To jest Lesiu dedykowany przycisk wlaczajacy nagrywanie sekwencji video. W nastepnych Nikonach bedzie to juz staly element korpusowego "krajobrazu", co wydaje sie logicznym posunieciem, zamiast powiedzmy definiowania do tego celu srodkowego przycisku wybieraka. Fajnie, ze umiejscowiony jest w sasiedztwie spustu migawki. IMHO, z punktu widzenia ogolnie pojetej ergonomii, jest to lepsze rozwiazanie niz (takze dedykowany przycisk) w D7000, w ktorym jest on obslugiwany kciukiem. D800 bedzie mial zdaje sie podobnie w kwestii umieszczenia przycisku REC. Warto zauwazyc, ze D7000 zapoczatkowal tez inna mala zmiane, mianowicie inna konstrukcje i funkcje dzwigni tryby AF (dzwignia przy bagnecie). Zamiast C/S/M mamy AF i M oraz... przycisk w srodku dzwigni, ktory przycisniety wspoldziala z pokretlami pod palcem wskazujacym i kciukiem, ktorymi wybieramy AF-S, AF-C, AF-F (film) oraz system aktywnych punktow AF. Po doswiadczeniach z D7000 moge powiedziec, ze gdy sie juz czlowiek obyty z takim korpusami jak D200/D300(s)/D3(x/s) przyzwyczai do tego, to jest to i szybkie, a przede wszystkim wygodne, bo nie trzeba faktycznie odrywac oka od wizjera (w wizjerze sa widoczne aktualne parametry AF). Generalnie, obecnie rzeczona dzwignie AF ustawiamy na AF i to jest pozycja wyjsciowa do modyfikacji trybow i systemu aktywacji punktow AF za pomoca pokretel, albo ustawiamy na M i ostrzymy recznie.
Jestem tez ciekaw realnych sampli, bo z tego co do tej pory mozna obejrzec na necie wniosek jest taki, ze jak sie ma D3s, to w sensie obrazowania poza rozdzielczoscia, roznic w obrazie w zasadzie nie ma. No ale by byc pewnym calkowicie, trzaba luknac na sample. Poza tym, bardziej niz oklepany temat szumow na hiper wysokim ISO, o wiele wiecej interesuje mnie charakterystyka i charakter wizulany szumow generownaych przez matryce D4 oraz jej dynamika w przedziale, powiedzmy, 3200 - 12800. Bardziej na plus traktuje zmiany dotyczace video i to, co zrobili w tej materii w D4 moze sie podobac.