Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
ZDJĘCIA LOTNICZE => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: nurek w Czerwiec 06, 2011, 01:05:05 am
-
Takie eksperymenty z obróbką. Kto za kto przeciw?
1.
(http://www.starzaki.eu.org/~nurek/foty/z20110602_0633.jpg)
2.
(http://www.starzaki.eu.org/~nurek/foty/z20110602_0636.jpg)
3.
(http://www.starzaki.eu.org/~nurek/foty/z20110602_0687.jpg)
4.
(http://www.starzaki.eu.org/~nurek/foty/z20110602_0838.jpg)
5.
(http://www.starzaki.eu.org/~nurek/foty/z20110602_0842.jpg)
6.
(http://www.starzaki.eu.org/~nurek/foty/z20110602_0759.jpg)
7. jeszcze z przylotów
(http://www.starzaki.eu.org/~nurek/foty/z20110601_0596.jpg)
8. Po ludzku 1
(http://www.starzaki.eu.org/~nurek/foty/z20110602_0655.jpg)
9. Po ludzku 2
(http://www.starzaki.eu.org/~nurek/foty/z20110602_0683.jpg)
10. Po ludzku 3
(http://www.starzaki.eu.org/~nurek/foty/z20110602_0812.jpg)
-
Moim zdaniem, to:
1) Najbardziej na TAK.
2) Według mnie, za dużo płyty lotniska w dolnej części zdjęcia.
3) Jest Ok.
4 - 10) Bardzo na TAK.
Podsumowanie: 9 bardzo dobrych zdjęć na jedno słabe, daje nam 9:1, czyli Ogólnie Secik Zarąbiście (z dużej litery). Szacun, dla autora :)
-
w tym miejscu moge tylko o kadrach bo kompresja gsm zjadla mi jakosc ale...
widze ze nadal dosc sztywno trzymasz sie zasady samolota w centrum w pionie, tzn.:
zobacz na 2 - masz bardzo fajna plyte w srodku samolot i baardzo nudne niebo
uciachalbym tegoz nieba z kilogram by maszyna byla na 2/3
podobnie na 3, na 5
szkoda ze na 9 tak w dol leca - mz skos bez sensu
bardzo kadrowo mi lezy 1 i 6
-
dodam od siebie, że nie zawsze super panning jest wskazany
bo np. na 4 przy krótszym czasie wyszłyby fajnie sprężynki, a tak to się zlał dymek
podoba mi się nr. 2 ale wystemplowałbym torby z lewej i trochę ciaśniej dał cały kadr
-
1. Za ;) - tylko tych ludzików szkoda
poza tym miły zestaw - 6. szczególnie wpadło mi w oko
-
Jak dla mnie - 6 i 7 są najlepsze. 8 wygląda jak rodzima odpowiedź na Top Gun :) :)
Obróbka 1 podoba mi się "jako taka", ale niekoniecznie w tym przypadku. Gdyby to była jakaś staroć, albo coś starociopodobnego (np. An-2) - byłoby zdecydowanie bardziej "na miejscu".
A tak w ogóle to zazdroszczę, że udało Ci się być wtedy na EPKK :)
-
6 widzi mi się naj, ale jednak agresywna obóbka wyszła na casie (siadła tam jakość) i drzewach z tyłu.
Dorzucę jeszcze 2 :)
-
1 i 6 :D Bardzo fajne :D
Choć na 6 tak jak Bartek pisał trochę ostra obróbka...
Trochę wygląda jak screenshot z Call of Duty :D
-
Dzięki wszystkim za krytykę i pochwałę.
Co do świderków, faktycznie krótszy czas = wieksza selektywność, ale z wrażenia człowiek nie pamięta o takiej dupereli jak widzi to pierwszy raz live i temu człowieku się ręce trzęsą z wrażenia żeby to strzelić a dodatkowo dzieje sie wiele innych rzeczy, które też chce się mieć. Next time będzie lepiej.
SPAD przyjacielu, Iskra miała oblot w 1960 roku to już pół wieku temu. Wg mnie na miano staroci zasługuje, jak najbardziej
Tym bardziej że chyba była klepana wcześniej w Polsce niż wytwór geniuszu Olega Antonowa.
Poza tym w latach 80tych Iskry wystawiano w parach dyżurnych, więc i w Top Gun da radę.
widze ze nadal dosc sztywno trzymasz sie zasady samolota w centrum w pionie, tzn.:
zobacz na 2 - masz bardzo fajna plyte w srodku samolot i baardzo nudne niebo
uciachalbym tegoz nieba z kilogram by maszyna byla na 2/3
podobnie na 3, na 5
szkoda ze na 9 tak w dol leca - mz skos bez sensu
bardzo kadrowo mi lezy 1 i 6
O ile na 2 i 3 można cos tam jeszcze zwęzić kadr to co proponujecie zrobić z 5? Chyba nie mam aż takiej fantazji.
Co do skosu w dół na 9 zależało mi na zostawieniu szachownicy i znaczka z przodu, bo kombinowanie w drugą stronę zawsze coś obcina i znowu było by "szkoda że ciachnąłeś szachownicę".
Że nie trzymam się kurczowo samolotu w środku dowodem jest 6 właśnie. Nie można mieć wszystkich zdjęć pokręconych. :-))
Takich ciasnych też nie chcę mieć bo się ludzie dziwiąże jestem kiepskim fotografem, co to nie potrafi całego samolotu "złapać".
-
SPAD przyjacielu, Iskra miała oblot w 1960 roku to już pół wieku temu. Wg mnie na miano staroci zasługuje, jak najbardziej
Jasne, a B-52 latały jeszcze dawniej ;). Chodzi mi o to, że ten rodzaj postarzenia zdjęcia bardziej kojarzy się z czasami sprzed praktycznego zastosowania silników odrzutowych ;)
-
w zasadzie koledzy wyczerapli temat, uwagi z grubsza podzielam