Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
HANGAR PARTY => Hangar Party => Wątek zaczęty przez: Spad w Czerwiec 23, 2012, 08:32:39 pm
-
Επιχείρηση Αεροπυρόσβεσης - 359ΜΑΕΔΥ on Vimeo (http://vimeo.com/38769109)
-
Cela to chłopaki mają. :)
-
Ładne zdjęcia+fajny montaż+świetna klepa= Dromader w akcji ma moc!! Lajk! Lajk!! :D
-
Swoją drogą o ile dobrze kojarzę, to swego czasu Dromki były jedynymi maszynami, latającymi w SP państw(a) NATO, wyprodukowanymi w państwie Układu Warszawskiego.
-
moze i fajnu monaż
ale z tego co pamietam to pożary u nich w ubiegłym roku to masakra była - to szacun dla pilotów Dromków
-
Swoją drogą o ile dobrze kojarzę, to swego czasu Dromki były jedynymi maszynami, latającymi w SP państw(a) NATO, wyprodukowanymi w państwie Układu Warszawskiego.
Niestety ale sie mylisz.
Drugą taką maszyną, która nie tylko latała w polsce ale sprzedawana była na cały świat, był PZL 106 KRUK z PZL Okęcie.
-
Swoją drogą o ile dobrze kojarzę, to swego czasu Dromki były jedynymi maszynami, latającymi w SP państw(a) NATO, wyprodukowanymi w państwie Układu Warszawskiego.
Niestety ale sie mylisz.
Drugą taką maszyną, która nie tylko latała w polsce ale sprzedawana była na cały świat, był PZL 106 KRUK z PZL Okęcie.
Eeee, a w których Siłach Powietrznych państw NATO latały Kruki? (nie mówię o krajach, tylko o lotnictwie wojskowym tych krajów) :o
-
NRD po zjednoczeniu :-)
-
A chociaż by w NRD, osobiście malowałem im oznaczenia a wersje dla wojska różniły się od cywilnych tylko tym, że miały inne radiostacje.
Z zewnątrz byś ich nie odróżnił. NRD i Egipt używały ich jeszcze jako samolotów rozpoznawczych i wtedy były malowane na bardzo ciemny zielono-szary, lub piaskowy, jakoś tak.
Przynajmniej 2 dla NRD i 1 dla Egiptu osobiście widziałem w hangarach tzw. startu na terenie PZL-u. Podobno, ale to tylko podobno w ładowni gdzie znajdował się zbiornik na wodę
były stanowiska na foto osprzęt a na bokach ukryte na czas przelotu transportowego specjalne otwory po obu stronach kadłuba.
Ale do nich nie wolno było się zbliżać takim smarkaczom jak ja.
-
Kruki latały w LSK/LV? Hmmm... :o Anyway nie w momencie zjednoczenia AFAIK.
EDIT: Robteek - człowiek całe życie się uczy (i głupi umiera) :)
Tutaj (http://en.wikipedia.org/wiki/Luftstreitkräfte_der_NVA) nie wymieniają Kruków na stanie z 1989 r.
-
Spadzie, to były lata pierwszej Solidarności :) zdecydowanie wcześniej niż zjednoczenie Germańsko-Germańskie. Zresztą jak pamiętam to właśnie NRD było największym
odbiorcą zagranicznym. Ale Kruki kupowali też do Egiptu, Francji, Grecji, Włoch, USA i Kanady, choć z tego co pamiętam to Dromader za wielką wodą miał większe wzięcie.
Dziś to żadna tajemnica , więc trochę mogę napisać. A widziałeś kiedyś sanitarną Wilgę ?
Dla ścisłości muszę dodać, że te wszystkie patenty i jeszcze mnóstwo innych były wspólnymi pomysłami inżynierów z PZL-u i z Instytutu Lotnictwa, gdzie powstawały najdziwniejsze pomysły. Zresztą już za moich czasów te dwa zakłady , które zresztą oddzielała tylko siatka, zostały połączone w spólny twór o nazwie WSK-PZL Okęcie.
-
Robteek - o tym, co piszesz o eksporcie polskich samolotów, to z grubsza wiadomo (można jeszcze wspomnieć choćby o indonezyjskich Biesach i indyjskich Iskrach). Mówiąc o Dromkach w NATO nie miałem na myśli polskich samolotów latających ogólnie na Zachodzie, tylko o polskich samolotach, używanych w czasach Układu Warszawskiego przez lotnictwo wojskowe państwa NATO. AFAIK Dromki były jedynymi takimi maszynami, produkowanymi w całym WarPacu.
-
AFAIK Dromki były jedynymi takimi maszynami, produkowanymi w całym WarPacu.
Hola hola panie Marcinie.
Czesi klepali wbrew ustaleniom RWPG wyspecjalizowany samolot rolniczy - Cmelaka
Nb. jeszcze to brzydsze od naszego M-15
Właśnie pojawienie się tego wynalazku spowodowało utratę konkurencyjności naszego An-2 i Gawrona na świecie i dało naszym impuls w latach 70tych do zrobienia Kruka a później Dromadera.
Ta twierdzą przynajmniej konstruktorzy PZL 106.
-
Hola hola panie Marcinie.
Czesi klepali wbrew ustaleniom RWPG wyspecjalizowany samolot rolniczy - Cmelaka
Kurcze, czy ja naprawdę piszę w aż tak niezrozumiały sposób? :o
NIE twierdzę, że Dromadery były jedynymi rolniczymi samolotami na wschód od Łaby. NIE twierdzę też, że były jedynymi polskimi samolotami, które były eksportowane. Również - uprzedzając - NIE twierdzę, że były jedynymi samolotami, do których malowania używano żółtej farby. ::)
Stwierdziłem jedynie - a jeśli się mylę, to mnie poprawcie - że były jedynymi samolotami, produkowanymi w państwie Układu Warszawskiego, które w czasie istnienia tegoż były użytkowane przez lotnictwo wojskowe NATO.
(Kruki się "nie liczą", bo w dacie zjednoczenia Niemiec nie służyły w LSK/LV.)
-
:P niech ciebie będzie, no.
-
Spad, jeśli to Cię pocieszy to ja rozumiem o co Ci chodzi :)
-
ja... też :P
-
Jak powiedział Klasyk - yes, yes, yes ;D
-
żeby było wiadomo o czym, my w ogóle tu gadamy (znalezione na l.net):
(http://www.aviaworld.com/photo/Hellenic%20Air%20Force/slides/PZL-Mielec%20M-18%20Dromader%20-%20M-18.jpg)
I na deser jeszcze jeden z dwóch zmilitaryzowanych chorwackich Dromków.
(http://forum.keypublishing.co.uk/attachment.php?attachmentid=189103&d=1286542798)
-
No to jak tak - to jeszcze Kruk Wenezuelskiej Gwardii Narodowej :)
(http://forum.keypublishing.com/attachment.php?attachmentid=189113&d=1286576391)
-
A nie pisałem ?, ale i tak najlepiej wyglądał w wersji dla Egiptu :P
-
Robteek - ten wenezuelski Kruk ma kamuflaż made in Caracas, czy made in Warsaw?