Forum Stowarzyszenia Polskich Fotografów Lotniczych AIR-ACTION
IMPREZY LOTNICZE - FORUM OTWARTE => Imprezy lotnicze => Archiwum 2013 => Wątek zaczęty przez: hesja w Czerwiec 26, 2013, 01:36:56 pm
-
W imieniu SPFL oraz wszystkich fotografów lotniczych, dla których priorytetową rzeczą jest zrobienie jak najlepszych zdjęć podczas radomskiej imprezy, zwróciłem się do Dowódcy Sił Powietrznych z prośbą o zorganizowanie dla nas na terenie pokazów specjalnej strefy umożliwiającej dogodne fotografowanie.
List ten powstał w wyniku moich własnych przemyśleń oraz pod wpływem szeregu wiadomości od fotografów nie tylko z SPFL, którzy zmartwieni brakiem Spotter Packów podpytywali mnie czy będą na pokazach inne możliwości i prosili, bym wykorzystał wszelkie możliwości bo pomóc NAM WSZYSTKIM w tej kwestii.
Jakie są szanse na powstanie takiej strefy? W mojej ocenie dość duże. Pomysłem podzieliłem się z kilkoma ważnymi osobami związanymi z organizacją Pokazów i... spotkała się ona z bardzo pozytywnym przyjęciem.
Mam też nadzieję, że moja inicjatywa nie będzie przez nikogo odczytana negatywnie. Ma ona pomóc wszystkim, nie tylko członkom SPFL. Byłoby fajnie gdybyśmy wszyscy razem mogli komfortowo fotografować podczas naszego przecież wspólnego lotniczego święta, bez oglądania się na przynależność do tej czy innej organizacji. Wszyscy fotografowie w jednym miejscu i z jednym celem! Byłoby pięknie :) Jak będzie? Czas pokaże...
Oto rzeczony list:
http://www.spfl.pl/nasz-dorobek/pozostale-materialy/list-do-dowodcy-sil-powietrznych-air-show-2013 (http://www.spfl.pl/nasz-dorobek/pozostale-materialy/list-do-dowodcy-sil-powietrznych-air-show-2013)
info z 17 lipca 2013
Jest mi niezmiernie miło powiadomić Was, że inicjatywa zorganizowania Platformy Foto podczas AIR-SHOW 2013 w Radomiu, po wielu przebojach, mailach i rozmowach, zyskała status "DO REALIZACJI!" :)
11 lipca odbyło się spotkanie z Dyrekcją Pokazów, Działem PR DSP oraz Biurem Prasowym DSP, na którym przedstawiłem konkretną koncepcję organizacji platformy. Koncepcja została zmodyfikowana, przedyskutowana i… przyjęta. Zarówno przez grono na spotkaniu jak i później przez Dowódcę Sił! W związku z powyższym, o ile nie wydarzy się nic nieprzewidzianego, to wygląda na to, że jednak coś dla fotografów specjalnego będzie i to na wysokim, europejskim poziomie!
Koncepcja o której mowa, powstała na bazie najlepszych doświadczeń z szeregu światowych imprez lotniczych. Platforma nie będzie miała żadnych miejsc "uprzywilejowanych", by każdy fotograf bez względu na narodowość czy przynależność do tej czy innej organizacji FOTO, miał równe szanse zdobycia swojego miejsca. Tych miejsc będzie najprawdopodobniej 150. Decydować będzie czas zgłoszenia. O terminie rozpoczęcia rejestracji oraz wszelkich szczegółach związanych z platformą, poinformuje nas wszystkich DSP na stronie pokazów. Będzie trzeba się zarejestrować oraz na podstawie otrzymanych danych zwrotnych, zrobić przelew.
Jak wygląda ta koncepcja w szczegółach?
1. Konstrukcja platformy to:
- szerokość 25 metrów
- głębokość 10 metrów
- na środku schodki prowadzące na wszystkie poziomy
- ilość podestów/poziomów 4
- przewyższenie poszczególnych poziomów 50 cm
Konstrukcja stabilna i bezpieczna. Rozstawiona tak, by od piątku rana mogła być w użyciu.
2. Umiejscowienie na terenie pokazów obok strefy VIP i strefy Media (po ich wschodniej stronie).
3. Platforma postawiona w odległości ok 5 metrów od barierek (teren dla operatorów video z ciężkim sprzętem na statywach).
4. Platforma odgrodzona barierkami od reszty strefy dla publiczności.
5. Jedno wejście na teren platformy przez wiatę lub obok namiotu, w których będzie się non stop znajdować obsługa platformy.
6. Ilość fotografów maksymalnie 120-150 (powyżej 16 lat).
7. Cena to najprawdopodobniej 250zł (w skład tej kwoty wchodzi koszt wynajmu platformy, wejściówki na pokazy 2x40zł oraz ubezpieczenie).
8. Opaska winylowa (której nie można zdjąć i przekazać komuś innemu) dla każdego odhaczonego na liście do odbioru w Biurze Prasowym pokazów (przed wejściem na lotnisko).
9. Wejście na lotnisko i platformę po okazaniu opaski.
10. Absolutny brak możliwości wejścia na platformę dla innych osób w tym też VIP, PRESS.
11. Zakaz wnoszenia/używania elementów podwyższających (krzesła,
drabinki, osobiste podesty).
12. Zakaz wejścia z dziećmi.
13. Najprawdopodobniej w okolicy platformy będą umieszczone strefy foto (Canon, Sony) oraz dodatkowe toalety czy jakaś gastronomia.
14. Do platformy będzie doprowadzony prąd oraz będzie udostępnione Wi-Fi.
Na chwilę obecną ta informacja ma status nieoficjalnej, gdyż mogą jeszcze nastąpić pewne zmiany. Wszystkie oficjalne już konkrety znajdą się niebawem na stronie internetowej AIR-SHOW. Piszę to głównie po to, by powiadomić zainteresowanych fotografów o stanie prac no i o tym, że w ogóle będzie taka opcja w Radomiu. Wierzę, że ten projekt przyczyni się do integracji naszej fotograficznej społeczności. Nie chcę by był on utożsamiany z SPFL. Członkowie SPFL (w tym też ja) będą mieć dokładnie takie same szanse zdobycia miejscówki jak każdy inny fotograf. Nie będzie żadnych pul przydziałowych dla tej czy innej organizacji. To będzie nasza platforma - nas - fotografów lotniczych. Byłoby super gdyby wszyscy to tak widzieli i z radością dzielili na platformie wspólną pasję podczas w końcu naszego wspólnego święta jakim jest radomskie AIR-SHOW.
Będę informować na bieżąco o postępie działań :)
-
No to ci sie dostanie od "konkurencji", nie daj Boże zeby sie udało bo Cie zjedzą razem z zoledziami na koronie ;D ;D
-
No to ci sie dostanie od "konkurencji", nie daj Boże zeby sie udało bo Cie zjedzą razem z zoledziami na koronie ;D ;D
Nie wiem... ja nie ogarniam czegoś takiego jak "konkurencja' w temacie fotografii lotniczej. Miejsca starczy dla wszystkich i każdy może robić sobie fotki takie jakie chce.
Myślę, że już czas najwyższy skończyć te dyskusje z hasłami typu "my i oni", "konkurencja", "lepszy czy gorszy i kto najlepszy" a zacząć się wspólnie (nie tylko w małych podgrupach) bawić i nie patrzeć na siebie spod nosa...
-
Super! I w takim momencie widać moc Stowarzyszenia.
Nie występujemy jako grupa geeków, ale jako poważne Stowarzyszenie, z bardzo pokaźnym dorobkiem i silną marką.
A że będą narzekania? Pewnie będą. Ale IMHO to już nie nasze zmartwienie. Ważne aby się udało, a ci którzy będą chcieli będą mogli skorzystać.
Cieszę się Sławek, że stale masz energię, by brać takie tematy "na klatę" (by nie napisać "na żołędzie" ;-) )
-
... bo Cie zjedzą razem z zoledziami na koronie ;D ;D
kufa Eski ostrzegaj najpierw :)))))))))))
-
Trzymam kciuki za realizacje pomysłu
-
No to ci sie dostanie od "konkurencji", nie daj Boże zeby sie udało bo Cie zjedzą razem z zoledziami na koronie ;D ;D
Nie wiem... ja nie ogarniam czegoś takiego jak "konkurencja' w temacie fotografii lotniczej. Miejsca starczy dla wszystkich i każdy może robić sobie fotki takie jakie chce.
Myślę, że już czas najwyższy skoczyć te dyskusje z hasłami typu "my i oni", "konkurencja", "lepszy czy gorszy i kto najlepszy" a zacząć się wspólnie (nie tylko w małych podgrupach) bawić i nie patrzeć na siebie spod nosa...
O to-to-to!
:)
-
Dobra inicjatywa;)
Niech blue power będzie z gjenerałem
-
kwiecin ale mi w tym piśmie nie chodziło o to by pokazać jakąś MOC stowarzyszenia (nie chce by to było tak odbierane)
ja tam piszę o dorobku całej społeczności fotografów lotniczych
czy można się do mnie o to przywalić? pewnie można :(
choć rzeczywiście wiele osob się pytalo czy cos dla nas będzie i prosilo, ze gdyby się udało to...
Chciałem by ktoś tam na gorze zobaczyl w końcu NAS wszystkich i pomyslal o nas w innych kategoriach niż MEDIA/PRESS
bo my mamy inne wymagania niż kilka rzędów krzeseł i namiot z internetem...
-
No to ci sie dostanie od "konkurencji", nie daj Boże zeby sie udało bo Cie zjedzą razem z zoledziami na koronie ;D ;D
Nie wiem... ja nie ogarniam czegoś takiego jak "konkurencja' w temacie fotografii lotniczej. Miejsca starczy dla wszystkich i każdy może robić sobie fotki takie jakie chce.
Myślę, że już czas najwyższy skończyć te dyskusje z hasłami typu "my i oni", "konkurencja", "lepszy czy gorszy i kto najlepszy" a zacząć się wspólnie (nie tylko w małych podgrupach) bawić i nie patrzeć na siebie spod nosa...
Fajna inicjatywa i tylko przyklasnąć. Sam mogę ją poskręcać (tą trybunę).
-
Slawek, ja nie znam tych "innych", "unych" i reszty swiata lotniczego ale czasami robia sie takie chore akcje, nie wnikam skad sie to bierze bo ja w nich nie biore udzialu, wiec ciezko mi wysuwac jakiekolwiek wnioski. Jakby mi moj osobisty, prywatny, na wlasnej piersi wychodowany wrog zrobil tak dobrze z Radomiem to chyba moglbym mu wybaczyc grzechy calych pokolen, przynajmniej na czas pokazow, nawet scyzoryk zostawie w Kielcach, niech sie chlopu rece nie trzesa ze strachu ;)
p.s jestem za zmiana zoledzi na kasztany, niech se ludziska sprobuja francuskiej kuchni :D
-
ja rozumiem ze nie chcesz aby to bylo tak odebrane.
Pisząc o tej mocy mam na myśli, że w takich przypadkach STO działa bardzo na korzyść.
Bo nie występujesz tylko jako Slawek Krajniewski - fotograf, tylko jako SK fotograf + szef dużego, prężnego Stowarzyszenia.
A takie kwestie działają mocno uwiaryganiająco. W instytucjach ludzie zwracają na to bardzo dużą uwagę (a na słowo prezes to w ogóle :-) ), czy chcesz tego czy nie.
-
napisane super i inicjatywa godna rozpowszechnienia takze na innych, nie tylko polskich forach i stronach o tematyce foto-loto. Gdybym tylko jakosc mogl opmoc, chocby przy rozstawianiu ww. platformy, chocby kosztem przyjazdu wczesniej do Radomia to jak tylko bede mogl to mam dwie lewe ręce chętne do pomocy :)
-
no dobra - to będziemy paczeć co dalej :)
list poleciał dziś priorytetem więc jutro powinien już dojechać gdzie trzeba :)
-
zajebista inicjatywa
ten list jest tak naprawdę listem od całego środowiska fotograficznego anie od hesji, czy od SPFL
-
Wspaniała inicjatywa!
Dziękuje!
-
Uważam, że inicjatywa jest super i oby coś z tego wyszło.
Dla mnie największym problemem praktycznie wszystkich polskich imprez lotniczych, jest brak dbałości organizatorów o tzw. media i nieszkodliwych wariatów takich jak my. ;D
Niestety jest to pewna mentalność, która jeszcze długo nie zostanie wydłubana decydentom z ....
Ale oby się udało i to w takiej formie o jaką prosił Sławek.
A co do innych fotografów i grup foto, no cóż, jednego urazi to, że ktoś za niego itd..., inny poczuje się poniżony, a inny podziękuje i powie, że super sprawa.
Ja osobiście mam to w d........, liczy się inicjatywa i efekt końcowy.
Dzięki prezes za chęci ! ;D
-
Brawo, świetny pomysł i oby się udało !
-
Super. 3mam wszystkie kciuki :)
-
Hesja oraz Inni, coraz bardziej to stowarzyszenie utwierdza mnie w przekonaniu, że jesteście najnormalniejszymi Spotterami (tak, przez duże S) pod słońcem. Robicie mega fotki, a nie patrzycie tylko na koniec swojego nosa (jak to niestety się zdarza w środowiskach spotterskich i różnych stowarzyszeniach foto-loto). Jeśli chodzi o sam pomysł-jestem bardzo na Tak i powiem Wam, że dumnie będę nosiła Waszą (albo i już niedługo-Naszą) koszulkę w Radomiu. Pozdrawiam! :)
-
Super inicjatywa hesjowaty! Pozostaje przyklasnąć i liczyć na pozytywny efekt końcowy :)
-
Za Kifciem i resztą. Dziękuję od siebie!
-
Super pomysł Hesja :) teraz czekamy na odpowiedź.
-
Łaaał. Super inicjatywa!
Mozna powiedzieć, że to inicjatywa na miarę naszych możliwości. Inicjatywa, która otwiera oczy niedowiarkom!
Byłoby super, gdyby "po drugiej stronie płota" znalazł się ktoś myślący i komu trochę zależy, żeby grupce świrów zrobić dobrze.
3mam kciuki i .... łubu dubu, łubu dubu, niech żyje nam, Prezes naszego klubu, niech żyje naaaam...
To śpiewałem ja, fan911 ;)
-
Piękna sprawa. 3mam kciuki za powodzenie.
PS.
"Wichrzyciele" i "krzywo-patrzący" są wszedzie, trzeba robić swoje i do przodu :)
-
Pismo dotarło i reakcja jest bardzo pozytywna
informacyjnie: trwają poszukiwania firmy która takie coś nam zmontuje :)
-
Super info.
-
Good info! :)
-
Świetnie, coś się dzieje w temacie :)
-
Super!!!
-
Królu Złoty !! Życie mam ratujesz :P
http://www.youtube.com/watch?v=8xTK-YRUXms (http://www.youtube.com/watch?v=8xTK-YRUXms)
-
Pismo dotarło i reakcja jest bardzo pozytywna
informacyjnie: trwają poszukiwania firmy która takie coś nam zmontuje :)
Brawo, brawo, brawo - wspaniale, wspannniiaaallee !!! :)
-
życie - jak zawsze :) mysle, ze za bardzo nikogo to nie dziwi i u nas nikt z tego afery nie zrobi - ale tez nikt tego wczesniej nie zaproponowal (czyt. pewnie nie ma dojsc do osob organizujacych airshow) nie byl w stanie zaproponowac podwykonawcow i nie jest chetny do prac zwiazanych z tym przedsięwzięciem - pewnie tez zaraz sie okaze, ze polowe miejsc zajma obcokrajowcy ;) z stowarzyszeń roznych innych a nie tylko EPFS spotters :P (Ci z FSX :D )
potwierdza to tylko piekne polskie tradycje - jakby bylo "po cichu zrobione" i ogloszone oficjalnie na zapisy, ze jest jednak spotter pack w takim wydaniu i tyle kosztuje, to zaraz by bylo ze za drogo pewnie, albo byla by cisza i nikt by nie zapytal "skad ta zmiana decyzji" ale kazdy by przyjal to z radoscia..
-
Przecież nie robimy podestu tylko dla Air Action, ale DLA WSZYSTKICH! A czy to ważne, kto wystosował list? :o sądząc po niektórych wpisach, to tak. I rób tu człowiekowi dobrze...
-
Jest mi niezmiernie miło powiadomić Was, że inicjatywa zorganizowania Platformy Foto podczas AIR-SHOW 2013 w Radomiu, po wielu przebojach, mailach i rozmowach, zyskała status "DO REALIZACJI!" :)
11 lipca odbyło się spotkanie z Dyrekcją Pokazów, Działem PR DSP oraz Biurem Prasowym DSP, na którym przedstawiłem konkretną koncepcję organizacji platformy. Koncepcja została zmodyfikowana, przedyskutowana i… przyjęta. Zarówno przez grono na spotkaniu jak i później przez Dowódcę Sił! W związku z powyższym, o ile nie wydarzy się nic nieprzewidzianego, to wygląda na to, że jednak coś dla fotografów specjalnego będzie i to na wysokim, europejskim poziomie!
Koncepcja o której mowa, powstała na bazie najlepszych doświadczeń z szeregu światowych imprez lotniczych. Platforma nie będzie miała żadnych miejsc "uprzywilejowanych", by każdy fotograf bez względu na narodowość czy przynależność do tej czy innej organizacji FOTO, miał równe szanse zdobycia swojego miejsca. Tych miejsc będzie najprawdopodobniej 150. Decydować będzie czas zgłoszenia. O terminie rozpoczęcia rejestracji oraz wszelkich szczegółach związanych z platformą, poinformuje nas wszystkich DSP na stronie pokazów. Będzie trzeba się zarejestrować oraz na podstawie otrzymanych danych zwrotnych, zrobić przelew.
Jak wygląda ta koncepcja w szczegółach?
1. Konstrukcja platformy to:
- szerokość 25 metrów
- głębokość 10 metrów
- na środku schodki prowadzące na wszystkie poziomy
- ilość podestów/poziomów 4
- przewyższenie poszczególnych poziomów 50 cm
Konstrukcja stabilna i bezpieczna. Rozstawiona tak, by od piątku rana mogła być w użyciu.
2. Umiejscowienie na terenie pokazów obok strefy VIP i strefy Media (po ich wschodniej stronie).
3. Platforma postawiona w odległości ok 5 metrów od barierek (teren dla operatorów video z ciężkim sprzętem na statywach).
4. Platforma odgrodzona barierkami od reszty strefy dla publiczności.
5. Jedno wejście na teren platformy przez wiatę lub obok namiotu, w których będzie się non stop znajdować obsługa platformy.
6. Ilość fotografów maksymalnie 120-150 (powyżej 16 lat).
7. Cena to najprawdopodobniej 250zł (w skład tej kwoty wchodzi koszt wynajmu platformy, wejściówki na pokazy 2x40zł oraz ubezpieczenie).
8. Opaska winylowa (której nie można zdjąć i przekazać komuś innemu) dla każdego odhaczonego na liście do odbioru w Biurze Prasowym pokazów (przed wejściem na lotnisko).
9. Wejście na lotnisko i platformę po okazaniu opaski.
10. Absolutny brak możliwości wejścia na platformę dla innych osób w tym też VIP, PRESS.
11. Zakaz wnoszenia/używania elementów podwyższających (krzesła,
drabinki, osobiste podesty).
12. Zakaz wejścia z dziećmi.
13. Najprawdopodobniej w okolicy platformy będą umieszczone strefy foto (Canon, Sony) oraz dodatkowe toalety czy jakaś gastronomia.
14. Do platformy będzie doprowadzony prąd oraz będzie udostępnione Wi-Fi.
Na chwilę obecną ta informacja ma status nieoficjalnej, gdyż mogą jeszcze nastąpić pewne zmiany. Wszystkie oficjalne już konkrety znajdą się niebawem na stronie internetowej AIR-SHOW. Piszę to głównie po to, by powiadomić zainteresowanych fotografów o stanie prac no i o tym, że w ogóle będzie taka opcja w Radomiu. Wierzę, że ten projekt przyczyni się do integracji naszej fotograficznej społeczności. Nie chcę by był on utożsamiany z SPFL. Członkowie SPFL (w tym też ja) będą mieć dokładnie takie same szanse zdobycia miejscówki jak każdy inny fotograf. Nie będzie żadnych pul przydziałowych dla tej czy innej organizacji. To będzie nasza platforma - nas - fotografów lotniczych. Byłoby super gdyby wszyscy to tak widzieli i z radością dzielili na platformie wspólną pasję podczas w końcu naszego wspólnego święta jakim jest radomskie AIR-SHOW.
Będę informować na bieżąco o postępie działań :)
-
GRATULACJE
;D
-
To chyba jest link do formularza na Fotoplatformę...
http://www.airshow.sp.mil.pl/pl/biuro-prasowe/formularz-akredytacji-foto (http://www.airshow.sp.mil.pl/pl/biuro-prasowe/formularz-akredytacji-foto)
-
Eee..., przed chwilą był a teraz mi się pojawia komunikat: Nie prowadzimy akredytacji na wybraną imprezę.
O i pokazał się właśnie newsik:
AKREDYTACJA FOTO PROWADZONA BĘDZIE POPRZEZ WYPEŁNIENIE WNIOSKU W ZAKŁADCE "FORMULARZ AKREDYTACJI FOTO" W DNIACH 24.07.2013 - 07.08.2013.
O przyznaniu akredytacji decydować będzie kolejność dokonania wpłaty.
-
"Przez 10 godzin dziennie i w sobotę, i w niedzielę będzie można podziwiać kunszt pilotów, reprezentujących barwy 21 państw. Jak zapowiada pułkownik Janusz Chwiejczak, dyrektor Międzynarodowych Pokazów Lotniczych wśród ekip są i takie, które pojawią się w Radomiu po raz pierwszy np. z Arabii Saudyjskiej. "
eeee ?
http://www.polskieradio.pl/43/279/Artykul/890834,Radom-ostatnia-prosta-przed-Air-Show (http://www.polskieradio.pl/43/279/Artykul/890834,Radom-ostatnia-prosta-przed-Air-Show)
-
"Przez 10 godzin dziennie i w sobotę, i w niedzielę będzie można podziwiać kunszt pilotów, reprezentujących barwy 21 państw. Jak zapowiada pułkownik Janusz Chwiejczak, dyrektor Międzynarodowych Pokazów Lotniczych wśród ekip są i takie, które pojawią się w Radomiu po raz pierwszy np. z Arabii Saudyjskiej. "
eeee ?
http://www.polskieradio.pl/43/279/Artykul/890834,Radom-ostatnia-prosta-przed-Air-Show (http://www.polskieradio.pl/43/279/Artykul/890834,Radom-ostatnia-prosta-przed-Air-Show)
Co eeee :)
Al Fursan pewnie :) Ja tam się cieszę bo tak jak pisałem wcześniej...zawsze to jakaś nowość ;)
-
Co eeee :)
Al Fursan pewnie :) Ja tam się cieszę bo tak jak pisałem wcześniej...zawsze to jakaś nowość ;)
Ale oni są z Emiaratów, a nie SA... ;)
-
Upssssss...więc za Eskim... WTF ? ;)
Ps. to pewnie Saudi Hawks...taki ich Red Arrows :)
-
może "Green Arrows"? są odlotowi :)
(http://www.hesja.pl/photos/13315.jpg)
-
Ale oni są z Emiaratów, a nie SA... ;)
To w takim razie Saudi Hawks aka Green Arrows (latają na zielonych Hawkach) :)
-
Ale oni są z Emiaratów, a nie SA... ;)
To w takim razie Saudi Hawks aka Green Arrows (latają na zielonych Hawkach) :)
Albo sie redaktor pomylil, co by mnie nie zdziwilo. Plota byla o fursanach a na fejsie rzecznik wygadal sie ze na koniec lipca poda egzotyczna wiadomosc.
-
Ruskie będą jak nic!;)
-
Ruskie będą jak nic!;)
To pewne, Smirnoff z kolegami :)