Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION

ZDJĘCIA LOTNICZE => Pokazy lotnicze => Wątek zaczęty przez: eSKa w Październik 17, 2017, 11:23:43 pm

Tytuł: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: eSKa w Październik 17, 2017, 11:23:43 pm
No cóż, że ze Szwecji, ale udało się obsłużyć dwie imprezy w jeden weekend 2-3 września. Jedna ulokowana w rozsądnej odległości od, a druga wprost na lotnisku Skavsta.
A więc szybka decyzja, lot wizzairem Katowice-Skavsta i oto urobek:

1. Sobota, 2 września to Örebro Flygdag, na którym Swedish Air Force Historic Flight prezentował wszystkich 5 szwedzkich weteranów. Od lewej Draken, Viggen, Tunnan, Lansen (za Tunnanem) i Saab 105.
(http://s1.bild.me/bilder/060112/8386253eSKa_0258.jpg) (http://www.bild.me)

2. Pogoda była piękna tego dnia, ostre światło ale zza chmur, krystaliczne powietrze, rześko bo po deszczu, no generalnie 'sharp'
(http://s1.bild.me/bilder/060112/3588974eSKa_0259.jpg) (http://www.bild.me)

3. Do tego umiarkowane tłumy, skandynawska powściągliwość i zrozumienie dla napalonych fotografów
(http://s1.bild.me/bilder/060112/3251629eSKa_0260.jpg) (http://www.bild.me)

4. Wszystkie maszyny pokazano w locie
(http://s1.bild.me/bilder/060112/3175918eSKa_0261.jpg) (http://www.bild.me)

5. No chyba, że obiektywne okoliczności nie pozwoliły - tu akurat 105-tka na jednym silniku się znarowiła i nawet konsylium pilotów (od prawej piloci Drakena, Viggena i wiadomo, w kabinie piloci 105-tki) nie dało rady
(http://s1.bild.me/bilder/060112/4966040eSKa_0262.jpg) (http://www.bild.me)

6. Piloci nie gwiazdorzyli, do ciepłego silnika zaglądali...
(http://s1.bild.me/bilder/060112/2512980eSKa_0263.jpg) (http://www.bild.me)

7. A jak trzeba było, to staruszka wypchali (na pierwszym planie pilot Tunnana)
(http://s1.bild.me/bilder/060112/5737627eSKa_0264.jpg) (http://www.bild.me)

8. W niedzielę, po przenosinach z Örebro do Nyköping czyli na Skavstę, sytuacja diametralnie się zmieniła. Zaczęło lać, ale tak po szwedzku...
(http://s1.bild.me/bilder/060112/6118310eSKa_0265.jpg) (http://www.bild.me)

9. ...co nie miało ABSOLUTNIE żadnego wpływu na loty weteranów
(http://s1.bild.me/bilder/060112/8113901eSKa_0266.jpg) (http://www.bild.me)

10. Wszelkie przeciwności losu - tu otwarty na dopale luk i awaryjne hamowanie - przyjmowano ze stoickim spokojem i po szybkiej naprawie kontynuowano start.
To trochę kłóci się z moimi poprzednimi szwedzkimi doświadczeniami kiedy jakiekolwiek wątpliwości, nawet absurdalne, wyłączały Szweda z akcji. Autentyk: kierowca
autobusu odmawia dalszej jazdy bo włączyło mu się ogrzewanie kabiny. W lecie. Więc było mu niezmiernie niekomfortowo i nie mógł kontynuować jazdy...
(http://s1.bild.me/bilder/060112/7557509eSKa_0267.jpg) (http://www.bild.me)

11. Gwinty też się tworzyły
(http://s1.bild.me/bilder/060112/5845627eSKa_0268.jpg) (http://www.bild.me)

12. Intensywny deszcz nie był nikomu straszny do końca dnia (fotografujący też nie odpuszczali, nie zauważyłem żadnego, który by wymiękł)
(http://s1.bild.me/bilder/060112/2547168eSKa_0269.jpg) (http://www.bild.me)

13. Było zasadniczo tylko coraz trudniej, no i zaczęło się robić zimno
(http://s1.bild.me/bilder/060112/4918818eSKa_0270.jpg) (http://www.bild.me)

14. A pilot Spitfire'a nawet kabiny nie zamknął
(http://s1.bild.me/bilder/060112/2129720eSKa_0271.jpg) (http://www.bild.me)

15. Końcowy akcent to start wszystkich weteranów. Na płycie naprawdę się zaroiło.
(http://s1.bild.me/bilder/060112/9834816eSKa_0272.jpg) (http://www.bild.me)

16. Kolejka do startu pozwoliła na uchwycenie ciekawych konfiguracji maszyn i tła bo powietrze dosłownie się gotowało - od deszczu i od spalin.
Za to proza życia dopadła wszystkich na parkingu czyli okolicznym polu. Wyobraźcie sobie wyjazd autkiem z wypożyczalni ze ścierniska przy takim deszczu...
(http://s1.bild.me/bilder/060112/4576852eSKa_0273.jpg) (http://www.bild.me)






Tytuł: Odp: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Kulik w Październik 18, 2017, 06:53:58 am
Wielki szacun Sylwuniu. Pięknie

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: larky w Październik 18, 2017, 08:16:01 am
Mokro :)
Tytuł: Odp: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: Mori w Październik 18, 2017, 04:35:02 pm
Zacne klimaty a wiraże w deszczu super!.
Tytuł: Odp: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: brovarsky w Październik 18, 2017, 08:10:53 pm
moc po całości :)
Tytuł: Odp: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: szyszmen w Październik 18, 2017, 09:18:00 pm
Foty mega  ;D, po całoości ! No i opis się fajnie czyta  :D
Tytuł: Odp: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: Sławol w Październik 29, 2017, 05:34:48 pm
Świetna relacja, bardzo mi się całość podoba - opis i zdjęcia, do tego pokazałeś też życie na ziemi, a nie same loty :)
Tytuł: Odp: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: Zibi w Październik 30, 2017, 12:06:43 am
Sylwek SUPER robota ;)  przyjemnie się czyta i ogląda
Tytuł: Odp: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: Frodo w Październik 30, 2017, 09:51:30 am
Super relacja.
Okazuje się, ze nawet w tak niesprzyjających warukach atmosferycznych można przywieźć ciekawy dorobek :-)
Tytuł: Odp: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: hesja w Październik 30, 2017, 10:53:14 am
super opowieść i fotki :)
brakuje tylko trochę fot w locie
jak rozumiem - nie działo się tam za wiele?
szare na szarym?
Tytuł: Odp: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: Youzi w Październik 31, 2017, 04:01:05 pm
Fajna foto opowieść! Jak zwykle!
Tytuł: Odp: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: Amon w Październik 31, 2017, 06:42:31 pm
Za wszystkimi :). Bardzo lubię taką obróbkę.
Tytuł: Odp: Flygdagi w Örebro i w Nyköping, 2-3.09.2017
Wiadomość wysłana przez: eSKa w Październik 31, 2017, 10:09:42 pm
super opowieść i fotki :)
brakuje tylko trochę fot w locie
jak rozumiem - nie działo się tam za wiele?
szare na szarym?

W powietrzu to się jednak trochę działo, szczególnie pierwszego dnia, ale coś mnie gryzie na krótkich czasach.
Generalnie jak system D810+500/4, którym ostatnio focę, schodzi na krócej niż 1/1000s to się, wbrew oczekiwaniom, często robi mydło.
Coś jak gdyby VR przeszkadzał, a nie pomagał. Zauważyłem to już na MAKSie, z którego wyszła mi mega mizeria.

Obiektyw to czeska używka bez znanej mi historii serwisowej, więc przycwaniaczyłem, i zamiast do serwisu, pożyczam ją zibiemu do hameryki.
Oczywiście lojalnie go ostrzegłem, bo po co ma synek 4 kilo złomu za ocean wozić. Jak on mi potwierdzi te kłopoty, bo może przewrażliwiony jestem,
albo łapa już nie ta, to czas serwisować :(

Za komentarze pięknie dziękuję.