Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
ZDJĘCIA LOTNICZE => Pokazy lotnicze => Wątek zaczęty przez: eSKa w Październik 17, 2017, 11:23:43 pm
-
No cóż, że ze Szwecji, ale udało się obsłużyć dwie imprezy w jeden weekend 2-3 września. Jedna ulokowana w rozsądnej odległości od, a druga wprost na lotnisku Skavsta.
A więc szybka decyzja, lot wizzairem Katowice-Skavsta i oto urobek:
1. Sobota, 2 września to Örebro Flygdag, na którym Swedish Air Force Historic Flight prezentował wszystkich 5 szwedzkich weteranów. Od lewej Draken, Viggen, Tunnan, Lansen (za Tunnanem) i Saab 105.
(http://s1.bild.me/bilder/060112/8386253eSKa_0258.jpg) (http://www.bild.me)
2. Pogoda była piękna tego dnia, ostre światło ale zza chmur, krystaliczne powietrze, rześko bo po deszczu, no generalnie 'sharp'
(http://s1.bild.me/bilder/060112/3588974eSKa_0259.jpg) (http://www.bild.me)
3. Do tego umiarkowane tłumy, skandynawska powściągliwość i zrozumienie dla napalonych fotografów
(http://s1.bild.me/bilder/060112/3251629eSKa_0260.jpg) (http://www.bild.me)
4. Wszystkie maszyny pokazano w locie
(http://s1.bild.me/bilder/060112/3175918eSKa_0261.jpg) (http://www.bild.me)
5. No chyba, że obiektywne okoliczności nie pozwoliły - tu akurat 105-tka na jednym silniku się znarowiła i nawet konsylium pilotów (od prawej piloci Drakena, Viggena i wiadomo, w kabinie piloci 105-tki) nie dało rady
(http://s1.bild.me/bilder/060112/4966040eSKa_0262.jpg) (http://www.bild.me)
6. Piloci nie gwiazdorzyli, do ciepłego silnika zaglądali...
(http://s1.bild.me/bilder/060112/2512980eSKa_0263.jpg) (http://www.bild.me)
7. A jak trzeba było, to staruszka wypchali (na pierwszym planie pilot Tunnana)
(http://s1.bild.me/bilder/060112/5737627eSKa_0264.jpg) (http://www.bild.me)
8. W niedzielę, po przenosinach z Örebro do Nyköping czyli na Skavstę, sytuacja diametralnie się zmieniła. Zaczęło lać, ale tak po szwedzku...
(http://s1.bild.me/bilder/060112/6118310eSKa_0265.jpg) (http://www.bild.me)
9. ...co nie miało ABSOLUTNIE żadnego wpływu na loty weteranów
(http://s1.bild.me/bilder/060112/8113901eSKa_0266.jpg) (http://www.bild.me)
10. Wszelkie przeciwności losu - tu otwarty na dopale luk i awaryjne hamowanie - przyjmowano ze stoickim spokojem i po szybkiej naprawie kontynuowano start.
To trochę kłóci się z moimi poprzednimi szwedzkimi doświadczeniami kiedy jakiekolwiek wątpliwości, nawet absurdalne, wyłączały Szweda z akcji. Autentyk: kierowca
autobusu odmawia dalszej jazdy bo włączyło mu się ogrzewanie kabiny. W lecie. Więc było mu niezmiernie niekomfortowo i nie mógł kontynuować jazdy...
(http://s1.bild.me/bilder/060112/7557509eSKa_0267.jpg) (http://www.bild.me)
11. Gwinty też się tworzyły
(http://s1.bild.me/bilder/060112/5845627eSKa_0268.jpg) (http://www.bild.me)
12. Intensywny deszcz nie był nikomu straszny do końca dnia (fotografujący też nie odpuszczali, nie zauważyłem żadnego, który by wymiękł)
(http://s1.bild.me/bilder/060112/2547168eSKa_0269.jpg) (http://www.bild.me)
13. Było zasadniczo tylko coraz trudniej, no i zaczęło się robić zimno
(http://s1.bild.me/bilder/060112/4918818eSKa_0270.jpg) (http://www.bild.me)
14. A pilot Spitfire'a nawet kabiny nie zamknął
(http://s1.bild.me/bilder/060112/2129720eSKa_0271.jpg) (http://www.bild.me)
15. Końcowy akcent to start wszystkich weteranów. Na płycie naprawdę się zaroiło.
(http://s1.bild.me/bilder/060112/9834816eSKa_0272.jpg) (http://www.bild.me)
16. Kolejka do startu pozwoliła na uchwycenie ciekawych konfiguracji maszyn i tła bo powietrze dosłownie się gotowało - od deszczu i od spalin.
Za to proza życia dopadła wszystkich na parkingu czyli okolicznym polu. Wyobraźcie sobie wyjazd autkiem z wypożyczalni ze ścierniska przy takim deszczu...
(http://s1.bild.me/bilder/060112/4576852eSKa_0273.jpg) (http://www.bild.me)
-
Wielki szacun Sylwuniu. Pięknie
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
-
Mokro :)
-
Zacne klimaty a wiraże w deszczu super!.
-
moc po całości :)
-
Foty mega ;D, po całoości ! No i opis się fajnie czyta :D
-
Świetna relacja, bardzo mi się całość podoba - opis i zdjęcia, do tego pokazałeś też życie na ziemi, a nie same loty :)
-
Sylwek SUPER robota ;) przyjemnie się czyta i ogląda
-
Super relacja.
Okazuje się, ze nawet w tak niesprzyjających warukach atmosferycznych można przywieźć ciekawy dorobek :-)
-
super opowieść i fotki :)
brakuje tylko trochę fot w locie
jak rozumiem - nie działo się tam za wiele?
szare na szarym?
-
Fajna foto opowieść! Jak zwykle!
-
Za wszystkimi :). Bardzo lubię taką obróbkę.
-
super opowieść i fotki :)
brakuje tylko trochę fot w locie
jak rozumiem - nie działo się tam za wiele?
szare na szarym?
W powietrzu to się jednak trochę działo, szczególnie pierwszego dnia, ale coś mnie gryzie na krótkich czasach.
Generalnie jak system D810+500/4, którym ostatnio focę, schodzi na krócej niż 1/1000s to się, wbrew oczekiwaniom, często robi mydło.
Coś jak gdyby VR przeszkadzał, a nie pomagał. Zauważyłem to już na MAKSie, z którego wyszła mi mega mizeria.
Obiektyw to czeska używka bez znanej mi historii serwisowej, więc przycwaniaczyłem, i zamiast do serwisu, pożyczam ją zibiemu do hameryki.
Oczywiście lojalnie go ostrzegłem, bo po co ma synek 4 kilo złomu za ocean wozić. Jak on mi potwierdzi te kłopoty, bo może przewrażliwiony jestem,
albo łapa już nie ta, to czas serwisować :(
Za komentarze pięknie dziękuję.