Wszyscy czekamy z niecierpliwością na odnowione 80-400 z VRII i AF-S jeżeli N się zlituje na bank będzie to przebój lotniczy.
Tylko, czy to będzie tak samo niskobudżetowy produkt (domyślam się, że f/4.5-5.6) jak 70-300? Jeśli tak... dołączam do czekających
To że nie masz silnika w body to jedynie problem gdybyście chcieli używać obiektywów bez silnika, w lotniczym przypadku takowych brak
Też tak właśnie zauważyłem... czyli idę chyba jednak dobrą drogą
Chyba jedynie przy cenach "portretówek" z dobrym światłem (50mm, 85mm) posiadanie silnika w body miałoby znaczenie (ze względu na różnice w cenie obiektywów AF/AF-S, a te mi się do focenia samolotów nie przydadzą).
Bez akumulatorów i kart najlepszy aparat się nie przyda
Jeśli chodzi o karty, biorę pod uwagę jedynie Sandisk'a (to chyba dość dobry wybór). Tu znów rodzi się pytanie, czy lepiej mieć kilka 4GB kart, czy np. jedną 16GB (mniej zmian kart na "polu bitwy" ale większy ból jak karta padnie). W kwestii baterii - celuje, że najrozsądniejszym wyborem (choć niestety nie najtańszym) jest kupno oryginalnych baterii Nikona?
Podobnie jak wielu czekam na 80-400 oraz na telekonwerter 2.0 III.
Tu pojawia się magiczne słowo "telekonwerter"
W jakiej cenie należy się spodziewać czegoś dobrego i czy warto dopinać do takiego obiektywu jak 70-300 VR ze światłem z zakresu 4.5-5.6? Na allegro można znaleźć zarówno takie po 100zł jak i po 1000 z czego te pierwsze można pewnie wykorzystywać z powodzeniem jedynie jako podstawkę pod kubek?
Pamiętaj również, aby przygotować coś szerokiego na statykę i tu również przyda się filtr polaryzacyjny. Jakaś tokina/sigma/nikkor około 10-24mm.
Mam oczywiście Nikkor'a 18-55 f/3.5-5.6 VR, bo nie opłacało się kupować samego body, oraz Sigmę 30mm f/1.4 AF-S (gdyby nie rewelacyjna cena zaproponowana przez znajomego, pewnie wybrałbym nowego Nikkor'a 35mm f/1.8 AF-S). Tyle tylko, że Sigma to chyba jednak ani ciasno ani szeroko - powinienem czegoś jeszcze poszukać na przyszłość? (w sensie na statykę).