Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kaczy

dnia: Listopad 26, 2010, 02:33:43 pm 466 FOTO-TECHNIKA / Technika i sprzęt fotograficzny / Odp: Czy obrałem dobry kierunek?

Wszyscy czekamy z niecierpliwością na odnowione 80-400 z VRII i AF-S jeżeli N się zlituje na bank będzie to przebój lotniczy.
Tylko, czy to będzie tak samo niskobudżetowy produkt (domyślam się, że f/4.5-5.6) jak 70-300? Jeśli tak... dołączam do czekających ;)

To że nie masz silnika w body to jedynie problem gdybyście chcieli używać obiektywów bez silnika, w lotniczym przypadku takowych brak ;D
Też tak właśnie zauważyłem... czyli idę chyba jednak dobrą drogą :) Chyba jedynie przy cenach "portretówek" z dobrym światłem (50mm, 85mm) posiadanie silnika w body miałoby znaczenie (ze względu na różnice w cenie obiektywów AF/AF-S, a te mi się do focenia samolotów nie przydadzą).

Bez akumulatorów i kart najlepszy aparat się nie przyda ;)
Jeśli chodzi o karty, biorę pod uwagę jedynie Sandisk'a (to chyba dość dobry wybór). Tu znów rodzi się pytanie, czy lepiej mieć kilka 4GB kart, czy np. jedną 16GB (mniej zmian kart na "polu bitwy" ale większy ból jak karta padnie). W kwestii baterii - celuje, że najrozsądniejszym wyborem (choć niestety nie najtańszym) jest kupno oryginalnych baterii Nikona?

Podobnie jak wielu czekam na 80-400 oraz na telekonwerter 2.0 III.
Tu pojawia się magiczne słowo "telekonwerter" :) W jakiej cenie należy się spodziewać czegoś dobrego i czy warto dopinać do takiego obiektywu jak 70-300 VR ze światłem z zakresu 4.5-5.6? Na allegro można znaleźć zarówno takie po 100zł jak i po 1000 z czego te pierwsze można pewnie wykorzystywać z powodzeniem jedynie jako podstawkę pod kubek?

Pamiętaj również, aby przygotować coś szerokiego na statykę i tu również przyda się filtr polaryzacyjny. Jakaś tokina/sigma/nikkor około 10-24mm.
Mam oczywiście Nikkor'a 18-55 f/3.5-5.6 VR, bo nie opłacało się kupować samego body, oraz Sigmę 30mm f/1.4 AF-S (gdyby nie rewelacyjna cena zaproponowana przez znajomego, pewnie wybrałbym nowego Nikkor'a 35mm f/1.8 AF-S). Tyle tylko, że Sigma to chyba jednak ani ciasno ani szeroko - powinienem czegoś jeszcze poszukać na przyszłość? (w sensie na statykę).

dnia: Listopad 26, 2010, 12:40:54 pm 467 FOTO-TECHNIKA / Technika i sprzęt fotograficzny / Czy obrałem dobry kierunek?

Dzięki wszystkim za miłe przyjęcie na forum (pokazaliśmy razem z narzeczoną nasze prace w innym dziale). Jako, że jak widać oboje złapaliśmy bakcyla, wydatki na sprzęt foto liczyć u nas trzeba niestety podwójnie... Wybór padł na system Nikona. Początkowo myśleliśmy o zestawie: D3000 + D5000, ale w tym sezonie udało się zakupić jedynie ten pierwszy (co widać na naszych zdjęciach). Na przyszły sezon chcemy raczej dokupić D3100 (nowy model), zamiast D5000. Z racji tego, że focimy razem - chcemy wybrać sprzęt przy którym będziemy mogli wspierać się wzajemnie w terenie nie tylko wymieniając się pasującymi do obu aparatów obiektywami, ale też kartami pamięci, dodatkowymi akumulatorami, itd.

Dlaczego nie myślimy o D90? (pewnie taki byłby wybór na początek gdybyśmy kupowali tylko jedną puszkę, a nie dwie). Z prostego (poza kwestiami finansowymi) powodu - przy zdjęciach seryjnych (o ile w przypadku D3000/D5000/D3100 czy D90 można mówić, że 3 do 4 klatek to już "seria") D90 jest tak samo "szybki", a silnik w puszce - nie wiem, czy ma dla nas na tym etapie jakiekolwiek znaczenie skoro i tak podpinać do niego zamierzamy obiektywy VR z AF-S? Nie wiem więc czy idę w dobrym kierunku (stąd ten temat na forum), ale... wydaje mi się, że biorąc pod uwagę zastosowania (foto lotnicze) "zaoszczędzone" w ten sposób pieniądze (D3000 + D3100 zamiast D90) lepiej jest już wydać na dodatkowy zestaw kart pamięci, akumulatorów, czy... dołożyć po prostu te pieniądze do obiektywu (wolę póki co - gorsze body i lepszy obiektyw niż odwrotnie). Wybiegając w przyszłość - zamiast pchać się w D90, wymienilibyśmy kiedyś nasze puszki na coś nie tylko z silnikiem i wygodnym zestawem "guzikologii", ale też (co w fotografii lotniczej jest priorytetem) potrafiące robić zdjęcia seryjne typu 10-11 klatek na sekundę. Jeśli jestem tutaj w błędzie - proszę o rady które chętnie przemyślę.

Dochodzimy dalej do kwestii obiektywów. Jak pisałem w wątku z moimi zdjęciami - na najbliższy sezon planujemy focić w zestawie D3000 + wypożyczonym (jak w minionym sezonie) Nikkorem 70-200mm f/2.8 VRII, oraz planowanym D3100 + Nikkorem 70-300mm f/4.5-5.6 VRII. Pytanie moje brzmi... co dalej? (planując rozwój). O czym myśleć poza "legendarnym" 70-300? Szukam czegoś o podobnym stosunku jakości do ceny (proszę pamiętać o 2 rzeczach - ograniczonym budżecie, oraz fakcie iż z moją budową ciała niekoniecznie jestem w stanie unieść obiektywy używane przez Hesję, nawet gdybym był w stanie taki wydatek udźwignąć finansowo). Biorę także pod uwagę obiektywy Sigmy, czy Tamrona (jeśli warto o nich myśleć na początkowym etapie przygody z fotografią). Oczekuję na Wasze porady.

dnia: Listopad 25, 2010, 11:56:04 pm 468 ZDJĘCIA LOTNICZE / Pokazy lotnicze / Odp: Czas się przywitać

ciekawe czy piszac to myslales o tym co ja czytajac :P
To zależy od tego, czy Ty czytając myślałeś o tym co ja pisząc ;)

dnia: Listopad 25, 2010, 11:49:52 pm 469 ZDJĘCIA LOTNICZE / Pokazy lotnicze / Odp: Czas się przywitać

Aaaa i przestawcie sobie ISO 100 na ISO 200, w D3000 ISO 100 jest chyba niezbyt mądrym rozwiązaniem. Nie wiem czy ktoś używa tych LO/HI, ja w każdym razie nie.
Wydało się czym pstrykane (z ISO jeszcze poeksperymentujemy). Faktycznie, zdjęcia robione Nikonem D3000 + wypożyczonym Nikkorem 70-200mm f/2.8 VRII. W przyszłym sezonie mam zamiar pstrykać takim samym zestawem + D3100 dla Idy (z obiektywem Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6 VR - kogo nie zapytam o ten obiektyw to twierdzi, że to "perełka ze stajni Nikona" w zestawieniu cena/jakość).

dnia: Listopad 25, 2010, 11:14:18 pm 470 ZDJĘCIA LOTNICZE / Pokazy lotnicze / Odp: Odważyłam się

Możecie pisać całkiem śmiało, bez "taryfy ulgowej". Foto to nasza wspólna pasja, złapaliśmy bakcyla i dobrze się przy tym bawimy. Przybyliśmy tutaj, by się czegoś nauczyć (krytyka jest więc dla nas naprawdę cenna). Jesteśmy jeszcze na etapie kompletowania sprzętu, szykując się na przyszły sezon lotny. Dzięki więc za wszystkie cenne rady, jak i pochwały - staramy się (Ida sama by odpisała, ale już śpi, więc odezwie się za dnia zapewne).

dnia: Listopad 25, 2010, 10:00:08 pm 471 ZDJĘCIA LOTNICZE / Pokazy lotnicze / Odp: Czas się przywitać

No przecież kifcio zwrócił uwagę - świderki. ;)
Teraz zrozumiałem co miał na myśli mówiąc "świderki" :)

dnia: Listopad 25, 2010, 07:39:28 pm 472 ZDJĘCIA LOTNICZE / Pokazy lotnicze / Odp: Czas się przywitać

Spodziewałem się ostrej krytyki, a zebrałem pochwały ;) Długo przymierzałem się do pokazania tu tych zdjęć - teraz widzę, że nie było się czego bać. W kwestii kadrów - zdaję sobie sprawę, że nie są rewelacyjne (wiele bym poprawił) i ogólnie - wiele jeszcze przede mną. Podmieniłem także fotki na serwerze zmieniając ich rozdziałkę z 860 na 1024px (zgodnie z zaleceniami). 5-tka też bardzo mi się podoba... ale przyznam, że spodziewałem się, iż ktoś zwróci także uwagę na strugi powietrza na 3 i 4 zdjęciu ;)

dnia: Listopad 25, 2010, 01:19:43 am 473 ZDJĘCIA LOTNICZE / Pokazy lotnicze / Czas się przywitać

Jak w temacie wątku. To moje pierwsze zdjęcia lotnicze (ogólnie i na tym forum). Trafiłem tutaj z polecenia Piotra (sqpien) z którym miałem okazję postać razem na pasie startowym z aparatem (w Radomiu na Mistrzostwach Świata w Akrobacji Samolotowej) i nieco uchwycić. Kiedyś będę się pewnie tych zdjęć wstydził, ale od czegoś trzeba zacząć. Postaram się też namówić narzeczoną, aby wrzuciła tutaj również swoje zdjęcia z tej imprezy. Zaczynamy...

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


Strony: 1 ... 30 31 [32]