Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
ZDJĘCIA LOTNICZE => Pokazy lotnicze => Wątek zaczęty przez: MarS w Maj 23, 2011, 07:36:44 pm
-
Baaaardzo obszerny opis będzie na dniach na naszym www w GiKB, wiec tu w skrócie,
Ponieważ w tym roku prawie nic lotniczego nie fociłem, to mnie nerwy wzięły i postanowiłem się na NATO Tiger Meet karnąć,
niestety Spotter packi na 16.05 były juz sprzedane a na 17.05 rejestracja była juz off ... ale w tym roku wyjątkowo postanowili zorganizować 15.05 pokazy otwarte dla publiczności Tiger Meet Airshow ... program się zapowiadał zajefajnie .... namówiłem na wyjazd slapka i fru te 1150 km do Francji
Niestety na miejscu było coraz gorzej .... raz - okazało się że ten airshow jest na starym nieczynnym lotnisku, a samoloty stacjonują parę kilometrów dalej na nowym - a co za tym idzie wszystko co latało było z dolotu wiec odpadły wszelkie możliwości focenia startów i lądowań.... dwa - usytuowanie miejsca dla publiczności sprawiło że praktycznie całość focenia pod słońce .... trzy - niezależne od nikogo, czyli pogoda - ciemne gęste chmury, szaro buro i ponuro, w dodatku słońce za tymi chmurami w kontrze, i tylko sporadyczne krótkie prześwity które momentami ratowały sytuację.
Najgorsze jednak było przed nami, bo organizacyjnie tez do bani ... imprez opóźniona o 40 minut, nic nie latało według programu, a co najgorsze z każdą minuta z programu wypadały pozycje.
Generalnie królowały aeroklubowe drewutnie, wypadło parę historycznych maszyn, np YAK3 na którego sie czaiłem, ale najgorsze ze wypadła większość "palników" W programie były w solowym pokazie dynamicznym: francuskie Mirage 2000 i Rafale, hiszpańskie Mirage F-1 i F-18, szwajcarski F-18, słowacki MiG29 i belgijski F-16 czyli MASAKRA ... która nie doszła do skutku :( bo w końcu wyleciał tylko szwajcar na F-18, francuski Rafałek i słowak na migusiu .... sprawe troche uratowały ciekawostki : F-86 i Saab 105. Parada tygrysów to była totalna porażka, bo wyleciało z 12 maszyn i zrobili dwa przeloty w formacji wzdłuż pasa na wysokości bardziej adekwatnej dla miłośników foto przelotówek, niż dla nas. Tak wiec praktycznie tygrysów się nie naooglądałem. Bardzo się postarał Patrouille de France który zaprezentował rozbudowany pokaz, ale ze to było już o godzinie 19 przy takim zachmurzeniu, to można było zapomnieć o foceniu ... za to fajnie się ogladało :)
Miało być krótko .... nie wyszło ... sorry
1. Patoruille de France na trzy godziny przed pokazem, w defiladzie [mieli przerwę na tym lotnisku obok]
(http://www.hotel-nautilus.pl/mars/AA/148.jpg)
2. Me 208, naet nie wiedziałem ze takie coś latało podczas II WŚ
(http://www.hotel-nautilus.pl/mars/AA/149.jpg)
3. Choć jeden pomalowany w tygrysa
(http://www.hotel-nautilus.pl/mars/AA/150.jpg)
4. Podczas ich pokazu zrobił się fajny prześwit w chmurach i przez 10 minut można było poszaleć
(http://www.hotel-nautilus.pl/mars/AA/151.jpg)
5. kangurek całkiem fajnie zaiwaniał
(http://www.hotel-nautilus.pl/mars/AA/152.jpg)
6. wyblakłe kolory i dodany szum są zamysłem ahtysty ;) ;D
(http://www.hotel-nautilus.pl/mars/AA/153.jpg)
7. grubasek
(http://www.hotel-nautilus.pl/mars/AA/154.jpg)
8. szare na szarym ;D
(http://www.hotel-nautilus.pl/mars/AA/155.jpg)
9. ciut zmienione malowanie szwajcara
(http://www.hotel-nautilus.pl/mars/AA/156.jpg)
10. Stary ale jary, bardzo mi się podobała ta maszynka
(http://www.hotel-nautilus.pl/mars/AA/157.jpg)
-
Ponieważ w tym roku prawie nic lotniczego nie fociłem, to mnie nerwy wzięły i postanowiłem się na NATO Tiger Meet karnąć,
niestety Spotter packi na 16.05 były juz sprzedane a na 17.05 rejestracja była juz off ... ale w tym roku wyjątkowo postanowili zorganizować 15.05 pokazy otwarte dla publiczności Tiger Meet Airshow ... program się zapowiadał zajefajnie .... namówiłem na wyjazd slapka i fru te 1150 km do Francji
Niestety na miejscu było coraz gorzej .... raz - okazało się że ten airshow jest na starym nieczynnym lotnisku, a samoloty stacjonują parę kilometrów dalej na nowym - a co za tym idzie wszystko co latało było z dolotu wiec odpadły wszelkie możliwości focenia startów i lądowań.... dwa - usytuowanie miejsca dla publiczności sprawiło że praktycznie całość focenia pod słońce .... trzy - niezależne od nikogo, czyli pogoda - ciemne gęste chmury, szaro buro i ponuro, w dodatku słońce za tymi chmurami w kontrze, i tylko sporadyczne krótkie prześwity które momentami ratowały sytuację.
Najgorsze jednak było przed nami, bo organizacyjnie tez do bani ... imprez opóźniona o 40 minut, nic nie latało według programu, a co najgorsze z każdą minuta z programu wypadały pozycje.
Generalnie królowały aeroklubowe drewutnie, wypadło parę historycznych maszyn, np YAK3 na którego sie czaiłem, ale najgorsze ze wypadła większość "palników" W programie były w solowym pokazie dynamicznym: francuskie Mirage 2000 i Rafale, hiszpańskie Mirage F-1 i F-18, szwajcarski F-18, słowacki MiG29 i belgijski F-16 czyli MASAKRA ... która nie doszła do skutku :( bo w końcu wyleciał tylko szwajcar na F-18, francuski Rafałek i słowak na migusiu .... sprawe troche uratowały ciekawostki : F-86 i Saab 105. Parada tygrysów to była totalna porażka, bo wyleciało z 12 maszyn i zrobili dwa przeloty w formacji wzdłuż pasa na wysokości bardziej adekwatnej dla miłośników foto przelotówek, niż dla nas. Tak wiec praktycznie tygrysów się nie naooglądałem. Bardzo się postarał Patrouille de France który zaprezentował rozbudowany pokaz, ale ze to było już o godzinie 19 przy takim zachmurzeniu, to można było zapomnieć o foceniu ... za to fajnie się ogladało :)
wooooooow
Baaaardzo obszerny opis będzie na dniach na naszym www w GiKB, wiec tu w skrócie,
(http://forums.airshows.co.uk/images/smilies/hide.gif) (http://forums.airshows.co.uk/posting.php?mode=reply&f=8&t=20644&sid=343b81ea9c50119feca8db24814ce9e1#)(http://forums.airshows.co.uk/images/smilies/hide.gif) (http://forums.airshows.co.uk/posting.php?mode=reply&f=8&t=20644&sid=343b81ea9c50119feca8db24814ce9e1#)(http://forums.airshows.co.uk/images/smilies/hide.gif) (http://forums.airshows.co.uk/posting.php?mode=reply&f=8&t=20644&sid=343b81ea9c50119feca8db24814ce9e1#)
-
a zdjecia jak to u Ciebie - ladne kadry i ciekawe maszyny i supcio warsztat :)
-
Na dwójce to delikatne przednie światełko ładnie ukazało kształt samolotu.
Dość mocno przeszklony jest ten Me-208. Trochę nietypowo jak na Miecia.
-
Że jest super to pisał nie będę... ale 3 to wymiata.
-
trzy, trzy, trzy, po trzykroc trzy ;)
-
dzięki, choć jestem lekko zdziwiony bo 3 nie jest moim faworytem, choć fakt, że niebo w takim wydaniu nie zdarza się często
-
No to faktycznie Was nie rozpieścili :-\
Ale fotki i tak przednie. A co do tego Miecia to za Lechem - faktycznie oszklony na bogato. Aż mi nie pasuje do scenerii walk II WŚ.
-
A dla mnie 5, choć to wybór "na siłę" bo wszystkie zdjęcia miodne - szczególnie na takie warunki :)
-
A co do tego Miecia to za Lechem - faktycznie oszklony na bogato. Aż mi nie pasuje do scenerii walk II WŚ.
A bo ten Me 208 to taka szybka luksusowa transportówka dla VIPów była, z tyłu brał 3 pasażerów
-
Jak zwykle bardzo ładny set ;) Fajnie, że latała szparka MiGa.
-
Supcio set :)
-
Ciekawy opis i jeszcze ciekawsze zdjecia. Warunki nie rozpieszczaly, ale dales rade. Maszynki gites, foteczki z klimatem.
Wybiore sobie 5 :)
-
nie bedę oryginalny, jak napiszę że jest pięknie
a z zestawu nr 3. ;D
-
Bardzo ładny zestaw. Ja wybieram 5, ten sea fury jest piękny :)
-
A bo ten Me 208 to taka szybka luksusowa transportówka dla VIPów była, z tyłu brał 3 pasażerów
Z tego co kojarzę to Me 208 i Me 109 miały wspólnego przodka czyli Me 108. Jak na takie warunki to zdjęcia rewelacja.
Pozdrawiam
-
Czytając wstęp byłem przekonany ze oczom mym ukaże się jedna wielka szara plama, a tu proszę, bardzo fajny secik. Ja wybieram 6, lubię takie klimaty a i kadr mi się podoba, choć może bardziej bym w LD przesunął ;)
-
ciekawy secik, podoba się :)
ja sobie wybiorę 3
o i widzę, że i Szwajcarowi cosik domalowali na drugim stateczniku
-
Tygrys to taki kotek, a do tego drapieżny więc ja biorę sobie 6;
reszta też piknie, no ale czego po Tobie się można było spodziewać :P
-
Jak nie patrzeć, to wilk i tygrys to drapieżniki. Jednymi ścieżkami chadzają.
-
Oprócz zdjęć największe wrażenie zrobiło na mnie to:
i fru te 1150 km do Francji
szczerze podziwiam ;D
a same zdjęcia jak na nie-najlepsze warunki są więcej niż dobre
/ta skromność Mariusza ;D / i strach pomyśleć co by było jakby warunki dopisały ;D
Mnie najbardziej podoba się ten Me 208 nie widziałem jeszcze czegoś takiego ....
pozdrawiam
-
Mnie najbardziej podoba się ten Me 208 nie widziałem jeszcze czegoś takiego ....
W sumie nic dziwnego, że nie widziałeś - "prawdziwych" messerschmittów Me 208 już nie ma. Me 208 został zaprojektowany we francuskiej fabryce SNCAN w Les Mureaux i zbudowany w zawrotnej liczbie sztuk dwie, z których jedna została rozmieniona na drobne w czasie nalotu na fabrykę. Po wojnie Francuzi kontynuowali produkcję, ale już pod własną nazwą Nord 1100/1101/1102 (w zależności od wersji silnikowej) Noralpha.
A samolot piękny jest, fakt - nawet w tym odjechanym malowaniu :)
-
pięknie Marsiu, 3 bardzo się podoba...... generalnie piękny secik :)
-
A ja będę oryginalny.
Mars ! ...... jest pięknie ! :D