Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
ZDJĘCIA LOTNICZE => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: nobie1973 w Czerwiec 04, 2012, 11:19:05 am
-
Witam wszystkich !
To mój pierwszy post na tym forum…więc proszę o wyrozumiałość… ;).
Zapraszam do obejrzenia kilku moich ujęć z 56 pśb w Inowrocławiu.
1
(http://images8.fotosik.pl/2996/fe3a61fad25c4860.jpg)
2
(http://images8.fotosik.pl/2996/b074d672aa5068cd.jpg)
3
(http://images8.fotosik.pl/2996/0059b0531ebe1499.jpg)
4
(http://images8.fotosik.pl/2996/7fd3133dda89a360.jpg)
5
(http://images8.fotosik.pl/2996/44d30cfd283633a8.jpg)
6
(http://images8.fotosik.pl/2996/223132c1d4bc8665.jpg)
7
(http://images8.fotosik.pl/2996/f17240b3d880b1a9.jpg)
8
(http://images8.fotosik.pl/2996/a17387c06aab0d57.jpg)
9
(http://images8.fotosik.pl/2996/c432e46af51e5d6e.jpg)
-
Witaj u nas i zapraszam do dzielenia się z nami nie tylko zdjęciami.
Nie będę rozbierał każdej foty na kawałki, bo moje uwagi tycza się raczej kompletu.
W całości prezentowanych zdjęć, zbyt krótki czas powodujący bardzo nieznaczne rozmycie łopat - nie podkreśla to w żaden sposób ruchu mioteł i wygląda nienaturalnie.
Zbyt centralne kadrowania i co się z tym wiąże bezsensownie ucięte detale maszyny np końcówka piasty wirnika w ostatnim Mi-2.
Gorace letnie południe też nie pomogło. Światło nienajciekawsze i są duże kontrasty.
-
ZN - gdyby lopaty byly rozmyte, byloby duzo lepiej.
Kadrowanie mogloby troche luzniejsze byc, ale ja akutat lubie tez takie, wiec biore sobie 2 i 4.
Witaj na forum :)
-
Ja myślę, że kolega jak już będzie miał 100 sfoconych śmigłowców w taki sposób to naturalnie przejdzie do eksperymentów z dłuższymi czasami. Podejrzewam, że na tą chwilę ważniejsze jest ostre zdjęcie niż ryzyko utraty wszystkich zrobionych :)
Następnym razem śmiało dawaj 1/15 -1/60. Ryzyk fizyk, możesz wszystko stracić a możesz też zyskać fotkę zdecydowanie wyróżniającą się pośród tysięcy śmigłowców powieszonych na sznurku z wyłączonym silnikiem ;)
-
Nie powiem nic nowego. Za bidnie trochę :-\ I nie chodzi tylko o zamrożone śmigła, ale generalnie o kadry. Za centralnie, za ciasno, takie klapnięte z rozmachu pod jeden szablon.
-
I tutaj za kolegami uwagi :)
-
Serdecznie dziękuję wszystkim za uwagi i sugestie…i obiecuję poprawę w przyszłości.
W kwestii tych nieruchomych śmigieł to faktycznie jest tak jak napisał Larky, z tym że ja już tak robię od wielu już lat i się do nich przyzwyczaiłem… :-\ co jest tego przyczyną. Po prostu ważniejsze jest dla mnie wykonanie ostrego, wyraźnego zdjęcia na którym będą widoczne wszystkie szczegóły śmigłowca; malowanie, detale itp. Z racji tego że wykonuję moje zdjęcia bardziej w celach reportersko-historycznych czasami uzyskanie czystego jakościowo ujęcia jest dla mnie ważniejsze od innych powiedzmy np. artystycznych aspektów. Faktem jest że wykonywanie zdjęć „śmiglaków” jest dosyć specyficzne…średnica wirnika głównego powoduje że jeśli chcę uchwycić całość w kadrze gubię w ten sposób sporo detali, ciężko jest to czasami rozsądnie wypośrodkować. Nie jest to problemem jeśli robimy na przykład jakiejś powtarzalne przeloty itp. ale jeśli mamy tylko jeden wybrany moment na wykonanie tego jednego wyjątkowego ujęcia…trzeba się na coś zdecydować. Miałem już wiele razy sytuacje że godzinami tkwiłem „na płycie” czekając na przylot lub odlot i przez ten czas wielokrotnie przymierzałem oczyma wyobraźni kadr do mojego przyszłego obiektu zdjęciowego i zastanawiałem się co wybrać…cóż zrobić, czasami się uda, a czasem nie.
A czasami decyduje również zwykły łut szczęścia i przypadek jak tu:
(http://images10.fotosik.pl/1659/2afd98ef47fe1d30.jpg)