Zanim Kichu wklei swojego "ajkona"

, ja pozwole sobei wkleic pare fotek zrobionych przed chwila, tak dla porownania fizycznych gabarytow. Nikkor 55/1.2 jest takiej srednicy jak 50/1.4G.

Od lewej: Nikkor 55mm/1.2, Minolta M-Rokkor 40mm/2 oraz Leitz Summicron 50mm/2. Wszystkie trzy szkla to standardy dla pelnej platki. Wszystkie pelnoklatkowe, ale zobacz co daje brak lustra i idaca za tym mozliwosc zmniejszenia dystansu do powierzchni filmu/matrycy. Mozna miec malutki i leciutki obiektyw pelnoklatkowy o ogniskowej 50mm i swietle 2 (oczywiscie jasniejsze stalki beda ciutek wieksze). Masz obiektywik wielkosci pileczki do golfa. Na dobra sprawe mozna fo wrzucic do kieszeni koszuli

Zarowno M-Rokkor, jak i Summicron maja ten sam bagnet (Leica M). Sa zatem wymienne z body (ja mam Leica M3 i Minolta CLE (Compact Leica Electronic). Jakby kots chcial poczytac to tu jest link:
http://www.cameraquest.com/cle.htm. 
Porownanie obiektywow i korpusow (wszystkie pelnoklatkowe oczywiscie). D3, obok Minolta CLE i Leca M3. Pierwsze szklo (srebrne, wysokie) stojace przed Minolta, to Leitz Elmar 90/4, pozostale trzy srebrne to: (w glebi, zasloniety) Leitz Summicron 35/2 (ze specjalna nakladka optyczna na celownik i dalmierz, kotra ma za zadanianie dostosowanie kata widzenia dla ogniskowej 35mm, poniewaz "goly" celownik jest zaprojektowany dla szkla 50mm i 90mm), po jego lewej i przed 90-tka jest skladana 50-tka f/2 (Summicron, ma jeszcze oznaczenie ogniskowej w cm) oraz wspomniany juz powyzej Leitz Summicron 50/2. Maly czarny obiektw to takze wspomniany juz M-Rokkor 40/2, no i obok Nikkor 55/1.2.

No i porownanie korpusow z zalozonymi standardami.
Wazna cecha dalmierzowcow, tudziez bezlusterkowcow, jest cicha praca. Slychac jedynie migawke. Leica pod tym wzgledem to mistrzostwo swiata, a M3 ma juz ponad 50 lat...

No i cztery sample tak na szybciora z tych szkielek, w wiekszosci bzdety ale nie o to chodzi. Prawie wszystkie przy pelnej dziurze:



