kifcio bardzo dziękuję.
Ogólne rady przyjęte.
Wytyczne kontrastowe pomocne.
Uwagi kadrowe, zrozumiałe.
Nie chciałem generować zbyt dużo wątków, a z drugiej strony chciałem trochę Waszego wsparcia, takiego na start. No i mam. Jeszcze raz dziękuję.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
A pewnie, że podczas oglądania poradników można wyłapać sporo sztuczek z obsługi samego programu, masz rację
Odnośnie zdjęcia, to nie wiem za bardzo, co mogę powiedzieć... Trochę nieostre na krawędziach, zwłaszcza z tyłu na statecznikach, no i ta biała plamka na stateczniku pod emblematem gryzie mnie w oczy - jak przepał. Tam jest chyba skrzydełko takie białe namalowane na tym samolocie, jeśli dobrze pamiętam. Tutaj nic a nic nie widać.
Dałbym też 16:9 i może dla zabawy dodał skos ku górze?
Może ktoś więcej napisze
Możecie może polecić jaki tutorial na YT (może być po angielsku) gdzie w miarę przystępnie są wyjaśnione tematy obróbki podstawowej? Brakuje mi trochę takiej wiedzy na co patrzeć na zdjęciu aby nie przesterować na suwakach... takie dobre praktyki, np. jak korygujesz kontrast to powiększ zdjęcie (albo nie) i patrz czy nie pojawia się... (coś...)Ja generalnie robię to na oko ale widać, mam kaprawe...
Technikę histogramu mniej więcej czaję. Histogram powinien być w miarę pośrodku (nie może być przyklejony do jednej ze stron - ale to wtedy jest złe zdjęcie zazwyczaj), suwakami dojeżdżam pod wykres z prawej i lewej, a środkowy suwak półtonów ja daję tak na oko... nie mam tu jakiegoś złotego środka...
Natomiast cała reszta: kontrast, nasycenie, jasność i w zasadzie też krzywe... jest albo pomijane albo akceptuję ustawienia automatu w PS, o ile wynik mi się podoba, tylko tu czasami (a może jak piszecie, w większości zdjęć, powoduje to przesterowanie).
z tym histogramem po środku to się nie zgodzę - na to nie ma reguły, więc jeżeli starasz się właśnie tak postępować ze zdjęciem, to chyba mamy przyczyny
a automaty w programach graficznych to chyba największe zło
co do tutoriali - lepiej chyba metodą prób i błędów samemu pokombinować i nauczyć się relacji i zależności
mori, dzięki.
To Twoje zdjęcie z Żelaznym faktycznie jakieś dziwne jeżeli chodzi o ostrość. Prawe skrzydło i środek są ostre, a lewe skrzydło już nie... Przesłona f11, więc głębia powinna być olbrzymia. Tu domyślam się, że czas migawki zrobił swoje 1/160, tylko pytanie czemu jedno skrzydło jest poruszone a drugie nie...? coś tam się w tym samolocie chyba poluzowało... czy może doszukujesz się błędu AF? No bo chyba nie termika...?
Sam się zastanawiam bo mam wiele takich fotek. Być może w tych maszynkach płaty, a zwłaszcza ich końcówki, mocno pracują i planowo się odkształcają przy manewrach. Przy tym zdjęciu stawiałbym jednak raczej na to że AF ustawił się lekko przed samolotem który leci po skosie w stosunku do obiektywu przez co maszyna miejscami leży w płaszczyźnie AF a miejscami nie i ostrość idzie tam już w świnią dal ...
Strony: [1] 2 |