Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
ZDJĘCIA INNE => Reportaż => Wątek zaczęty przez: LuCaS w Marzec 12, 2012, 07:14:50 pm
-
Nie bijcie za mocno, dopiero się uczę panoramowania... a tak serio to czekam na wszelkie komentarze.
1
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/422995_3502411077800_1197396866_3427902_971282773_n.jpg)
2
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/422850_3502410717791_1197396866_3427901_31281245_n.jpg)
3
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/432269_3502410477785_1197396866_3427900_1313049913_n.jpg)
4
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/429784_3502409077750_1197396866_3427897_69635078_n.jpg)
5
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/417707_3502409917771_1197396866_3427899_1366603731_n.jpg)
6
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/418004_3502408357732_1197396866_3427896_481161077_n.jpg)
7
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/419418_3502407837719_1197396866_3427895_343425937_n.jpg)
Pozdrawiam,
LuCaS
-
Wybieram 1 i 6. Uwazaj na przepaly. Chociaz na 1, 6 i nawet 5 jakos specjalnie nie raza. Good job! ;)
-
Łukasz
jak dla mnie to wszytsko za bardzo poruszone i nie do zaakceptowania
osobiście wszytskie poleciałyby do kosza :(
-
Wszystkie, to nie, ale większość. 4 i 6 są w porządku. :)
-
ZK. Ujęcia fajne, ale technicznie niestety nie jest już tak dobrze.
-
A szkoda że się nie spotkaliśmy, bo byłem na moment.
Co do zdjęć, to generalnie ZK, choć częściowo rozumiem co chciałeś zrobić i wiem jakie były warunki - mi się nawet nie chciało aparatu wyciągać z plecaka, światło jakieś ostre i płaskie było tego dnia. Co mi się bardzo rzuciło w oczy, to jak robisz szerokim kątem, uważaj na koła (na 1. aż boli). No i moim zdaniem auta które tu prezentujesz duuuużo lepiej prezentują się, gdy się je foci z ich poziomu a nie lekko z góry (jak zresztą większość samochodów), dla tego czasem warto przepiąć się na dłuższe szkło, odejść dalej i kąsać z innej perspektywy, a jak już upierasz się przy szerokim, to opuścić do gleby i bez patrzenia w wizjer, bo i tak zmieści się w kadrze a metodą prób i błędów wyeliminujesz te drugie ;)
-
A szkoda że się nie spotkaliśmy, bo byłem na moment.
Co do zdjęć, to generalnie ZK, choć częściowo rozumiem co chciałeś zrobić i wiem jakie były warunki - mi się nawet nie chciało aparatu wyciągać z plecaka, światło jakieś ostre i płaskie było tego dnia. Co mi się bardzo rzuciło w oczy, to jak robisz szerokim kątem, uważaj na koła (na 1. aż boli). No i moim zdaniem auta które tu prezentujesz duuuużo lepiej prezentują się, gdy się je foci z ich poziomu a nie lekko z góry (jak zresztą większość samochodów), dla tego czasem warto przepiąć się na dłuższe szkło, odejść dalej i kąsać z innej perspektywy, a jak już upierasz się przy szerokim, to opuścić do gleby i bez patrzenia w wizjer, bo i tak zmieści się w kadrze a metodą prób i błędów wyeliminujesz te drugie ;)
No prosze - pobyt w areszcie sluzy ;D
-
Nieee, w areszcie siedzi moja tania podróbka ;)
-
Nieee, w areszcie siedzi moja tania podróbka ;)
...i tej wersji będziesz się trzymał.
Co do zdjęć - ZK.
BTW - trochę mi przeszkadza notka copyrightowa. Pomijając jej rozmiar - umieszczona w tym miejscu jest pierwszym elementem, na który zwraca się uwagę przy oglądaniu zdjęcia. I generalnie odciąga wzrok od "meritum" fotki.
-
Nieee, w areszcie siedzi moja tania podróbka ;)
...i tej wersji będziesz się trzymał.
Co do zdjęć - ZK.
BTW - trochę mi przeszkadza notka copyrightowa. Pomijając jej rozmiar - umieszczona w tym miejscu jest pierwszym elementem, na który zwraca się uwagę przy oglądaniu zdjęcia. I generalnie odciąga wzrok od "meritum" fotki.
True, true...
-
kadrowo bardzo ladnie 1,5,6 i 7
panoramki na granicy ruszenia albo o jeden most za daleko... przy czym o ile tam gdzie mamy klarowny kadr i dosc duzy samochod w kadrze to
to na granicy sie imho obroni jak np. 1/5/6, o tyle tam gdzie samochodzik mniejszy i jest szerze, o tyle tam juz gorzej, bo nie ma na czym oka
zawiesic i czuc od razu ta miekkosc np. 2/7
-
Ooooo, słusznie prawicie, dziękuję za opinie. Jednym słowem- duuuuużo jeszcze rajdów przede mną... Czy obiektywy ze stabilizacją pomagają przy panoramowaniu?
Pozdrawiam,
LuCaS
-
Dodaję jeszcze jedno zapodziane:
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/418092_3502411517811_1197396866_3427903_1439077268_n.jpg)
Pozdrawiam,
LuCaS
-
Ooooo, słusznie prawicie, dziękuję za opinie. Jednym słowem- duuuuużo jeszcze rajdów przede mną... Czy obiektywy ze stabilizacją pomagają przy panoramowaniu?
pomaga a jakze, a jak myslisz skad sie biora zdjecia np. z czasami 1/30 na 300mm :) ale nie mniej wazna jest technika focenia :)
-
ZK :)
Chociaż prawdę mówiąc, o wiele łatwiej panoramuje się krótszymi szkłami, a można jeszcze użyć lampy ustawionej na drugą kurtynę. Technika jest nieco inna w porównaniu do lotniczej, bo można się odpowiednio ustawić, złapać odpowiedni punkt na trasie zanim auto nadjedzie i czekać z ustawionym, długim czasem. Po złapaniu wprawy można robić zdjęcia manualnym obiektywem, jak za starych, dobrych czasów...
Jest jedno ALE. I nie pierwszy raz to napiszę. Sport samochodowy jest bardzo dynamiczny, i panoramowanie może być taką wisienką na torcie. Dynamika w przypadku tej fotografii to także kurz który się unosi spod kół, przysiad zawieszenia w zakręcie, kierowca walczący z maszyną... To także kibice, banery reklamowe, elementy architektury i warunki pogodowe. Ktoś kiedyś określił, że perfekcyjny strzał samochodu to taki, żeby kibice i reklamy były ostre, żeby było można jeszcze rozpoznać jaka jest założona opona na feldze, ale jednak żeby było widać było ruch.