FOTO-TECHNIKA > Technika i sprzęt fotograficzny

Pytanie do Canonierów

(1/2) > >>

Qna:
Hello.

Dostałem takowe zapytanie od wykłapodwcy z polibudy (foto krajobrazowiec)

"Witam Pana,

mam pytanie, może zna Pan jakiś speców z grupy canona?
Jestem bliski zakupu body amatorskiego. Według moich analiz 450d jest ciut
lepsze co do jakości obrazu niż 500d. Czy ma Pan kogoś znajomego do
zapytania o to?

Byłbym wdziećzny ale w razie problemu, to nie ma sprawy."

Macie może jakieś doświadczenie z tymi puchami ? bo ja ni chu chu :/

kichu:
z tego co ja slyszalem jest raczej odwrotnie

Qna:
Dzięks za odpowiedz:)
Testy potwierdzają :)
http://dxomark.com/index.php/en/Camera-Sensor/Compare-sensors/(appareil1)/185%7C0/(appareil2)/586%7C0/(appareil3)/645%7C0/(onglet)/0/(brand)/Canon/(brand2)/Canon/(brand3)/Canon

Acroluc:
Możesz mu jeszcze posłać link do dprewiev http://www.dpreview.com/reviews/canoneos500d/
Ja się tam nie znam, ale nie wiem, czy jest aż taka różnica w jakości obrazu między tymi puszkami, żeby traktować ją jako główne kryterium wyboru. Wydaje mi się, że matryce są porównywalne co do jakości obrazu.
Osobiście kierowałbym się raczej kryterium cena/funkcjonalność.

Mam 450, ale jako zapas "w razie W" i praktycznie go nie używam, więc trudno mi wypowiadać się w kwestii "porównanie z 500D". Jedno co zauważyłem w porównaniu z 300D i 30D, to dużo więcej hot pixeli przy bardzo długich czasach (takich jak do astro), ale przy krajobrazach chyba nie powinno być problemu.
Aha, no i jak piszą przy okazji różnych testów - im większa matryca, tym większe wymagania co do obiektywu.

Qna:
Dzięki wielkie za pomoc :).

pucha będzie grała z następującymi szkłami

"Moje obiektywy kliszowe, które chciałbym uzywać to:

28-105mm f 3,5-4,5 (ostry i kontrastowy ale robi beczkę)

70-210 mm f 4 (stałe światło); stara konstrukcja ale ostrzejszy od tego
powyższego; według recenzji z netu, optycznie dobrze pracuje z cyfrą,
wolniej ostrzy bo nie USM."