Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
ZDJĘCIA LOTNICZE => Pokazy lotnicze => Wątek zaczęty przez: BNOVY w Październik 14, 2011, 11:44:52 am
-
Wogóle Radom i Ostrava mi jakoś nie spasiły, widać po fotkach :)
1.
(http://img338.imageshack.us/img338/1812/dsc066301filtered.jpg)
2.
(http://img195.imageshack.us/img195/9214/dsc084701.jpg)
3.
(http://img12.imageshack.us/img12/3219/dsc0384filtered.jpg)
4.
(http://img163.imageshack.us/img163/8946/20110925ostravabnovy000.jpg)
5.
(http://img703.imageshack.us/img703/6523/dsc0044filtered.jpg)
6.
(http://img23.imageshack.us/img23/2230/dsc0282filtered.jpg)
7.
(http://img689.imageshack.us/img689/2521/dsc0096filtered.jpg)
8.
(http://img502.imageshack.us/img502/6789/dsc084201filtered.jpg)
9.
(http://img404.imageshack.us/img404/7052/dsc0283021filtered.jpg)
10.
(http://img9.imageshack.us/img9/2605/dsc0777filtered.jpg)
11. Bonus
(http://img832.imageshack.us/img832/130/dsc0638filtered.jpg)
-
Napiszę Ci ogólnie do zaprezentowanych zdjęć.
Nie patrzyłem w Exify, ale Twój problem pietrzy się od momentu zrobienia zdjęcia.
Potrenuj z korektą naświetlania 1/3, 2/3. Bo czego aparat nie zarejestruje tego w PS nie wyciągniesz(przepalone światła)
Widzę pioruński kontrast i z nim masz problem.
Wiem, łatwo radzić, ale trening na "sucho" bardzo będzie Ci pomocny.
Popatrz na 11bonus, to kondensacja pary robi zdjęcie nie samolot.Jak jest kondensacja, to jest tęcza i niesamowita gra barw(popatrz na plakat Hesji na wystawę w Krakowie) Samolot jest dodatkiem do zjawiska na kabinie i skrzydłach i nie warto nad nim się aż tak skupiać.
Co do kadrów, to osobista wizja autora. Są pewne kanony których nie warto przekraczać.... Ale niestandardowe pokazanie formacji dodaje dynamiki i zaciekawienia u oglądającego. Np. 1bardziej skręcić w prawo, albo 10 prawą stronę do góry tak by było wrażenie wznoszących się samolotów. Z 4 zrobił się jamnik, tak się biję z myslami czy nie ciachnąć kawałka samolotu by oczy nie latały po pustej przestrzeni, Krótko mówiąc wyciągnąć kwintesencję z tego zdjęcia. Ale to ja i do każdej fotografii musisz podejść indywidualnie.
Alka i mig są troszkę ciasnawo pokazane, ale jako dokument do jakiego newsa może być jak najbardziej.
Wiem że w fotografii lotniczej pierwsze skrzypce gra pogoda, ale jak nauczysz ię pokazywać to co niedostrzegalne dla przeciętnego zjadacza chleba będziw WOW.
Generalnie po każdym pokazie masz coraz ciekawsze zdjęcia i to jest na duży +.
A najlepszym nauczycielem jest czas, sam zobaczysz w lutym, marcu jak sam się zdż=ziwisz że takie czy inne babole popełniłeś.
Ja mam tak do swoich zdjęć, po roku jak je otwieram nie mogę się nadziwić że to ja takie gnioty wypuściłem w świat. Człek zaczyna dostrzegać detale i grę cieni.
Chyba się rozpędziłem i niezły elaborat wyszedł.\
Pozdrawiam.
-
w sumie to lepiej niż hlynur sie tego nie ujmie
ja tylko napiszę, że bardzo nierówny set obróbkowo, niektóre foty ok, niektóre zje....ne
no i uważaj z tym kontrastem
-
A które są pojechane obrobkowo, chyba wina monitora bo aż tak tego u mnie nie widać?
-
u mnie najbardziej róznice widać na 29'tym
5 bardzo ładna, pod względem koloru, kontrsatu itd
natomiast 7'ka - dziwny żółty zafarba na całości, przejaranie na maxa z lewej na sterze i tu to nawet chyba brakuje kontrastu
1. - przekontrastowana i przejarana natomiast Alce z 4. znowu brakuje działki kontrastu i troche za jasna fota
-
lepiej niz lechu bym tego nie ujal :) momenty lapana jak najabrdziej na tak, pozostaje cyzelowac detale :)