ZDJĘCIA INNE > Krajobraz

W mgłę ......

(1/2) > >>

harb:
........zapraszam







pozdrawiam :)

kichu:
fajne, choc moim zdaniem jesli chodzi o kompozycje to troche ciagnie wzrok do prawej krawedzi... ten aspekt poteguje takze obrobka i to ze tam nie dosc ze jest blizej to tez jest relatywnie do pozostalej czesci kadru ciemniej jak sobie kartka zaslonie jakies  5cm z prawej to calosc wydaje sie byc bardziej zbalansowana

harb:

--- Cytat: kichu w Luty 21, 2011, 11:50:50 am ---fajne, choc moim zdaniem jesli chodzi o kompozycje to troche ciagnie wzrok do prawej krawedzi... ten aspekt poteguje takze obrobka i to ze tam nie dosc ze jest blizej to tez jest relatywnie do pozostalej czesci kadru ciemniej jak sobie kartka zaslonie jakies  5cm z prawej to calosc wydaje sie byc bardziej zbalansowana

--- Koniec cytatu ---

odpowiedż jest bardzo banalna i prosta, im dalej tym większa mgła, im bliżej tym jej mniej i ciemniej, bo jak widać nie było światła, szkło z uwagi na bardzo dobre parametry i tak zarejestrowało scenę jaśniej aniżeli było tam w rzeczywistości  :) ponadto prawa krawędż była po prostu bliżej balansuje ja wagonik w mocnym punkcie z lewej strony kadru - napiszę tak w moich zdjeciach przynajmniej na tym etapie mojego rozwoju fotograficznego niezaleznie od tego czy trafiam w gust osób ogladajacych moje zdjęcia, nie ma przypadkowości, wszystko jest przemyślane juz na etapie naciskania spustu aparatu, dodam jeszcze że nie uważam się wcale za mistrza, ale fotografie staram sie robić trzymajac się pewnych fotograficznych zasad :)

kichu:
harb, ja wiem ze na fotce jest tak jak Ty chciales... tego zupelnie nie neguje... nie chodzi tu tez o kwestie gustu. pt ze zdjecie mi
sie nie podoba, bo podoba mi sie bardzo

natomiast w kwestii tego kadru to nie chodzi tu zu pelnie o kwestie techniczne itd. ale o to jak ja go na pierwszy rzut oka odbieram
mocne punkty mocnymi punktami... ale to nie matematyk i tak samo jak wazna sa mocne punkty tak samo tez liczy sie czasem
rozklad wizualny elementow na fotce

chodzi mi o to, ze owszem wagonik z lewej jest w mocnym punkcie, ale jest elementem dalszym na zdjeciu, bedacym w jasniejszej
czesci kadru, przez co element blizszy, ciemniejszy i duzo wiekszy znajdujacy sie w prawej czesci kadru powoduje, ze to jednak tam
nasz wzrok ma tendencje do "zerkania"

cale zycie jestem uczeni czytania i patrzenia i na tekst i obrazy od lewej do prawej i to powoduje, ze jesli na zdjeciu mamy cos
co jest w lewym mocnym punkcie i nie jest na tyle mocne zeby tam nasz wzrok naprawde na dluzszy czas zatrzymac, ze tak
naprawde patrzymy na fote w ten sposob ze jedziemy wzrokiem od lewej do prawej mijamy wagonik i zatrzymujemy sie w koncu
na duzo wiekszym ciemnym obszarze z prawej, ktory na dodatek jest przy prawej krawdzi - tam gdzie nasz wzrok konczy podroz

i to powoduje moim zdaniem ze wizualnie ciemna prawa krawedz konkuruje z pewnym stopniu z wagonikiem w lewym mocnym
punkcie wlasnie - tak w stosunku 40% (wagonik) do 60%, zmniejszenie ilosci prawej strony powoduje moim zdaniem ze ten balans
troche bardziej sie roznowazy

harb:
ważne że możemy polemizować i przedstawiać swoje racje, ja tak do tego poszedłem przedstawiając swój punkt widzenia jako autora - pozdro :):):)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej