Mysle, za "przedpiszcami", ze jest calkiem w porzadku. Pewnych rzeczy nie dojrze z powodu kompresji Orange'a ale z tego co widze to tak:
1. Bardzo fajne swiatlo na maszynie i smugi, natomiast deczko lezy kadrowanie. Ciachnac z lewej i, jesli mozesz (masz wiecej materialu z prawej) to dac wlasnie tej przestrzeni z prawej, bo samolot juz ci wali w krawedz. On musi zapierniczac przed siebie, a tak powstaje wrazenie, ze cos go zaraz zdrowo "wyhamuje". Jakbys kadrowal, to sproboj tez moze deczko rotacji kadru (lewa w dol, prawa w gore) - tak tylko by zobaczyc, czy nie bedzie ciut lepiej.
2. Gdyby na tym zdjeciu paradoksalnie to nie Apache byl najwazniejszy, ale np. jakis ludz z prawej, nie wiem - jakies wydarzenie, reakcja publicznosci, cokolwiek, co przykuloby uwage w mocniejszym punkcie, robiac z tego zdejcie reportazowe, kontekstowo powiazane jednak z calym eventem, to wowczas mysle, ze mogloby byc niezle i to w dodatku w konwencji B&W, ktora wybrales oraz z powodu optyki, jakiej tu uzyles. Gdyby to AH-64 mial byc w centrum zainteresowania, to nalezaloby podejsc blizej (wnioskuje jednak, ze nie miales tam wstepu) i przyfocic "dziada" inaczej, ale juz tak by cos z niego wyluskac, jakis temat, jakis detal, przerysowac go tym "fiszajem". Zobacz, lopata ladnie wchodzi od gory w kadr, ale na ta optyke i ta odleglosc, z ktorej fociles, jest to ewidentnie bez efektu. Ratuje tylko kadr przed jedna wielka pustka na gorze. Moze, jesli juz, przyciemnienie, znaczne, nieba (jakbys zalozyl mocna szara polowke, z polarem) daloby jakis interesujacy efekt, choc pewnie tez nie do konca. Inna optyka IMHO nastepnym razem, moze detal, ciasniejszy kadr. Bo jesli chciales pokazac smiglowiec na statyce i zaznaczyc tylko kontekst sytuacyjny (widzimy, ze to pokazy i statyka - OK) to efekt uzyskales i to tyle. Konwersja do B&W - OK, tylko czy akurat daje ona cos tutaj? Pozbywajac sie koloru, robisz to takze po to by ten nie wprowadzal jakichs czynnikow dystrakcyjnych, nie odwracal uwagi widza od czegos znacznie istotniejszego. Pytanie tylko (w takim przypadku) - co chciales przekazac ta wlasnie konwencja? Co do kadrowania: przesuniecie kadru w lewo byc moze ujawniloby jakas ciekawa historie za barierka dla publiki i Apache stanowilby jakies dopelnienie tej historii. Ale znowu: albo trzeba bylo wziac to pod uwage juz w momencie gdy tam stales i czekac na "decydujacy moment" (juz wowczas traktujac smiglaka jako dopelnienie, a nie glownego "aktora") albo stanac w innym miejscu, albo moze masz w oryginale wiecej miejsca z porawej, moze wystarczy w obrobce wykadrowac inaczej, choc po kacie jaki pokryty zostal przez optyke na zdjeciu czuje, ze tego dodatkowego materialu nie ma i masz to, co masz. Zeby tak jeszcze wyczerpac temat - proporcje bokow mnie osobiscie jakos nie raza, natomiast proboj oczywiscie najpierw z kadrem 3:2, 3:4, 5:6, czy 16:9. Ale tez pamietaj, ze to nie przymus i jak Ci kadrowo lepiej lezy 2,5:1 to OK.
3. Na pewno kadr (format, rotacja). Jesli masz jak i z czego, to zobacz czy nie bedzie lepiej w prostokacie i czy aby na pewno nie da sie by ten eF nie lecial w dol, bo to nie zawsze dobrze wyglada (i nie zawsze budzi pozytywne emocje, niestety). Nie jestem w stanie ocenic, czy na kadlubie sa przepaly, bo u mnie widac, ze chyba sa. Jakbys przy wywolywaniu sprobowal je zdusic, to tez byloby dobrze. Jednak naistotniejszy wydaje mi sie sposob kadrowania tej foty.
4. Bardzo ladnie, bez wiekszych uwag, moze deczko powalczylbym z cieniami, konrastem, kolorem, no i deczko mniej bym ciachal z dolu (troszke wiecej miejsca pod wyrzutnia). Kadr fajny, ciasny, w miare czysto i kadlub ladnie po przekatnej. Nie wypowiem sie dokladniej bo... Orange

5. Znowu kadrowanie. Kwadrat OK, niech bedzie, ale rotacja (tak by dziob byl wyzej) i wiecej miejsca na dole i deczko z przodu). Kadlub masz niemal w linii poziomej od dyszy do dzioba, moze lepiej byloby go troche przekosic tak by ta linia wznosila sie ku lewej krawedzi - do mementu, gdy powiedzmy lewa wyrzutnia bedzie rownolegla do dolnej krawedzi? Moment pieknie uchywciles.
6. Moment fajnie uchwycony, bez wiekszych uwag, nie wiem czy nie ma zbyt silnych przepalow na smugach, ale i tak podkreslilbym deczko ich plastyke, strukture, czy jak tam zwal.
7. Kadorwanie. Formacja z nisko. W mocny punkt ja dac, czyli wyzej w tym wypadku by wystarczylo i doslownie milimetr w lewo.
8. Smiglo

, mozliwe przepaly na poszyciu kadluba, kadrowanie, samolot znow w dol zapiernicza i za chwile wryje sie w krawedz zdjecia.
9. Kadrowanie (ewidentnie za malo miejsca z przodu, za duzo z tylu i pewnie u gory), no i smigla... Konwersja do B&W IMHO jest OK i temu zdjeciu, jak i tematowi, nie szkodzi (BTW, jak konwertujesz do B&W?)
10. Chyba najlepsze i "najmocniejsze" zdjecie z Twojego seta. Dalbym jedank regularny kwadrat (obcialbym z prawej, by przysunac suke do prawej wlasnie i uwydatnic termike i byc moze stworzyc wrazenie, ze samolot zaraz zacznie przechodzic od swiecy do lotu odwroconego). Najmocniejsze jest zapewne dlatego, ze to nieszczesni Bialorusini... Nostalgia podkreslona lotem ku niebu. Pieknie.
Pozdrawiam
