Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
FOTO-TECHNIKA => Technika i sprzęt fotograficzny => Wątek zaczęty przez: Blacha w Lipiec 04, 2012, 12:05:28 am
-
Witam.
Posiadam Canona 5D Mark II (FF) i Canona 7D (crop 1,6).
Na pokazach w Pardubicach i Świdwinie używałem na 5dMII - obiektyw 24-105 , natomiast na C7D obiektyw Canon EF 70-200 f2.8.
Nie jestem zadowolony ze zdjęć jakie uzyskałem , pomijam pochmurne szare niebo , wina leży po mojej stronie gdyż były to pierwsze moje pokazy i nie jestem przyzwyczajony do zadzierania nosa :-) z obiektywem , podążanie za samolotem jakoś kiepsko mi szło.
Stwierdziłem jednak ,że jakkolwiek C5DM2 z obiektywami szerokimi daje ciekawe reportażowe zdjęcia , tak 70-200 już nie...nie byłem w stanie uzyskać tak ostrych i nieporuszonych zdjęć przelatującego samolotu jaki prezentujecie...stąd moje pytanie :
Kto użytkuje podobny sprzęt , jakie ustawienia najczęściej preferuje i jaki tele byście polecili...stałkę ,czy raczej zooma (choć wydaje się to nielogiczne).
-
Co do kwestii stałka vs zoom - to grubsza zawsze masz ten sam wybór: jakość vs cena i "wielofunkcyjność".
A co do zooma dla canona - z moich niewielkich doświadczeń przy pełnej klatce (5D Mk I) i cropie 1,6 (40D) b. dobrze się sprawdzał 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM. Natomiast ostatnio w Radomiu zapiąłem do czterdziestki 70-300 mm f/4-5.6 L IS USM (http://www.optyczne.pl/index.html?test=obiektywu&test_ob=244) i byłem bardziej niż zadowolony z efektów. Świetnie działa w nim też stabilizacja. Choć przy pełnej klatce może okazać się za krótki na co poniektóre sytuacje pokazowe.
-
ZS generalnie. Stalka to jakosc, jakosc i jeszcze raz jakosc, oraz... cena i waga. Jezeli nie jestes zadowolony ze zdjec C7D + 70-200/2.8 L, to obstawiam nieznajomosc sprzetu, zle jego ustawienia, brak umiejetnosci, lub wszystkie/kilka z tych czynnikow jednoczesnie. Trudno mowic o niedostatku sprzetu i jego niskiej jakosci u Canona. A i jest z czego wybierac. Szkiel 70-200 Canon ma aktualnie 5, tylez samo szkiel 70-300. Wspomniany przez Spada 100-400 bylby chyba idealny do foto lotniczej (jesli juz chcesz miec zoom'a), szczegolnie z 7D (1.6x crop factor). Trudno jest tez "ustawic" Ci aparat "zdalnie", poprzez forum, jak tez sugerowac konkretne settingi. Sa pewne ogolen zasady, jak np. "palniki" na Av, "smiglaki" na Tv, panoramowanie na Tv albo na Av. Ale juz to jaki czas ustawic na Tv gdy focisz smiglaki, to juz zalezy od typu smiglaka (inny czas ustawie do Bolkova, inny do Cobry, inny do Osprey, a jeszcze inny do Extry 300) oraz od Twoich zamiarow co do tego jak bardzo chcesz te smigla rozmazac. Jakie ustawienie przyslony na odrzutowce? - zalezy. Glebia ostrosci/optimum ostrosci KONKRETNEGO egzemplaza szkla, aberracje, winieta, syfy na matrycy... - wszystko to sie z tym laczy. Nie wiem tez co wydaje CI sie "nie logoczne". Logiczne, ze dluga i droga stalka w rodzaju 500mm/4 L IS USM da Ci mega jakosc, ale tez wspomniany 70-300/4-5.6 L IS USM bedzie bardzo dobrym wyborem, szczegolnie na pelnej klatce (wiekszy pixel, mniejsze wymagania od optyki). Temat szeroki jak Altlantyk IMHO. Ze stalek polecam 500/4 L IS USM, 600/4 L IS USM i 800/5.6 L IS USM (lzejsza od 600-tki, ale drozsza of course). Z zoomow: 70-200/2.9 L IS USM II, 70-300/4-5.6 L IS USM oraz 100-400/4.5-5.6 L IS USM. Bedzie niedlugo takze 200-400/4 L IS USM z wbudowanym TC1.4X, z tym, ze jak sie pewnie domyslasz, tani na pewno nie bedzie... :)
-
Pewnie jest jak napisales...do tej pory najszybsze fotografowane obiekty to rower..:-) .
Jimix - w zasadzie odpowiedziales mi na moje pytania i watpliwosci...chyba tych odpowiedzi szukalem.
Do C5dm2 nie podpinam tele tylko wszystkie inne szkla robie raczej statyczne pokazy, tele tylko do cropa 7d.
-
Nie wiem jak w Pardubicach ale w Świdwinie były trudne warunki do focenia
światło na lekkiej kontrze, wysoka tamperatura, a wiec falowanie powietrza i niska podstawa chmur co już na wysokoscich na jakich latały samoloty tez zmniejszało przejzystość powietrza, tak wiec reasumująć, nie było lekko zwłaszcza jak trzeba cropowac z foty
-
Mars...w Pardubicach pierwszego dnia był pochmurny poranek,potem zrobiło się bardzo słonecznie i słońce za prawym ramieniem. Drugiego dnia był wesoły koszmar pogodowy..uciekliśmy do Polski jak zaczęło padać. Niemniej i drugiego dnia zrobiłem zdjęć.
W Świdwinie warunki wydawały się znośne, niemniej jestem niezadowolony ze zdjęć dynamicznych...:-(...Ostatecznie podsumowując Swidwin wyszedł mi "reportarzowo"...trochę wszystkiego,pełen przekrój pikniku.
Zrobiłem też gigantyczny błąd, na 24-105 na ff założyłem filtr polaryzacyjny...jak były pokazy statyczne to filtr się sprawdził i przydał, używałem też na FF obiektywu Canon 8-15mm fish eye. Jednak jak zaczęły się przeloty ,nie zmieniłem filtra i wyszło wielke SHIT!
Teraz zastanawiam się czy przed pokazami na Mazurach dokupić 100-400 czy też Canona 400mm F5.6...
-
Teraz zastanawiam się czy przed pokazami na Mazurach dokupić 100-400 czy też Canona 400mm F5.6...
Miło mieć takie dylematy ;) Bierz zooma a na stałkę dokup 600/4 L IS USM II.
-
Bierz zooma a na stałkę dokup 600/4 L IS USM II.
wujek dobra rada ;D
-
Bierz zooma a na stałkę dokup 600/4 L IS USM II.
wujek dobra rada ;D
WUJEKKK???? No pojechałeś po bandzie Prezesie! :P
-
bedzie lepiej... Andy czy Wujek nawet to nie to :P
-
Sprzedam nerke to może i reszte wydadzą na piwo za tą 600mm
-
Ja tam się nie znam, ale bez jednej nerki to może uważaj z piwem ::)
-
Nerki sa przereklamowane, bidnie za nie placa na 600 nie wystarczy, no chyba ze masz taka ktora pasuje dla jakiegos cielebryty ;)
-
Budżetowo (w miarę) 100-400 jak koledzy już pisali. 400/5.6 nie ma stabilizacji i to jej duży minus.