Jest mi niezmiernie miło powiadomić Was, że inicjatywa zorganizowania Platformy Foto podczas AIR-SHOW 2013 w Radomiu, po wielu przebojach, mailach i rozmowach, zyskała status "
DO REALIZACJI!"
11 lipca odbyło się spotkanie z Dyrekcją Pokazów, Działem PR DSP oraz Biurem Prasowym DSP, na którym przedstawiłem konkretną koncepcję organizacji platformy. Koncepcja została zmodyfikowana, przedyskutowana i… przyjęta. Zarówno przez grono na spotkaniu jak i później przez Dowódcę Sił! W związku z powyższym, o ile nie wydarzy się nic nieprzewidzianego, to wygląda na to, że jednak coś dla fotografów specjalnego będzie i to na wysokim, europejskim poziomie!
Koncepcja o której mowa, powstała na bazie najlepszych doświadczeń z szeregu światowych imprez lotniczych. Platforma nie będzie miała żadnych miejsc "uprzywilejowanych", by każdy fotograf bez względu na narodowość czy przynależność do tej czy innej organizacji FOTO, miał równe szanse zdobycia swojego miejsca. Tych miejsc będzie najprawdopodobniej 150. Decydować będzie czas zgłoszenia. O terminie rozpoczęcia rejestracji oraz wszelkich szczegółach związanych z platformą, poinformuje nas wszystkich DSP na stronie pokazów. Będzie trzeba się zarejestrować oraz na podstawie otrzymanych danych zwrotnych, zrobić przelew.
Jak wygląda ta koncepcja w szczegółach?
1. Konstrukcja platformy to:
- szerokość 25 metrów
- głębokość 10 metrów
- na środku schodki prowadzące na wszystkie poziomy
- ilość podestów/poziomów 4
- przewyższenie poszczególnych poziomów 50 cm
Konstrukcja stabilna i bezpieczna. Rozstawiona tak, by od piątku rana mogła być w użyciu.
2. Umiejscowienie na terenie pokazów obok strefy VIP i strefy Media (po ich wschodniej stronie).
3. Platforma postawiona w odległości ok 5 metrów od barierek (teren dla operatorów video z ciężkim sprzętem na statywach).
4. Platforma odgrodzona barierkami od reszty strefy dla publiczności.
5. Jedno wejście na teren platformy przez wiatę lub obok namiotu, w których będzie się non stop znajdować obsługa platformy.
6. Ilość fotografów maksymalnie 120-150 (powyżej 16 lat).
7. Cena to najprawdopodobniej 250zł (w skład tej kwoty wchodzi koszt wynajmu platformy, wejściówki na pokazy 2x40zł oraz ubezpieczenie).
8. Opaska winylowa (której nie można zdjąć i przekazać komuś innemu) dla każdego odhaczonego na liście do odbioru w Biurze Prasowym pokazów (przed wejściem na lotnisko).
9. Wejście na lotnisko i platformę po okazaniu opaski.
10. Absolutny brak możliwości wejścia na platformę dla innych osób w tym też VIP, PRESS.
11. Zakaz wnoszenia/używania elementów podwyższających (krzesła,
drabinki, osobiste podesty).
12. Zakaz wejścia z dziećmi.
13. Najprawdopodobniej w okolicy platformy będą umieszczone strefy foto (Canon, Sony) oraz dodatkowe toalety czy jakaś gastronomia.
14. Do platformy będzie doprowadzony prąd oraz będzie udostępnione Wi-Fi.
Na chwilę obecną ta informacja ma status nieoficjalnej, gdyż mogą jeszcze nastąpić pewne zmiany. Wszystkie oficjalne już konkrety znajdą się niebawem na stronie internetowej AIR-SHOW. Piszę to głównie po to, by powiadomić zainteresowanych fotografów o stanie prac no i o tym, że w ogóle będzie taka opcja w Radomiu. Wierzę, że ten projekt przyczyni się do integracji naszej fotograficznej społeczności. Nie chcę by był on utożsamiany z SPFL. Członkowie SPFL (w tym też ja) będą mieć dokładnie takie same szanse zdobycia miejscówki jak każdy inny fotograf. Nie będzie żadnych pul przydziałowych dla tej czy innej organizacji. To będzie nasza platforma - nas - fotografów lotniczych. Byłoby super gdyby wszyscy to tak widzieli i z radością dzielili na platformie wspólną pasję podczas w końcu naszego wspólnego święta jakim jest radomskie AIR-SHOW.
Będę informować na bieżąco o postępie działań