Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
HANGAR PARTY => Hangar Party => Wątek zaczęty przez: Kuba w Sierpień 14, 2012, 03:25:36 pm
-
Dzisiejsza Gazeta Prawna, powołując się na doniesienie irlandzkich mediów opublikowała na swojej stronie internetowej materiał poświęcony kontrowersyjnej polityce paliwowej popularnego, taniego przewoźnika. Z artykułu wynika mniej więcej, że samoloty Ryanair są tankowane niezbędnym minimum wymaganym przepisami, a piloci przez zgłaszanie sytuacji awaryjnej mają wymuszać pierwszeństwo do lądowania. Oczywiście w całym artykule jest dużo dziennikarskiej przesady. Niemniej jest to ciekawe zagadnienie.
Link do całego artykułu: http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html (http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html)
Gdyby kogoś zainteresowało to zagadnienie dorzucam jeszcze link do JAR OPS 1, który w punkcie 1.225 (strona 1-5-D) określa zasady planowania paliwa i odsyła również do pozostałych dokumentów dotyczących tankowania samolotów.
Link do JAR OPS 1: http://www.jaa.nl/operations/Public%20Area/JAR-OPS-1-Sec1-2.pdf (http://www.jaa.nl/operations/Public%20Area/JAR-OPS-1-Sec1-2.pdf)