Autor Wątek: D 300 a D 300s  (Przeczytany 2131 razy)

kichu

Odp: D 300 a D 300s
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 14, 2011, 12:09:20 pm »
kazdy zobaczy to co bedzie chcial zobaczyc

rozumiem zachwyt d7000, bo tez mi sie bardzo pucha podoba... i bylem nia mocno pozytywnie zaskoczony... ale jak dla mnie to fanboy d7000 jest grany jak nic...

bo z tego co tu jimix opisuje i pomijajac kwestie czy komus w lapie lezy wieksza czy mniejsza puszka

to roznica nadal sprowadza sie do matrycy i filmow i tu jest clue calego zagadnienia

cala reszta, czyli af, budowa, 2 sloty na karty i tak dalej to jest wszystko to co d300s juz ma i to sprawdzone i bardzo dobre

spedzilem ostatnio troche czasu z d7000 i owszem sa tweaki ergoomiczne ktore mi sie bardzo podobaja, ale sa tez rzeczy ktore dla uzytkownika d300s sa oczywiste, a ktorych w d7k po prostu nie ma

ktos to ladnie podsumowal w jednej recenzji

But let's not confuse something: the D7000 is not up to the level of the D300s in some critical ways: build-quality, feature set, buffer use, and more. Little things, like the material used over the color LCD, can make somewhat substantive differences in whether a camera manages to take full time pro abuse or lives only up to a lower level of consumer handling. The materials, durability, ruggedness, and other build-quality aspects of the D300s are executed at a slightly higher level. If you're bouncing your camera around in the Outback all year long, the D300s is going to stand up to that better than the D7000, though the D7000 will stand up to it better than a D90 would. Plus the D300s still has some performance advantages: 8 fps maximum frame rate and a critically larger buffer, for example. On the plus side, the D7000 has come mighty close to the D300s level in terms of build quality and features, so I'm sure there will be people who opt for a D7000 over a D300s. But I don't consider the D300s obsolete because the D7000 appeared. It's still an excellent camera, though starting to show its age a bit. I fully trust Nikon will address that next year and then the D300s/D7000 debate will just go away entirely. Until then, I think you have to pick the D300s if your camera handling is going to be abusive and rough, the D7000 if you value image quality and performance (other than frame rate and buffer size) over ruggedness.

Raw shooters will not be terribly happy with the buffer size. While you can theoretically get to 15 buffered images shooting raw, you're throwing away highlight data (Compressed NEF) and bits (12-bit) and avoiding a lot of features of the camera to do so (though they'd be applied only to the embedded JPEG). This isn't a sports shooting camera in raw, IMHO. You'll hit the buffer limit real fast. Set for optimal image quality, you may have only a one second buffer in raw. This, if anything, is one clear difference between the D7000 and the D300s. Even a short delay in hitting the buffer can be meaningful to the burst shooter.

i bardzo wazna uwaga odnosnie doboru szkiel :)

Resolution
Yep, 16mp is better than 12mp. Mostly. Poor lenses start showing just how poor they are with this level of pixel density, and you definitely need to watch to make sure that diffraction doesn't start robbing back much of what you gained. For a 19" print, for example, you'll see clear diffraction impacts starting at somewhere around f/9 or f/10, depending upon your viewing distance and eyesight. The 18-105mm kit lens is not quite as good a performer as the 16-85mm DX lens. You can't tell that on the 12mp cameras, but on the D7000 there is a small, but discernible difference. That's not to say the 18-105mm is bad on the D7000. It isn't. It's just that the 16-85mm delivers a tiny bit more performance (as does the 17-55m). I've got a couple of cheap third-party lenses still hanging around, and they look cheap on the D7000 ;~). So I'll just put it this way: don't buy the D7000 for it's resolution and then wimp out on lenses. You'll achieve nothing that you couldn't get on the 12mp cameras. If you're going to invest in more pixels, you need to invest in good lenses. The 18-105mm is at the bottom of the scale of what I'd use on the D7000. The D7000 is going to force me to go back and re-evaluate a lot of lenses. The 18-200mm starts to look more like a mediocre performer on the D7000, as do several other lenses. If you're buying the camera for resolution, you need to look seriously at your lenses, just as D3x users have to.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2011, 12:14:41 pm wysłana przez kichu »

Blister

• www.hubertdajnowski.pl
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 14, 2011, 01:50:27 pm »
grip+ładowarka+bateria = 1900zł, to lepiej kupić D300s i dodatkowy akumulator za 180zł :). Nie widzę problemu coby przy 1-2 kreskach baterii wymienić baterię na zapasową, co trwa jakieś 5-10s. Ale co kto tam lubi...

kichu - na prawdę to duży problem wymienić baterię na zapas?
Ładujesz do koszyka 8 eneloop'ów i masz full speed ;)

JIMIX

« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 14, 2011, 01:51:39 pm »
Oh, for fuck's sake, Kichu...

Not much of a discovery, is it? Looks like someone's shooting with a cheap set of glass and says eureka! - I found the pixel pitch to be as demanding or even exceeding the one to be found in the D3X. Goddamn... And all that bitching about the camera taking a good deal of physical abuse somewhere out there on location while shooting. C'mon! Are you all guys such freaks who don't give a flying fuck if they bang the camera against a wall or drag it over the tarmac just because it's a mgnesium fucking alloy? Don't give me such ball. Obviously, it may as well happen that you inadvertently drop it or smash it with something but... let's get serious: truth being told, most of us, (if not all) handles their cams with PROPER care. We know the financial load that's been put into it and so we treat our gear properly, and even wrap the enviromentally-sealled D3-series in a Hydrophobia-like coats! :D I didn't see anyone I know turn their D3-series into a hammer, nor anyone throwing it carelessly around or even down on the airstrip grass for it might get some dirt on the pentaprism housing :D So, please, don't blow the problem of the build quality out of proportions. I see this way overblown here. Like I said, it MAY happen that it accidentally slips out of your sweaty palms during an airshow, but other that that, we're all rather tripod-shooters (landscapes, astro) or portrait/studio shooters.

And one more thing. I can't get rid of the overwhelming feeling that the person you quoted was seriously in the amateur-tech-geek kinda league. Those guys are constantly whining about how bad this or that is. They're never fond of anything. The fact that they're so much concerned about the ruggedness of their equipment, while the truth may be they've never been in a ruggedness-demanding environment, let's me conclude that they know jack-shit about what they're actually complaining about. Five or more years ago I also KNEW that a camera must by tough, solid like a rock. But... get a life, will ya? How many times would you REALLY need an all-metal sealled body that can withstand a megatone explosion? I'll tel you: presumably never. Unless you are a war correspondent put by your editor in the midst of frontline violence. All those images of American-soldiers-photographers, equipped with their F1s and F2s come to mind now, huh? :)

About the buffer. It's really not as big as in the D300/300s - agreed. But if you know your trade, you know what you shoot and WHEN to shoot it, you'll never get annoyed even a bit, by the D7000 buffer. Unless... obviously, unless you really have to bring 30.000 snaps from, say, Moscow MAKS, with the Su-27 thus "filmed" at 5 or 8fps from the moment it retracted the gear to the moment it set the flaps for landing. Well, congratulations on that kinda thinking.

The D7000, my friends, is more than most of you out there will EVER need to shoot good pix and shoot them well. So, instead of crying over how my D7000 looses in the fps/buffer race with the D300(s), work on your skills, on you technique, on your artistry and craftsmanship.

Regards to you all :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2011, 01:58:22 pm wysłana przez JIMIX »

BNOVY

« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 14, 2011, 02:00:22 pm »
tego jeszcze niebyło 8) :P
Co się stało JIMIX'owi, żę ma 3 posty? :o
Pzdr Bartek

JIMIX

« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 14, 2011, 02:02:08 pm »
tego jeszcze niebyło 8) :P
Co się stało JIMIX'owi, żę ma 3 posty? :o

A nic. Tak fanaberia ;)

kichu

« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 14, 2011, 02:05:27 pm »
Jimix, sorry, ale nie da sie z Toba dyskutowac, bo na kazdy argument merytoryczny walisz demagogiczna przemowe. O ile wczesniej wielokrotnie dyskutowalismy o sprzecie w roznych aspektach o tyle ostatnio na D7000 zlapales takiego fanboja, jak wielbiciele Apple albo gorzej :) No sorry, ale to czuc na kilometr.

Ja caly powtarzam, ze D7000 ma zarabista matryce i lepsze filmy niz D300s i tu tkwi zasadnicza roznica. Te pozostale cuda o ktorych piejesz odnosnie D7000 sa juz w D300s od 2 lat. I tyle.

Chocby w kwestii tego bufora... walisz standardowy argument o karabinie maszynowym i kims kto napier...la 8 fps jak karabin maszynowy. A to w praktyce jest g...no prawda... sam dobrze wiesz, ze  przynajmniej np. na pokazach nie foci sie 20 klatkowych serii, ale robi czesto krotkie serie po 3-4 klatki, ale w krotkich odstepach czasu (bo duzo sie dzieje) . I niestety karty jeszcze tak szybko nie napieprzaja w aparacie zeby w ciagu tej sekundy/poltora zapisac te 3-4 klatki i zwolnic nam bufor, i jak cos sie bedzie
na lotnisku poakzal dzialo, to sie jednak mozemy zaciac. Wlasnie z mojej praktyki wynika tak, ze wielkosc bufora D300s jest akurat jesli sie klepie nawet czesto 3-4 klatkowe serie i sie pilnuje tego rytmu to zapchac jest go bardzo trudno. Natomiast w przypadku mniejszego bufora ( to tez trenowalem jak sobie  ograniczylem bufor w D300s  przez wlaczonych kilka opcji, to juz bedzie bardziej problematyczne).

Btwm gosc ktorego cytowalem daleki jest od amateur-tech-geek kinda league -> Thom Hogan. Jakbys dluzej znal czytal jego opinie, to wiedzialbys, ze to jest facet, ktory jako pierwsze zawsze mowi popracuj nad technika, a jako ostatnie zmien aparat.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2011, 02:09:16 pm wysłana przez kichu »

JIMIX

« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 14, 2011, 02:21:57 pm »
Uuuhuhu  ;D Kichu się wpienił - widac dobrze podlałem oliwą :D

Kichu, argument o napier...niu nie jest tak całkiem wyssany z palca, a zaobserwowany u jednego z nas... po zładowaniu zdjęć na kompa :/

Hogan... sorry, ja nie traktuję gościa jak reszta świata. Kiedyś go czytałem, wiem o co biega, niech Cię o to głowa nie boli. Czułem podskórnie, że to moze byc on :) ale... nie ujmując jego wiedzy, nie jest on przynajmniej dla mnie żadną fotograficzną wyrocznią i fotograficznym guru.  Podobnie jak Ken (ale to inna bajka jest tan cały Ken). Następnym razem, please, pisz kogo cytujesz, a nie "ktoś".

Sorry, ale nie znam określenia złapać fanboja. Rozumiem z kontekstu. Tzn., że jak piszę, że D7000 daje użytkownikowi więcej niż ten kiedykolwiek wykorzysta, to że niby spuszczam się (po raz kolejny) nad nim? Że wnerwiam ludzi twierdzeniem, że jest on tak samo użyteczny (w naszej działce chociażby) jak puszki tych, którzy wyściubili grube tałzeny na swój sprzęt? Trudno. Kij im w oko. Jeszcze żebym przesiadał się z D60/80/90, ale ja na codzień focę D3, teraz D3s, a jeszcze nie tak dawno fociłem D700. Zdziwko? Nic nie poradzę.

Dyziek

• Potas:)
    • www.dyziek.com
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 14, 2011, 02:25:21 pm »
Dobra dajcie sobie na luzzz...weryfikacja przyjdzie przy foceniu - D70s też się śmiga foty :)
kichu ma swoje racje, ty jesteś ślepo zakochany w D7000 ;) - wybór zostawiamy kupującym.

JIMIX

« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 14, 2011, 02:33:05 pm »
To jeszcze tak na koniec ode mnie pozwolę sobie dmuchnąć w palenisko (jak ktoś uważa, że demagogicznie, to ma do tego prawo):

D7000 jest jednym z najlepszych obecnie korpusów Nikona. Za stosunkowo niewielkie pieniądze otrzymuje się bardzo wysoką jakość wykonania, super ergonomię i świetną jakość zdjęć (UWAGA - z dobrą optyką).

Gdybym nie miał żadnych doświadczeń z systemem Nikona, a w szczególności z modelami o których to była mowa, to NIGDY bym nie zabirał głosu w tej dyskusji i w takim stylu. Ale że takie doświadczenie mam, i to szerokie, i z racji tego, że fotografuję nie od wczoraj i nie od paru lat, to stwierdzam, że na chwilę obecną NIE MA SENSU wywalać kasy na D300/D300s. Jeśli się nie chce kupować D7000 (bo JIMIX "złapał fanboja" (?) i plecie demagogiczne farmazony) to lepiej poczekać na to co wyjdzie po D300s lub może nawet D700, bo w końcu przeca wyjdzie.

Budowa, bufor i 8fps to na szczęście nie wszystko. Rzekłbym nawet, że to nie jest istotne. Także w fotografii lotniczej.

Pozdro od naczelnego demagoga SPFL.

JIMIX

« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 14, 2011, 02:36:49 pm »
Dobra dajcie sobie na luzzz...weryfikacja przyjdzie przy foceniu - D70s też się śmiga foty :)
kichu ma swoje racje, ty jesteś ślepo zakochany w D7000 ;) - wybór zostawiamy kupującym.

Dyziek, kuźwa, tylko nie zakochany i nie ślepo. Zwyczajnie: widzę co ta pucha robi, co potrafi i odkąd ją mam łazi mi po głowie pytanie: po kiego grzyba bulić kasę na te wszystkie nikonowskie/canononowskie (nie ważne) top-DSLRs? To nie ma normalnie sensu. A Tobie rację trza przyznać za uwagę o D70.

Dyziek

• Potas:)
    • www.dyziek.com
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 14, 2011, 02:40:37 pm »
Dlatego są zloty, imprezy lotnicze gdzie ktoś sobie poluka, pomaca, przyfoci kilka foteczek i sam oceni co jest dla niego dobre :)

Blister

• www.hubertdajnowski.pl
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 14, 2011, 02:49:26 pm »
Dlatego są zloty, imprezy lotnicze gdzie ktoś sobie poluka, pomaca, przyfoci kilka foteczek i sam oceni co jest dla niego dobre :)
Proste jeden lubi ogórki, a drugi ogrodnika córki :D

BNOVY

« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 14, 2011, 03:27:36 pm »
a trzeci woli ogrodnika :P
Pzdr Bartek

kifcio

• Master
  • Sweet Home EPMM :)
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 14, 2011, 03:34:09 pm »
niektórym to i łopata wystarczy  :P