Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION

ZDJĘCIA LOTNICZE => Historyczne statki powietrzne => Wątek zaczęty przez: sfw w Grudzień 12, 2011, 12:38:09 am

Tytuł: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: sfw w Grudzień 12, 2011, 12:38:09 am
W czwartym odcinku mojej serii w Historii wątek nieco humorystyczny.

Swego czasu nastąpiło pewne zawirowanie ze sposobem malowania naszej ślicznej szachownicy, Ci co są bardziej lotnictwem zainteresowani pamiętają pewnie jak to od mniej więcej 1993 roku zaczęto manipulować przy naszym ukochanym symbolu lotniczym nie pytając za bardzo lotników o zdanie. Kiedy sprawy nabrały tempa, znaczy się D-cy wysokich szczebli przycisnęli tych ze szczebli niższych, zaczęto na gwałt przemalowywać samoloty. Na poniższych zdjęciach, z nieulkrywanym zadowoleniem, przedstawiam dzieło naszych kolegów z lotnictwa szuwarowo-bagiennego czyli Su-22. Smolot ten pewnego dnia w 1995 roku zawitał na gościnne lotnisko w Mińsku Mazowieckim. Smaku całej sytuacji dodaje fakt, że pilot który przyleciał na 9102 nawet nie zauważył co na samolocie jest "nasmarowane".

01.

(http://i1226.photobucket.com/albums/ee416/sfw29/Oldies%20but%20Goldies/Su22_9102_EPMM_17_49_1995_www.jpg)

02.

(http://i1226.photobucket.com/albums/ee416/sfw29/Oldies%20but%20Goldies/Su22_9102_EPMM_15_49_1995_www.jpg)

03.

(http://i1226.photobucket.com/albums/ee416/sfw29/Oldies%20but%20Goldies/Su22_9102_EPMM_18_49_1995_www.jpg)

04.

(http://i1226.photobucket.com/albums/ee416/sfw29/Oldies%20but%20Goldies/Su22_9102_EPMM_19_49_1995_www.jpg)

A żeby tradycji  stało się za dość to i ze dwa A2A Fulcrumy się znajdą.

05.

(http://i1226.photobucket.com/albums/ee416/sfw29/Oldies%20but%20Goldies/A_108_FLY_IMG_3942_www.jpg)

06.

(http://i1226.photobucket.com/albums/ee416/sfw29/Oldies%20but%20Goldies/A_65_FLY_17_www.jpg)

No i może jeszcze z jeden TS.

07.

(http://i1226.photobucket.com/albums/ee416/sfw29/Oldies%20but%20Goldies/2001_FLY_19_www.jpg)

pzdr
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: Robteek w Grudzień 12, 2011, 08:54:47 am
Ha, ha, ha, to musieliście mu dać nieźle popalić, że lata na tak pomalowanej maszynie.
Już słyszę te podśmiechujki z niego.
Się chłop wybrał z wizytą i wstydu sobie narobił.  ;D

A swoją drogą to wypierdzielił bym na zbity pysk odpowiedzialnego za taki szajs.
Trzeba być niezłym popaprańcem, żeby coś takiego zatwierdzić.
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: Amon w Grudzień 12, 2011, 08:59:39 am
Świetne są te Twoje historyczne serie.
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: hesja w Grudzień 12, 2011, 09:28:13 am
musze poogladac fotki z "tamtych czasow" czy gdzies nie mam na Su-22 takiego "uniwersalnego" malowania :)

dzieki za kolejna wrzutke :)
Tytuł: Re: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: sfw w Grudzień 12, 2011, 09:55:41 am
musze poogladac fotki z "tamtych czasow" czy gdzies nie mam na Su-22 takiego "uniwersalnego" malowania :)

dzieki za kolejna wrzutke :)

Polookajcie na fotki Falconów, szczególnie na dolne powierzchnie skrzydeł ;)
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: hlynur w Grudzień 12, 2011, 04:46:29 pm
06 na takim pułapie i z otwartym podwoziem....................no,no,no. Chyba że to lot nurkowy do przyziemienia.


Niedługo zamiast" Historyczne statki powietrzne" będzie SFW....................
Tytuł: Re: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: sfw w Grudzień 12, 2011, 05:18:34 pm
Cytuj
06 na takim pułapie i z otwartym podwoziem....................no,no,no. Chyba że to lot nurkowy do przyziemienia.<br /><br /><br />Niedługo zamiast&quot; Historyczne statki powietrzne&quot; będzie SFW....................
6 wbrew pozorom nie była robiona wysoko ... jeśli za dużo sfw w historii mówcie bez krempacji.
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: nurek w Grudzień 12, 2011, 05:44:02 pm
NIE NIE!
Lechowi się przejęzyczyło!

Takie cuda z kolorami się zdarzały. Jest gdzieś fota Ołówka jeszcze z czasów gdzie były szachownica na kadłubie. Mylili się nie tylko nasi. NRDowscy towarzysze broni przy remoncie 23ciego przekręcili pola na stateczniku oraz szachownice pod skrzydłami zrobili symetrycznie.
Tytuł: Odp: Re: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: Robteek w Grudzień 12, 2011, 05:56:24 pm
... jeśli za dużo sfw w historii mówcie bez krempacji.

Nie, nie i jeszcze raz, NIE !
Czekam na kolejne wspomnienia  :)
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: kifcio w Grudzień 12, 2011, 07:58:59 pm
kolejna super seria
 
świetnie się ogląda taka fotografię :)
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: kichu w Grudzień 12, 2011, 09:23:21 pm
ano :) mozesz tak regularnie serwowac nam takie smaczki :)
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: MarS w Grudzień 12, 2011, 10:37:29 pm
no faktycznie z malunkami mieli problemy  ;D
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: kifcio w Grudzień 13, 2011, 08:07:36 am
ano :) mozesz tak regularnie serwowac nam takie smaczki :)
a jak będziesz miał czas i ochotę to jakaś mini opowiastka z lotów, ćwiczeń
oczywiście co jest mozliwe do opisania ;)
 
z chęcią poczytamy  :)
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: hlynur w Grudzień 13, 2011, 02:53:59 pm
ano :) mozesz tak regularnie serwowac nam takie smaczki :)

Raz na pół roku...............:)
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: hlynur w Grudzień 13, 2011, 06:36:46 pm
ano :) mozesz tak regularnie serwowac nam takie smaczki :)

Raz na pół roku...............:)

No co? Zażartować nie można......

A tak wracając do zdjęcia 06 i otwartego podwozia. Pomijam fakt aerodynamiki i zwiększonych oporów powietrza. Ale czy nie zachodzi zjawisko oblodzenia wysuniętego podwozia?
W normalnym locie jest ono schowane. Przecież przy tego typu maszynach pokonywanie wysokości to pikuś i zjawisko niesamowicie narasta.

I nie pisz że nie jest wysoko, to jakieś 8000-10.000 metrów......:)
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: nurek w Grudzień 13, 2011, 07:37:42 pm
Żeby lodziło się Lechu musisz mieć odpowiednie warunki. Sama temp nie wystarczy.
Czasem lepiej mieć -20 gradusów za oknem niż -3.
Ale tu już niech sięmądrzejsi wypowiedzą.
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: hlynur w Grudzień 13, 2011, 07:48:14 pm
Te lajkonik, przyjedź nad morze zimową pora. To nie wiem jaka temperatura by nie była, 80-100 km/h Cię w pięć minut przeleci. Tak potrafi pizgać.
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: sfw w Grudzień 13, 2011, 09:27:46 pm
ano :) mozesz tak regularnie serwowac nam takie smaczki :)

Raz na pół roku...............:)

No co? Zażartować nie można......

Można, można przeca nic nie mówię

A tak wracając do zdjęcia 06 i otwartego podwozia. Pomijam fakt aerodynamiki i zwiększonych oporów powietrza. Ale czy nie zachodzi zjawisko oblodzenia wysuniętego podwozia?
W normalnym locie jest ono schowane. Przecież przy tego typu maszynach pokonywanie wysokości to pikuś i zjawisko niesamowicie narasta.

I nie pisz że nie jest wysoko, to jakieś 8000-10.000 metrów......:)

He, he ... po pierwsze na radzieckich/rosyjskich sprzętach o zwiększony opór to się chyba naj mniej martwili - dwigatijel jest? jest! No to w pjeriod! Po drugie ... oblodzenie wystepuje tylko w określonych warunkach i przy określonych prędkościach lotu - niech się śmiglaki i wolno motorne martwią. Powyżej 600 km/h nie ma już żadnego lodu. No i najważniejsze ... wysokość :) Otwieram końkurs! Do wygrania yyyy ... nic nie ma do wygrania poza satysfakcją! Jak wysoko jest ten gość na fot. nbr SEX?
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: valdi w Grudzień 13, 2011, 09:51:44 pm
4500m
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: kichu w Grudzień 13, 2011, 09:54:14 pm
tez bym cos kolo w przedziale 3-4 tys m obstawial
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: sfw w Grudzień 13, 2011, 10:09:37 pm
4500m
tez bym cos kolo w przedziale 3-4 tys m obstawial

czekajcie muszę sprawdzić ...

Eeee nieeee ... za dużo valdi dałeś ... ktos da mniej?
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: valdi w Grudzień 13, 2011, 10:16:44 pm
to jak za dużo to 2200m :P
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: sfw w Grudzień 13, 2011, 10:36:48 pm
to jak za dużo to 2200m :P

He, he, he mniej  to w położeniu plecowym się ma (górne położenie pętli) a tutaj to już dawno po przejściu pionu w dół jest!
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: Pawel w Grudzień 13, 2011, 11:09:13 pm
1500 :)
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: brovarsky w Grudzień 14, 2011, 11:02:35 am
900m
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: nurek w Grudzień 14, 2011, 11:13:55 am
Obstawiam przedział Panów powyżej. Ciężko powiedzięć, bo zamglenie i mało w sumie tej ziemi widać. Ale na 1000m-1500 wygląda.
Tytuł: Re: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: sfw w Grudzień 14, 2011, 11:52:52 am
Bravoooo!!! Brovarsky roolez, około 900-800 m. To zamglenie, to inwersja.
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: brovarsky w Grudzień 14, 2011, 12:10:09 pm
ma ssssię to oko :D
nie jestem wymagający,  w ramach nagrody proszę o umożliwienie mi zrobienia takich zdjęć ;)  ;D
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: sfw w Grudzień 14, 2011, 02:32:18 pm
ma ssssię to oko :D
nie jestem wymagający,  w ramach nagrody proszę o umożliwienie mi zrobienia takich zdjęć ;)  ;D

Nie ma problema, w tym roku juz nie zdążysz ale w przyszłym ... złóż papiery do WSOS - coś tam i przejdź przez to całe sito, potem już będzie prosto ;)
Tytuł: Odp: Jak historia to historia by sfw cz.4
Wiadomość wysłana przez: brovarsky w Grudzień 14, 2011, 02:52:42 pm
no tak żebym miał te 18 lat mniej, to pewnie bym się zdecydował ;)