Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
HANGAR PARTY => Hangar Party => Wątek zaczęty przez: zibimasow w Sierpień 09, 2012, 09:39:17 pm
-
http://www.liveleak.com/view?i=835_1344412426 (http://www.liveleak.com/view?i=835_1344412426) :o
-
co to za las.... u nas nie ma takich lekkich lasow :(
ale farta to maja 8)
-
Fakt. Farciarze.
-
Faktycznie farta mieli niesamowitego. Niestety wszystko wskazuje na to, że to kolejna katastrofa spowodowana czynnikiem ludzkim i katastrofa, której zdecydowanie można było zapobiec ;(
-
i katastrofa, której zdecydowanie można było zapobiec ;(
A jak?
Co było przyczynął utraty mocy/nośności/wysokości? Przeciążenie? Wiatr? Brak umiejętności?
-
A jak?
Co było przyczynął utraty mocy/nośności/wysokości? Przeciążenie? Wiatr? Brak umiejętności?
Najprawdopodobniej przeciążenie. Gdzieś doczytałem że mogli trafić na uskok wiatru, ale to zbyt mała moc silnika zadecydowała.
-
i katastrofa, której zdecydowanie można było zapobiec ;(
A jak?
Co było przyczynął utraty mocy/nośności/wysokości? Przeciążenie? Wiatr? Brak umiejętności?
Zapobiec katastrofie można jeszcze na etapie planowania lotu, dokładnie obliczając wyważenie. Mass and balance oraz całej nauki poświęconej osiągom nie wymyślono, żeby utrudnić pilotom życie, a po to, żeby je ratować. Z opisu filmu wynika, że lot odbywał się w stanie Idaho, gdzie średnia elewacja terenu wynosi ponad 1500 metrów (prawie 4500 stóp). Z otaczającego krajobrazu można jednak wywnioskować, że lotnisko może być położone jeszcze wyżej. Znaczenia nabiera tutaj pojęcie wysokości gęstosciowej (http://pl.wikipedia.org/wiki/Wysoko%C5%9B%C4%87_g%C4%99sto%C5%9Bciowa (http://pl.wikipedia.org/wiki/Wysoko%C5%9B%C4%87_g%C4%99sto%C5%9Bciowa) oraz Przegląd Lotniczy nr. 8/2011). Temperatura powyżej standardowej to również wzrost wysokości gęstościowej. A im wyżej tym słabsze osiągi silnika, gorsza sprawność śmigła i wydłużony rozbieg. Przy dużym obciążeniu lub przekroczeniu maksymalnej masy startowej skutki mogą być fatalne.
Drugą szansą, żeby zapobiec tej katastrofie było przerwanie startu. Rozbieg jest na prawdę bardzo długi, a już po oderwaniu samolotu można zauważyć, że po chwili znowu jedzie po ziemi. To powinien być ważny sygnał dla pilota. Jednak decyzja o przerwaniu startu jest trudna do podjęcia. Możliwe jest również to, że teren przed nimi po prostu się podnosił, a osiągi samolotu nie pozwalały na ominięcie przeszkody.
-
ZK :)
-
może rozwiniesz? ;)
-
może rozwiniesz? ;)
ZK = Za Kubą. Znaczy zgadza się z przedmówcą ;)
-
Że też takich rzeczy w szkołach nie uczą. Dzięki :)
-
uczą :) no moze inaczej - uczyli :)
-
Edukacji jednak reformować nie będziemy :)