Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
HANGAR PARTY => Hangar Party => Wątek zaczęty przez: nurek w Czerwiec 14, 2011, 07:55:47 pm
-
Су-27 в Арктике (http://www.youtube.com/watch?v=Za-m_-ow7Ko#)
Rok 1987. Daleka północ -40 - lądowanie na śniegu grupy samolotów Su 27. Jak ktos zna rosyjski to będzie miał ucztę z komentarza.
-
Komentarz jest obłędny. "Śnieg twardy jak beton, a ośmiotonowa ciężarówka nie pozostawia na nim żadnych śladów"............." japońska technika nie wytrzymuje takich temperatur, a nasze maszyny działają jak trzeba" No cóż propaganda robiła swoje.
Dla uściślenia: był rok 1988 a dokładnie 18 marca i temperatura -42 stopnie..............
-
Do tego Pierwszy Lądował niejaki Wiktor Pugaczow na egzemplarzu, który pobił rekord długotrwałości lotu. Samolot został poźniej przebudowany na wersję morską. Bawili się chłopcy w Sojuzie.
W sumie Łask w lutym to był mały pikuś a członki mi zmarzły wszystkie tak że nie wiedziałem czy są moje.
-
-42 stopnie..............
Da, skuszna... Minus sorok dwa gradusow, eta niet ocień haładno! ;) Jop twoju mać! Minus wosjemdzjesat eta istnoj "haładzjelnik" ;)
-
Propaganda propaganda ale maszyny rosyjskie sa niezawodne w porownaniu do chlamu z zachodu czy zza oceanu ... zarowno samoloty, samochody i inne ich wytwory :P w kazdej sytuacji sobie poradza bez wzgledu na brud, kurz, temperature i inne czynniki .
-
Propaganda propaganda ale maszyny rosyjskie sa niezawodne w porownaniu do chlamu z zachodu czy zza oceanu ... zarowno samoloty, samochody i inne ich wytwory :P w kazdej sytuacji sobie poradza bez wzgledu na brud, kurz, temperature i inne czynniki .
Stąd ta legendarna niezawodność zaporożców, ład i telewizorów rubin ::)
-
Propaganda propaganda ale maszyny rosyjskie sa niezawodne w porownaniu do chlamu z zachodu czy zza oceanu ... zarowno samoloty, samochody i inne ich wytwory :P w kazdej sytuacji sobie poradza bez wzgledu na brud, kurz, temperature i inne czynniki .
Stąd ta legendarna niezawodność zaporożców, ład i telewizorów rubin ::)
Ładę przerabiałem i Rubina też, co prawda z literką "P" na końcu ale dawał radę. Tylko brał prądu pewnie jak trzy zachodnie, ale nic to wszak elektryfikacja była osiągnięciem rewolucji.
Chłam z zachodu optymalizowany do innych warunków nieco. Na ekstremalne warunki pewnie też mają coś specjalnego. Takie wielozadaniowe to jest z założenia do d..y. Coś jak PZL 104 Wilga na przykład.
-
Do tego Pierwszy Lądował niejaki Wiktor Pugaczow na egzemplarzu, który pobił rekord długotrwałości lotu. Samolot został poźniej przebudowany na wersję morską. Bawili się chłopcy w Sojuzie.
W sumie Łask w lutym to był mały pikuś a członki mi zmarzły wszystkie tak że nie wiedziałem czy są moje.
Przy takiej temperaturze nie czuc tak zimna jak przy -15, o ile nie wieje mocny wiatr, powietrze jest suche i calkiem inaczej odczuwa sie temperature, przerabialem w tym roku -38, welniane majty i luzik (sikanie w lesie jest niewskazane) ;) Najgorsze cholerstwo to wilgotne powietrze i wiatr, wypizga czlowieka przy -5 stopni.
-
Poza tym idzie się przyzwyczaić :)
-
Poza tym idzie się przyzwyczaić :)
Moze nie tyle idzie co trzeba :)