Autor Wątek: Made by Kakadz  (Przeczytany 791 razy)

Kakadz

  • Wiadomości: 57
  • "Fly to live! Live to fly! Do or die!"
    • Zobacz profil
  • Skąd: Włocławek
Made by Kakadz
« dnia: Listopad 30, 2010, 01:05:00 am »
Jak wszyscy, to wszyscy. Tak więc i ja postanowiłem stworzyć tu miejsce dla swoich fot. Zapraszam wszystkich do oglądania ich i wyrażania swoich szczerych opinii na ich temat.

No, to aby móc stwierdzić - "Pierwsze koty za płoty", wrzucam pierwsze zdjęcia. Na początek kilka najnowszych fot Biało-Czerwonych Iskier. Zdjęcia zrobione 19 listopada podczas wizyty Fan Klubu B-CI w dęblińskiej WSOSP.

Numer 1

Biało-Czerwone w swoim hangarze.

Numer 2

Biało-Czerwona Iskra

Numer 3

Biało-Czerwona w innym ujęciu.

A teraz taki mały mix różnych moim zdaniem najlepszych ujęć, jakie udało mi się wykonać.

Numer 4

Let L-410 Turbolet wieczorową porą na moim rodzimym EPWK. Trochę rozmyte niestety... :(

Numer 5

Wieczorny start Turboleta - EPWK.

Numer 6

SZD-45 Ogar - EPWK.

Numer 7

Short SC-7 Skyvan z Pink Skyvan Boogie - Euro Big Way Camp 2010 na EPWK.

Numer 8

Wyszczerzone Skyvany na EPWK - Euro Big Way Camp 2010.

Numer 9

Tak lądują chłopaki z Pink Skyvan Boogie - Euro Big Way Camp 2010, EPWK.

Numer 10

Pink Skyvan - EBWC 2010 na EPWK.

Numer 11

Turbolety - EBWC 2010 na EPWK.

Numer 12

"The Piranha" - EBWC 2010, EPWK.

Numer 13

Międzynarodowy Piknik Lotniczy Góraszka 2008 - Consolidated PBY Catalina.

Numer 14

Catalina - MPL Góraszka 2008.

Numer 15

Wielki duet, którego - jak sądzę, nikomu przedstawiać nie trzeba. Oczywiście MPL Góraszka 2010.


To tyle na chwilę obecną. Jeśli będzie zainteresowanie, to z chęcią wrzucę więcej tego typu fot, bo jeszcze trochę ich mam w zanadrzu. ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2010, 01:24:22 am wysłana przez Kakadz »
Flying... And nothing else matters...

Member of the official fan club of The White-Red Sparks Aerobatic Team

kaczy

  • Wiadomości: 509
    • Zobacz profil
  • Skąd: Piotrków Tryb.
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2010, 01:13:24 am »
Kakadz, pierwsza uwaga ode mnie. Zapoznaj się z zasadami umieszczania zdjęć na forum i (jeśli masz jeszcze dostęp do edycji posta) ponumeruj zdjęcia (jeśli już nie możesz, pewnie zrobi to ktoś z moderacji... ale pamiętaj o tym koniecznie na przyszłość).
Thank you for your attention.

Kakadz

  • Wiadomości: 57
  • "Fly to live! Live to fly! Do or die!"
    • Zobacz profil
  • Skąd: Włocławek
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2010, 01:26:19 am »
Czytałem zasady dodawania fot, lecz przeoczyłem numerację z racji dodawania zdjęć w lekkim pośpiechu. Tak, czy siak - zrehabilitowałem się. Błąd już naprawiony, ponumerowane. Faktem jest, że sporo ułatwia to określenie o które zdjęcie chodzi nam przy okazji jego omawiania.
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2010, 01:28:24 am wysłana przez Kakadz »
Flying... And nothing else matters...

Member of the official fan club of The White-Red Sparks Aerobatic Team

hesja

  • Prezes SPFL
  • Solo Pajlot
  • ********
  • Wiadomości: 21598
    • Zobacz profil
    • hesja
  • Skąd: Warszawa
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 30, 2010, 08:20:46 am »
witojcie :)
chyba bede musial rzeczywiscie wkleic gdzies permanentnego linka do poradnika bo sporo odpowiedzi w nim znajdziesz dlaczego fotki sa takie jakie sa a moglyby, tym samym sprzetem robione - byc lepsze
 
Podobaja mi sie buzki :)
Dobrze by bylo gdybys poczytal o kadrowaniu zdjec. Czasem drobiazgi sprawiaja ze zdjecie jest do przyjecia lub niestety nie jest.
Najbardziej podobaja mi sie 7 8 i 9
 
:) Serdecznie pozdrawiam

Sławek Krajniewski

hesja

  • Prezes SPFL
  • Solo Pajlot
  • ********
  • Wiadomości: 21598
    • Zobacz profil
    • hesja
  • Skąd: Warszawa
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 30, 2010, 08:22:17 am »
a i jeszcze jedna sugestia
 
wrzucaj/cie fotki tematycznie w osobnych watkach, zeby nie tworzyc tasiemca made by Kakadz a np. 5-10 fotek BCI w jednym watku, buzki w drugim itd. To tak na przyszlosc ;)
:) Serdecznie pozdrawiam

Sławek Krajniewski

nurek

  • Wiadomości: 4841
  • piloci do maszyn!
    • Zobacz profil
    • mój świat fotografii lotniczej
  • Skąd: EPLL/EPKK
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2010, 08:29:51 am »
Cześć

Wybieram z całej serii 7,8, 10 jako najlepsze technicznie i mające największy pierwiastek "art" wg mnie.
Poza tym unikaj publikowania nieostrych fotek, tym bardziej że nie jest to unikalny kadr Turboleta.
W serii są takie nijakie pstryki, oraz całkiem fajne ujęcia, gdyby tylko fotografujący znalazł się pół metra niżej, albo wyżej, w prawo lub lewo...
Wariaci z aparatami na lotnisku różnią się od całej reszty tym że czasami dziwnie się zachowują, np kładą się, albo klękają przed obiektem kontenplacji. Za to później jest nagroda w postaci foty, która jest inna od foty z aparatu cioci.

Poczytaj poradnik Hesji, ładnie tam wszystkie aspekty profesji są nakreślone.


PS. Fajne bryki tam u was się pojawiły, to taki wypadek, czy jakaś bardziej stała współpraca?
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2010, 08:32:28 am wysłana przez nurek »
Pozdrawiam

hlynur

  • Wiadomości: 2461
    • Zobacz profil
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 30, 2010, 08:38:00 am »
Nie napiszę że4 nie jest źle...... bo by księciunio mnie zrypał.
Ale nie martw się nasza w tym głowa byśmy Cię pomolestowali z kadrowania, obróbki i robienia zdjęć.
Ale jest pozytyw, że nie boisz się pokazać zdjęć.
Wiem w którym kierunku trzeba Ciebie przeprogramować.
Powoli dokonamy zmiany(pesymista pisze....:)...)

ps. popatrz na 4 i PG....... co to?

Pozdrawiam.

hesja

  • Prezes SPFL
  • Solo Pajlot
  • ********
  • Wiadomości: 21598
    • Zobacz profil
    • hesja
  • Skąd: Warszawa
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 30, 2010, 08:47:34 am »
Wariaci z aparatami na lotnisku różnią się od całej reszty tym że czasami dziwnie się zachowują, np kładą się, albo klękają przed obiektem kontenplacji. Za to później jest nagroda w postaci foty, która jest inna od foty z aparatu cioci.

Nurek, nie zapominajmy, ze dla Kakadza nie wszystko jest mozliwe - wozek niestety ma swoje ograniczenia. Sa tez plusy - aparatu nie musisz wiecznie nosic i zawsze sobie siedzisz ;) /wybacz zart ale mam nadzieje ze z wlasciwym luzem do tematu "mowienia" o tym podchodzisz? Jak nie to pisz od razu ja przepraszam i usuwam to com napisal/
:) Serdecznie pozdrawiam

Sławek Krajniewski

Amon

  • Master
  • ******
  • Wiadomości: 7966
  • tri dablju tim
    • Zobacz profil
    • amon photography
  • Skąd: Warszawa
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 30, 2010, 08:54:06 am »
Napiszę kilka uwag...

1-3 - jeśli robimy skosy, to fajnie, żeby kompozycja na zdjęciu była bardziej wyrównana. Wolałbym te zdjęcia po prostu równo w poziomie. Nie masz wrażenia, że te samoloty zaraz się zsuną i wylecą ze zdjęcia? Większy ciężar (objętościowo, wagowo itp) na stronę "wyższą" - tak jak z wagą... :).

5 - takich miniatur unikaj, nieostre i w sumie nic nie widać, jeśli brak mm, to mówi się trudno... ;)
6 - bałagan w kadrze i w tle.
7 - ta wg. mnie najlepsza, ale... odnośnie 7,8,9 - trzeba te zdjęcia wyostrzyć (9 to już chyba mocno nie wyostrzysz akurat).
 
10,11,12 - jak doczytałeś do tej pory, to wnioski wyciągaj sam :).

15 - śmigła stoją a nieostro...

Generalnie musisz poćwiczyć kadrowanie i zapanować nad ostrością. Pooglądaj sobie portfolio spfl na stronie - można czerpać pomysły na piękne kadry :). I ćwicz, ćwicz, ćwicz... czyli tak jak każdy tutaj robi :).
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2010, 08:55:56 am wysłana przez Amon »

nurek

  • Wiadomości: 4841
  • piloci do maszyn!
    • Zobacz profil
    • mój świat fotografii lotniczej
  • Skąd: EPLL/EPKK
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 30, 2010, 09:36:57 am »
Wariaci z aparatami na lotnisku różnią się od całej reszty tym że czasami dziwnie się zachowują, np kładą się, albo klękają przed obiektem kontenplacji. Za to później jest nagroda w postaci foty, która jest inna od foty z aparatu cioci.

Nurek, nie zapominajmy, ze dla Kakadza nie wszystko jest mozliwe - wozek niestety ma swoje ograniczenia. Sa tez plusy - aparatu nie musisz wiecznie nosic i zawsze sobie siedzisz ;) /wybacz zart ale mam nadzieje ze z wlasciwym luzem do tematu "mowienia" o tym podchodzisz? Jak nie to pisz od razu ja przepraszam i usuwam to com napisal/

aaaa to przepraszam bardzo i myślę że nie spowodowałem żadnych przykrości!
W każdym razie chodzi o to, żeby nie bać się/wstydzić tego że wszyscy cykają zachowawczo, a ja zrobię coś co może innym się wydać dziwne / głupie.
Po prostu olejmy to i będziemy mieć fajne foty.

Przypomina mi się jak w Kijowie siedziałem chyba z godzinę w kabinie miga 23 i pstrykałem, będąc pod czujnym okiem Pani.
W którymś momencie zniecierpliwiona przyszła i wywaliła mnie z kabiny mówiąc że już zrobiłem sobie snimkę, zamknęła na głucho ptaszydło i poszła w cholerę...
Pozdrawiam

ziaro

  • Gość
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 30, 2010, 10:35:37 am »
Minki są zarąbiste. Najfajniejsze zdjęcia.

Kurcze jeszcze nie miałem okazji ich zobaczyć na oczy.

Kakadz

  • Wiadomości: 57
  • "Fly to live! Live to fly! Do or die!"
    • Zobacz profil
  • Skąd: Włocławek
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 30, 2010, 03:50:35 pm »
Dzięki Panowie za szczere opinie, krytyki, a i słowa uznania. 

Co do braku ostrości w zdjęciach. No cóż, mojemu aparatowi duuuuużo brakuje do maszynek, jakimi większość z Was dysponuje. Czasami mam wrażenie, że zdjęcie wyszło ostro, a potem okazuje się, że jest rozmyte, bo już dla mojego Olympusa (ze standardowym obiektywem) na przykład światło było za liche. W najbliższym czasie chcę zakupić jakiś lepszy sprzęt do robienia lepszych fot.

Poradnik z pewnością przeczytam. No, przecież głównie dlatego się tu zarejestrowałem - aby choć trochę się od Was nauczyć.

Sprawa kolejna - nie macie mnie za co przepraszać! Ja do swojej niepełnosprawności podchodzę najzupełniej na luzie i rzadko co powiedziane wobec mnie w tej kwestii potrafi mnie urazić. Ja sam się z siebie i swojej niepełnosprawności potrafię nabijać. Przykład? Niedługo mam zamiar zrobić i nakleić sobie na oba boki wózka naklejki w postaci słynnych żółto-czerwonych trójkątów z napisem - Fotel Wystrzeliwany. ;)

Ktoś z Was zapytał mnie o wizytę Skyvanów na moim rodzimym EPWK. Niestety nie są one stałymi gośćmi. Były u nas pierwszy raz z okazji największej w Europie imprezy spadochronowej - Euro Big Way Camp 2010. Faktem jest, że SC-7 to maszyna niespotykana w naszym kraju i chyba miałem spore szczęście, że mogłem je zobaczyć na żywo i obfocić maksymalnie jak się dało. Przybyły do nas prosto ze swojego macierzystego lotniska w Wiedniu. Po ostatnim wylocie ze spadochroniarzami, podczas jednego z dni zawodów, jeden ze Skyvanów machnął beczkę, zniżając do kręgu. :) Przez tydzień przeżywałem to co zobaczyłem. ;) Niestety nie uwieczniłem tego na focie, lecz na filmiku, który jest niestety kiepskawej jakości, ale widać co trzeba. W moim Aeroklubie chodzą pogłoski, że za rok Pink Skyvany odwiedzą nas ponownie. Jeśli tak się stanie, a ktoś z Was chciałby je obfocić, to żaden problem. Zapraszam na EPWK. W razie czego - dam znać, jeśli ich przyszłoroczna wizyta zostanie oficjalnie potwierdzona.
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2010, 03:56:13 pm wysłana przez Kakadz »
Flying... And nothing else matters...

Member of the official fan club of The White-Red Sparks Aerobatic Team

hlynur

  • Wiadomości: 2461
    • Zobacz profil
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 30, 2010, 04:05:03 pm »
To jak już ponaklejasz trójkąty na boki kół, to nie zapomnij zamontować takiej dzwigni( jak w pociągach nad oknem) będzie bardziej real........:)
Ja nie w temacie lotnisk: gdzie jest EPWK?

Kakadz

  • Wiadomości: 57
  • "Fly to live! Live to fly! Do or die!"
    • Zobacz profil
  • Skąd: Włocławek
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 30, 2010, 04:18:17 pm »
Pomysł jest git, ale po co dźwignia z pociągu? Na Allegro widziałem uchwyt od katapulty wymontowany z któregoś z MiGów (nie pamiętam już, którego). ;)

EPWK, to lotnisko Aeroklubu Włocławskiego w Kruszynie. Włocławek, moje rodzinne miasto leży w zasadzie pomiędzy Toruniem (dokąd mam 54 km), a Płockiem (gdzie mam około 60 km). EPWK położone jest tuż na obrzeżach miasta. :) Można je dość łatwo zlokalizować poprzez zumi.pl ;)
Flying... And nothing else matters...

Member of the official fan club of The White-Red Sparks Aerobatic Team

hlynur

  • Wiadomości: 2461
    • Zobacz profil
Odp: Made by Kakadz
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 30, 2010, 04:25:44 pm »
Trza było od razu pisać, że Włocławek ten koło Brześcia Kujawskiego.

A uchwyt kolejowy wszyscy kojarzą...... lotniczy niewielu.....:)