Autor Wątek: Trasy przelotów  (Przeczytany 1340 razy)

kichu

  • Wiadomości: 11802
    • Zobacz profil
  • Skąd: Września
Odp: Trasy przelotów
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 18, 2011, 09:21:46 pm »
Amon z wiatrem jest prosta zasada

lecac z wiatrem predkosc wzgledem ziemi to suma predkosci samolotu i predkosci wiatru

pod wiatr predkosc wzgledem ziemi to samolot - wiatr

a jesli chodzi o te wzgledy bezpieczenstwa co pisze nurek to pogoglujcie sobie za haslem "ETOPS"

deoc

  • Elite
  • ****
  • Wiadomości: 2785
  • i wtedy wchodze ja... caly na bialo...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Czestochowa
Odp: Trasy przelotów
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 18, 2011, 09:29:23 pm »
ja zawsze myslalem ze bynajmniej po europie/afryce lataja tak dziwnie - "od lotniska do lotniska" :) czyli aby miec gdzie w razie czego sie zglosic i wyladowac...

BNOVY

  • Wiadomości: 1052
    • Zobacz profil
  • Skąd: Skawina
Odp: Trasy przelotów
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 18, 2011, 10:12:18 pm »
W locie między Europą, a Stanami (albo na odwrót) masz wiatr w plecy ( ostatnio czytałem o tailwindzie ok. 310 km/h), więc lecisz szybciej, więc tak jak pisze volt- można nadrobić 2 czy 3h spóznienia :)
Pzdr Bartek

volt

  • Wiadomości: 3364
    • Zobacz profil
  • Skąd: Ząbki
Odp: Trasy przelotów
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 18, 2011, 10:26:03 pm »
W locie między Europą, a Stanami (albo na odwrót) masz wiatr w plecy ( ostatnio czytałem o tailwindzie ok. 310 km/h), więc lecisz szybciej, więc tak jak pisze volt- można nadrobić 2 czy 3h spóznienia :)

Rekordowy tailwind miał coś w granicach 530+ km/h :P
Z pozdrowieniami pod wysokim napięciem,
volt vel. amper ;)


Maciekross

  • Wiadomości: 464
  • Czeka na rozpoczecie sezonu :(
    • Zobacz profil
  • Skąd: Parczew
Odp: Trasy przelotów
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 19, 2011, 08:50:58 pm »
Nie wiem czy bylo to wspominane ale czytalem gdzies ze samoloty maja takie a nie inne trasy rowniez ze wzgledu na bezpieczenstwo , jesli mialby leciec prosto z USA do Pol scinajac Atlantyk to nie mialby mozliwosci wyboru lotnisk zapasowych w razie awarii wypadku , mysle ze tez duza role graja tutaj wlasnie te wspomniane juz wczesniej wzgledy bezpieczenstwa .