o kadrach nie będe pisał bo juz wiesz ze sa bez sensu
ale sam napisałes że wynikało to ze złej interpretacji regulaminu
o ile dobrze pamiętam to 1024 to jest max wielkoś po dłuzszym poziomym boku bo 1024x768 to jest kadr o proporcjach 4:3 czyli jak dla mnie bez sensu ... choć oczywiscie nie ma musu kadrowania według jakiś proporcji ale imho oprócz standardowego 3:2 na naszej dziedzinie bardzo czesto się sprawdza panorama 16:9 a czasem i kwadrat
skupię się na tej obróbce
co do szumów to wystepóją zawsze więcej lub mniej to o czym trzeba pamiętac to ze im wiecej obrabiasz w senisie uzywasz filtrów czy podkręcasz to i owo to tym samym podkręcasz i szumy .... dlatego jak musiałes podbić iso z powodów ekspozycyjnych to trzeba łagodniej obrabiać ... inna sparawa ze warto stosowac niektóre działania miejscowo a nie waliś po całej focie ... jak jedziesz po całości to np podkrecając kontrasty na samolocie możesz rozwalić niebo , praktycznie patrząc na styk nieba z drzewami w tle od razu widac jak ktoś przedobrzył
co do konkretnych zdjęć obróbkowo ... kadrowo wiadomo:
1. bardzo dobrze
2. niebo jest piekne ale wcale nie pasuje do dołu który wygląda bardzo sztucznie , przesadziłeś z kontrastem i nasyceniem ... nawet trawa wyszła ostra
3. jest w miarę dobrze ale juz w okół samolotu pojawia się obwódka
4. tu już za mocno, szum wyszedł a i samolot jest przerysowany
5, 6, 7 dobrze nie licząc baboli na 6
8. zaczyna być widoczna obwódka
9. przewalone zdecydowanie samoloty jak wklejone
10. tez za mocno już wychodzi szum i przerysowanie