Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
ZDJĘCIA LOTNICZE => Pokazy lotnicze => Wątek zaczęty przez: pinokio w Listopad 16, 2010, 10:55:25 pm
-
Nie wypada inaczej jak po długim czasie cokolwiek umieścić.
Byłem jedynie w Góraszce, a tam latają jedynie starocie, ale może to i lepiej, nie zdążyły mi zwiać z kadru :)
1
(http://i54.tinypic.com/29qh5hi.jpg)
2
(http://i56.tinypic.com/sviglf.jpg)
3
(http://i53.tinypic.com/30crw1v.jpg)
4
(http://i53.tinypic.com/30ndu8j.jpg)
5
(http://i52.tinypic.com/1432hdk.jpg)
6
(http://i51.tinypic.com/2zeikwo.jpg)
7
(http://i52.tinypic.com/690wie.jpg)
8
(http://i54.tinypic.com/2e6989e.jpg)
9
(http://i56.tinypic.com/29ztwns.jpg)
teraz możecie po mnie jechać ;)
-
jak dla mnie.... za jasno i za szeroko.
1. bies zlewa sie z niebem.
5. śmigła stoja.
ale 8 fajna...
-
e tam nie jest źle ;)
co się pierwsze rzuca w oczy- mógłbyś powalczyć z troche dłuższymi czasami- patrz 5 i 6 :)
-
Nie będziemy "jechać" :). Ale php to się nie czytało... w sensie photo-hesjo-poradnika.
Czemu się śmigiełka nie kręcą ja się zapytuję :).
-
no to jadziem ;)
Marku trochę więcej kontrastu generalnie
1. za centralnie no i śmigiełko stanęło
2. byłoby fajnie, ale albo w kwadrat, albo samolot trochę w dół i w lewo
3. tu bym się starał samoloty dociągnąć w mocny punkt na dole
4. znowu za centralnie, cofnij go trochę i przekrzyw
5. śmigiełko stoi, a nie powinno
6. jak wyżej
7. tu z kolei ciaśniej poproszę - kadr pasuje
8. jak wyżej
9. gdyby nie śmigło, lekko w dół samolota
tak ja to widzę ;)
-
Poradnik wydrukowałem spbie ładnie ale przed Góraszką nie zdążyłem przeczytać :(
To moje pierwsze i dlatego z czasami nie ryzykowałem, bo myślałem że się rozjadą.
-
Marek, właśnie to forum jest po to aby się uczyć i jeszcze raz uczyć.
Tu nikt nie napisze, że jest fajnie super i OK jak nie jest, oczywiście każdy ma inne spojrzenie, ale każdy dostanie rady; pomoc i podpowiedzi :D - czy z nich skorzysta - no to już inna sprawa.
Dlatego warto pokazywać zdjęcia, nie tylko się nimi chwaląc, ale właśnie dla tego aby coś dla siebie wynieść.
-
Marek zaraz tu hesja przyjdzie i poprosi Ci o rzut okiem do jego poradnika :P
przeczytasz ze zrozumieniem i sam bedziesz mial do tych zdjec tak z pol godziny uwag :D
glownie - kadrowanie, czasy i niestety obrobka
w Goraszce robiles na 1600ISO? przy takiej pogodzie?
zawsze tak niskie jak sie tylko da - zawsze
zobacz Bies (1) przeslona 18 czas 1250 czyli jechales po bandzie a nawet grubo poza nią
a wystarczylo choc podejsc i podpytac jak smigla a jak rury focic
dwa zdanai i zdjecia bys mial zjadliwe :)
-
koledzy temat dostatecznie wyczerpali - ksiazka sie klania :)
-
I oto chodzi! :)
Teraz zaczynam łapać co nie tak robiłem i ile błędów popełniłem. Ale ja nie z tych co się poddają. Szkoda tyko, że Góraszka dopiero za rok :( Nie mówcie mi, że na ISO 200 z czasem 1/20 te wasze żylety! Teraz o smigłach do końca życia nie zapomnę ;) Jak zobaczę gdzieś na pasie śmiglaka, to mu je rozkręcę :)
Na trening chyba podjadę na Okęcie. Najgorsze to sprzęt, ale co tam, zacznę S 10-20 :D
Można gdzieś znaleźć, z której strony i na którym pasie lądują danego dnia? Nie chce mi się tam ciągle jeździć. Jestem tam dwa razy w tygodniu, ale służbowo i nie mam jak focić, bo jestem przy samolotach.
-
Chyba można uzyskać takie info. pod numerami PPL. Do końca nie jestem pewny. No i raczej z góry nikt Ci nie powie na ktory pas danego dnia (na przód) beda lądowania czy starty. Podadzą stan na chwile obecną. Ja sobie zawsze patrze na www.flightradar24.com na ktory laduja i jade :P Masz teraz troche łatwiej po czynny jest tylko pas 33/15. Najczesciej lądowania są na 33 czyli cargo albo paluch lub jeszcze "pole sołtysa". 15 to komis...
-
polecam poszukac numer ATIS warsaw :) tam podaja jaki pas aktywny
-
O zapomniałem o ATIS...
komóreczka (22) 650 21 11
lub skanerek 120,45 MHz
-
Witam
A jakim szkłem kolega te zdjęcia popełnił ?
Weźmy np. nr 8. Wydaje mi się, że balans bieli poległ. Na ustawieniu "Auto" chyba zapatrzył się w niebo i samolot zrobił się niebieski. To samo nr.7.
Poza tym ISO 1000 do 1600 - czyżby świadomie tak ustawione ? Czy "Auto - ISO" ? Kasza gryczana zjadła zdjęcia.
Do 6 chciało by się dorysować podstawkę i piękny modelik w skali 1:72 na biurko.
Ogólnie to jak dla mnie kompletny brak dynamiki statków powietrznych. Głównie za sprawą stojących śmigieł. Gdyby były na tle lasu czy hangarów, to przy tych czasach też by stały.
Poradnik Hesji to dobra rzecz, ale i tak bez treningu nic nie zdziałasz. Sam musisz wiedzieć do jakich czasów możesz zejść przy śmiglakach. Helikoptery na 1/15 to fotografia ekstremalna :) ale na 1/30 z 10 zdjęć, jedno wybierzesz. No i skoro chodzi o jakość zdjęć, to ISO jak najniżej.
Nie wiem jak koledzy ustawiają swoje puszki, ale balans bieli ja ustawiam sobie bezpiecznie w okolicach 5800 K. No chyba, że RAWy, wtedy jakby to mniejszy problem.
Również sposób pomiaru światła trzeba sobie poćwiczyć. Twoje zdjęcia chyba są zbyt jasne. Samolot stanowi niewielki % kadru i automatyczny pomiar światła może również zawodzić.
To ode mnie tyle na dzień dobry.
Pozdrawiam.
-
To lubię! Dużo konkretów.
Dziękuję wszystkim za dobre rady. Szkiełko to było N 70-300 VR, a ISO rzeczywiście ekstremalne 1600. Ustawione świadomie, aczkolwiek z nieświadomością, że powinno być niziutko.
Wrzucę jeszcze kilka bez śmigiełek, moż będzie lepiej :)
Dziękuję również za namiary na Okęcie. Będę śledził, a może się któregoś dnia spotkamy, choć rzadko lądują tam jakieś perełki.
-
Mareczku i jeszcze jedno bo czytuje co piszesz...
Samoloty lataja szybko ale wzgledem nieruchomej ziemi :)
Wzgledem Twojego szkla, gdy starasz sei go trzymac non-stop na muszce juz wcale nie :)
Pamietaj o tym :)
-
Będę śledził, a może się któregoś dnia spotkamy, choć rzadko lądują tam jakieś perełki.
Jak coś ciekawszego będzie to napisze :P
-
Super! To do zobaczenia pod płotem :)