Silvver - wszystkie matryce maja jakąs wieksza lub mniejsza (zaleznie czy crop czy pelna klata i ile mpix i na jakim iso fociles itd) tolerancje na przepaly (no i niedoswietlenia tez).
I kwestia - czy da sie obrobic - to jest kwestia czy przepal ktory tam byl (albo roznica jasnosci po prostu) miescila sie w tej granicy czy nie. Jesli tak, to w wolaczce raw teoretycznie
jestes w stanie toto wyciagnac. Jesli nie, to sorry winetou, pozostaja tylko stempelki i inne tego typu podobne operacje.
Najprosty sposob zeby po po zaladowanu rawa szybko sie przekonac czy w ogole cos z tego przepalu da sie wyciagnac (w sensie czy matryca cos zarejestrowala, czy tez zostaje
nam tylko biala plama) to zjechac suwakami ekspozycji i kontrastu do minimum i od razu widac, czy tam cos jest, czy zostaje tylko białe. Jak sie da to mozesz kombinowac, jak zostaje
biale no to trzeba wtedy juz dlubac. Czy Ci sie chce to juz Twoja sprawa. W kwestii czy wypada to ja jestem zdania, ze tylko kucharz wie, co tak naprawde sie dzieje w kuchni... a
reszta kupuje gotowe danie
Jesli uwazasz, ze efekt bedzie tego warty to why not
Co do fotek to bdb robota, obrobkowo za hesja i kifciem. Troche daje po oczach to ciagniecie chmurexow - zwroc uwage, np. na ciemne obwodki na krawedziach chmur, dobrze widoczne
np. na 7 w PD. Przy 1 i pracy na niebie, w momencie gdy masz delikatne ledwo przeswitujace chmury, zwroc uwage, ze dodanie koloru powoduje jakby zabarwienie tych chmur i efekt
jest troche jakbys je pomalowal na niebiesko. Porownaj sobie szare na gorze i "szare" na dole. Na te rzeczy zwrocilbym, obok tego co koledzy napisali, tez uwage.