w kwestii tego co Amon pisze o tym, ze ja piesalem o Eizo to chodzi o palete barw... przy czym nie mowimy tu o aspekcie, ze nagle bedziemy mieli jakies kosmiczne kolory, ze czerwony albo niebieski beda bardziej niebieskie czy cos... a raczej o gradacje poszczegolnych odcieni... widac bardzo dobrze nawet subtelne i delikatne przejscia tonalne, ja np. masz przejscie
z ciemnego w jasne z obrebie danego koloru, albo np. subtelna gre swiatla i tak dalej
oczywiscie kij ma dwa konce... to znaczy moze byc - i czesto bywa tak - ze obrabiajac fote spuzczamy sie wlasnie zeby uzyskac jakas tam fajna gradacje czegos balansujaca na granicy subtelnosci, po czym odpalamy fote na nie-EIZO i okazuje sie ze w ogole tego nie widac
w kwestii kalibracji to po odpowiednim ustawieniu jasnosci na eizo (ale mowimy tu o serii przeznaczonej do pracy ze zedjecami, bo eizo robi sporo roznych modelki) roznica przed i po kalibracji nie jest jakas znaczac (fabrycznie moj eizo byl ciut cieplejszy przed kalibracja niz po)
natomiast jak skalibrowac monitor wg wzorca a nie na czuja to opisywalem w ktoryms watku w dziale technicznym