dream machine. Jest wielkim promotorem lotnictwa wsrod mlodziezy i mial wtedy haslo set goals, work hard never give up, Living the dream ! Mysle ze to zdjecie jest dowodem na to ze warto marzyc, warto podejmowac smiale decyzje i probowac. Kiedys podziwialem tych wszystkich pilotow na pokazach, dzisiaj wielu z nich moge nazwac przyjaciolmi, kilku z nich nawet bardzo bliskimi przyjaciolmi jak Rob Holland, Mike Goulian czy Matt Chapman. Kiedys ogladalem Geico Skytypers robiacych napisy nad Statua wolnosci i Manhattanem w Nowym Jorku i myslalem WOW, ale super, dzisiaj latam z nimi robiac te napisy nad nowym jorkiem :) a co najfajniejsze wiekszosc z nich dzowni do mnie zapytac co slychac czy pogratulowac udanej sesji.... Living The Dream ! 

« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2012, 05:57:26 pm wysłana przez chrisparypa »
Living The Dream Photography
www.chrisparypa.com
Why Bird Can Fly But Fly Can't Bird?

hesja

  • Prezes SPFL
  • Solo Pajlot
  • ********
  • Wiadomości: 21636
    • Zobacz profil
    • hesja
  • Skąd: Warszawa
Odp: Air to Air Chapman/Holland
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 25, 2012, 06:14:55 pm »
PS. Teraz patrze na te zdjecia na moim kompie w domu - są znacznie lepsze nbiż je widziałem rano - baaardzo lepsze! :)
:) Serdecznie pozdrawiam

Sławek Krajniewski