Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
FOTO-TECHNIKA => Technika i sprzęt fotograficzny => Wątek zaczęty przez: nurek w Październik 26, 2011, 09:40:38 am
-
Taki temat chyba tu.
Otóż od dawna szukam odpowiedzi jak się robi takie foty
(http://www.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2011-10/26/164474.jpg)
Rozumiem, że fotograf nie przelatywał tuż przed. Tym bardziej mnie intryguje, że zbyd długiego obiektywu nie da sięzabrać do ciasnej kabiny. Samolot z rampą? Być możę, ale na pewno nie wawsze.
N/b lotnisko też ciekawe, nie mają problemu z koszeniem.
-
jak patrze na cien z samolotu i te cienie na lotnisku to podejrzewam PSa :)
cos jak hesjowaty Gomułka :P
-
Odbicia zacne :D
-
Też mi się tak wydaje, słońce na lotnisku wydaje się być w zenicie a na tym samolocie prawa strona jest oświetlona, lewa w cieniu. Gdyby slonce świeciło tak jak na samolot świeci to wg mnie jakiś cień od tych hangarów białych po lewej stronie powinien być rzucany.
-
IMO to co napisał larky + ściemnienie wnętrza silników, a przecież tam jest "gała" którą powinno być widać i śćiemnienie kabiny świadczą o złożeniu fotki
-
a najgorsze to to że krzywo >:(
no i beton jest nie ostry :P
-
no dobra, ale są takie foty nieskładane. Praktycznie każde czasopismo general aviation ma takie okładki - samolot od nosa. Jakoś te zdjęcia robią.
-
Odbicie słońca na wypolerowanych osłonach silników wskazuje na to, że słońce jest "na jedenastej". Cienie budynków na ziemi wskazują mniej więcej na "pierwszą".
Ale zdjęcie fajne anyway :)
-
moim zdaniem rampa - do tego dlugie tele ktore splaszcza perspektywe
-
Nurek, ciapo jedna. Popatrz na dół kadłuba kabiny. Co widzisz? pas startowy w całej okazałości... A przecież on dawno się skończył.
WQklejka na bank i to kiepska. Jak się wycina samolot i wkleja to................................no dobra rozpędziłem się. + Po prawej stronie kadluba stoi facet z aparatem.......(odbicie)
Masz kilka z postprodukcji.
1.
(http://img37.imageshack.us/img37/3234/071mw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/37/071mw.jpg/)
2.
(http://img46.imageshack.us/img46/3492/081ml.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/46/081ml.jpg/)
3.
(http://img402.imageshack.us/img402/6577/082mq.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/402/082mq.jpg/)
4.
(http://img225.imageshack.us/img225/4391/18376481.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/225/18376481.jpg/)
-
1-3 juz widziałem i nawet kiedyś się nabrałem
ale z 4. to pojechałes po bandzie ;D ;D
-
Piekne oderwania :)
-
Lechu zamiótł temat :)
A od siebie dodam, że taki bizjecik będąc w tej odległości za pasem byłby jakieś 2 razy wyżej, niż jest na tej PSujce :)
-
ej... ale psujka nie psujka... poogladajcie sobie zdjecia z machloop jak cos lata blisko i np. jest jezioro/zamek czy cos innego w tle
zdziwilibyscie sie jak tele w odpowiedniej relacji obiekt-tlo splaszcza i przeklamuje perspektywe
nie twierdze ze to foto to oryginal, ale zeby osiagnac taki czy podobny efekt jedyna opcja to byc blisko i miec dlugie tele
tych relacji nie jestesmy nauczeni, bo najczesciej jak cos jest blisko to obietyw spoglada w niebo
-
Chłopy nie spłaszczajcie tematu tylko do tego zdjęcia.
Pytanie było głębsze, bo są podobne foty i nie sądzę żeby były to wklejanki. Weźmy pierwszy lepszy przykład z naszego podwórka - przwie wszystkie ostatnie okładki Przeglądu lotniczego tak mają. Nie sądze, żeby fotografujący miałdo dyspozycji najmniejszy samolot z dziurą z tyłu - AN28. Nie sądzę żeby też latali prostopadle przed fotografowanym samolotem znaczy jak to jest robione?
-
jesli mowisz o focie ktora jest w ostatnim przegladzie to imho wystarczy druga cessna i drzwi przez ktore mozna sie wychylic
tam jest normalna fota air 2 air, jakiejs czarnej magii fotograficznej tam nie widze
-
Nurek, a pomyślałeś o małych aparatach mocowanych do ogona?
Jeżeli latasz to naprawdę nie widzę problemu w pstryknięciu zdjęcia drugiemu lecącemu obiektowi obok.
Gro lekkich samolotów ma otwierane szybki z boku kabiny, wystawiasz grabę i pstrykasz.