Autor Wątek: rozmowy pilotów  (Przeczytany 397 razy)

Amon

  • Master
  • ******
  • Wiadomości: 7966
  • tri dablju tim
    • Zobacz profil
    • amon photography
  • Skąd: Warszawa
rozmowy pilotów
« dnia: Marzec 13, 2012, 02:50:18 pm »
Nie wiem czy to prawdziwe czy nie, ale takie coś mi wpadło, więc cytuję:

Po każdym locie, piloci linii lotniczych są zobowiązani do wypełnienia kwestionariusza na temat problemów technicznych, napotkanych podczas lotu. Formularz jest następnie przekazywany mechanikom w celu dokonania odpowiednich korekt. Odpowiedzi mechaników są wpisywane w dolnej części kwestionariusza, by umożliwić pilotom zapoznanie się z nimi przed następnym lotem. Nikt nigdy nie twierdził, że załogi naziemne i mechanicy są pozbawieni poczucia humoru. Poniżej zamieszczono kilka autentycznych przykładów podanych przez pilotów linii QUANTAS oraz odpowiedzi udzielone warto zauważyć, że QUANTAS jest jedyną z wielkich linii lotniczych, która nigdy nie miała poważnego wypadku...

P: Lewa wewnętrzna opona podwozia głównego niemal wymaga wymiany. O: Niemal wymieniono lewą wewnętrzną oponę podwozia głównego.
P: Przebieg lotu próbnego OK. Jedynie układ automatycznego lądowania przyziemia bardzo twardo. O: W tej maszynie nie zainstalowano układu automatycznego lądowania.
P: Coś się obluzowało w kokpicie. O: Coś umocowano w kokpicie.
P: Martwe owady na wiatrochronie. O: Zamówiono żywe.
P: Autopilot w trybie \\\'\\\'utrzymaj wysokość\\\'\\\' obniża lot 200 stóp/minutę. O: Problem nie do odtworzenia na ziemi.
P: Ślady przecieków na prawym podwoziu głównym. O: Ślady zatarto
P: Poziom DME niewiarygodnie wysoki. O: Obniżono poziom DME do bardziej wiarygodnego poziomu
P: Zaciski blokujące powodują unieruchomienie dźwigni przepustnic. O: Właśnie po to są.
P: Układ IFF nie działa. O: Układ IFF zawsze nie działa, kiedy jest wyłączony.
P: Przypuszczalnie szyba wiatrochronu jest pęknięta. O: Przypuszczalnie jest to prawda.
P: Brak silnika nr 3. O: Silnik znaleziono na prawym skrzydle po krótkich poszukiwaniach.
P: Samolot śmiesznie reaguje na stery. O: Samolot upomniano by przestał, latał prosto i zachowywał się poważnie.
P: Radar mruczy. O: Przeprogramowano radar by mówił.
P: Mysz w kokpicie. O: Zainstalowano kota.
P: Po wyłączeniu silnika słychać jęczący odgłos. O: Usunięto pilota z samolotu.
P: Zegar pilota nie działa. O: Nakręcono zegar.
P: Igła ADF nr 2 szaleje. O: Złapano i uspokojono igłę ADF nr 2.
P: Samolot się wznosi jak zmęczony. O: Samolot wypoczął przez noc. Testy naziemne OK.
P: 3 karaluchy w kuchni. O: 1 karaluch zabity, 1 ranny, 1 uciekł

pepic

  • Elite
  • ****
  • Wiadomości: 1650
    • Zobacz profil
  • Skąd: Łódź
Odp: rozmowy pilotów
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 13, 2012, 03:27:08 pm »

deoc

  • Elite
  • ****
  • Wiadomości: 2785
  • i wtedy wchodze ja... caly na bialo...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Czestochowa
Odp: rozmowy pilotów
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 13, 2012, 07:26:17 pm »
Amon - ekstra - od razu lepszy humorex :)

FMS

  • Wiadomości: 726
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: rozmowy pilotów
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 15, 2012, 03:42:44 pm »
Doobre, się uśmiałam :D Tego mi było dziś trzeba :D