ZDJĘCIA LOTNICZE > Współczesne lotnictwo cywilne
panoramowanie
sfw:
Panowie (to do wszystkich komentujących) to nie są nieostrości, jeśli część jest ostra a część nie tzn. że jest ruszone a nie nieostre. Co do zrobienia NIERUSZONYCH zdjęć, da się to zrobić w każdej pozycji, potrzebna jest tylko praktyka jak prowadzić zestaw puszka obiektyw, kto nie wierzy zapraszam do moich fotek na Nikonie, Canonie bądź wspomnianym już tutaj UKAR. Zawsze trzeba zestaw poprowadzić prostopadle do osi ruchu samolotu i tutaj właśnie tkwi problem który się nazywa ... długotrwała praktyka ;)
Amon:
--- Cytat: sfw w Luty 20, 2011, 12:09:39 pm ---Panowie (to do wszystkich komentujących) to nie są nieostrości, jeśli część jest ostra a część nie tzn. że jest ruszone a nie nieostre.
--- Koniec cytatu ---
Można powiedzieć, że fragment obiektu poruszył się, bo podczas całego naświetlania znalazł się w różnych odległościach od płaszczyzny ostrości. Dla oglądającego ten fragment jest nieostry - nie widzę więc problemu aby powiedzieć na to czy poruszenie czy nieostrość, jakby pomijając już aspekt techniczny... ale mniejsza z tym.
Jednak nie rozumiem drugiej części - chcesz powiedzieć, że można wykonać taki ruch aparatem, że powiedzmy przy czasie 1/10 złapiesz cały samolot ostry - *pod warunkiem*, że nie porusza się on prostopadle do Ciebie, tylko jest gdzieś sporo przed Tobą? Inaczej mówiąc - nie porusza się w płaszczyźnie ostrości, która byłaby prostopadła do osi ogniskowania? Jeśli ostrzysz na przód samolotu i utrzymujesz tam ostrość przez dłuższy czas, to tył samolotu przesuwa się inaczej niż przód- no chyba, ze znowu jakieś zajęcia w szkole ominąłem, to sorry.
Albo najprościej mówiąc - zdjęcie numer 1 przy tym czasie i perspektywie można było zrobić w całości ostre (mówię o samolocie)?
sfw:
--- Cytat: Amon w Luty 20, 2011, 12:31:48 pm ---Można powiedzieć, że fragment obiektu poruszył się, bo podczas całego naświetlania znalazł się w różnych odległościach od płaszczyzny ostrzenia obiektu. Dla oglądającego ten fragment jest nieostry - nie widzę więc problemu aby powiedzieć na to czy poruszenie czy nieostrość, jakby pomijając już aspekt techniczny... ale mniejsza z tym.
--- Koniec cytatu ---
No nie mniejsza z tym bo to jest własnie clue! Nie ostry to nie ostry a poruszony to poruszony, źródło obu fenomenów jest zgoła inne (aczkolwiek rezultat podobny)
--- Cytat: Amon w Luty 20, 2011, 12:31:48 pm ---
Jednak nie rozumiem drugiej części - chcesz powiedzieć, że można wykonać taki ruch aparatem, że powiedzmy przy czasie 1/10 złapiesz cały samolot ostry - *pod warunkiem*, że nie porusza się on prostopadle do Ciebie, tylko jest gdzieś sporo przed Tobą? Inaczej mówiąc - nie porusza się w płaszczyźnie ostrości, która byłaby prostopadła do osi ogniskowania? Jeśli ostrzysz na przód samolotu i utrzymujesz tam ostrość przez dłuższy czas, to tył samolotu przesuwa się inaczej niż przód- no chyba, ze znowu jakieś zajęcia w szkole ominąłem, to sorry.
Albo najprościej mówiąc - zdjęcie numer 1 przy tym czasie i perspektywie można było zrobić w całości ostre (mówię o samolocie)?
--- Koniec cytatu ---
Oczywiście, że się da przykłady np tutaj http://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=17992 fotka nr.3 i inne to zestaw ma być prowadzony prostopadle do płaszczyzny ruchu no i niestety wiąże się to ze złamaniem pewnych przyzwyczajeń w prowadzeniu fotografowanego obiektu w wizjerze. Na lekcjach nie spałeś bo widać, że rozumiesz istotę zagadnienia, teraz tylko przemyśl jak to zrobić.
volt:
--- Cytat: sfw w Luty 20, 2011, 12:46:09 pm ---Oczywiście, że się da przykłady np tutaj http://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=17992 fotka nr.3 i inne to zestaw ma być prowadzony prostopadle do płaszczyzny ruchu no i niestety wiąże się to ze złamaniem pewnych przyzwyczajeń w prowadzeniu fotografowanego obiektu w wizjerze. Na lekcjach nie spałeś bo widać, że rozumiesz istotę zagadnienia, teraz tylko przemyśl jak to zrobić.
--- Koniec cytatu ---
Ja mam w swojej kolekcji jeszcze większy hardkor: http://skrzydla.org/showphoto.php?photo_id=34356
Choć widać, że tył samolotu jest poruszony. Jak w takim razie prowadzić puchę? Zadałeś ćwieka i teraz dojść do tego nie mogę :P
Amon:
volt, rozgrzewka z Redakiem i znajdujesz taką krzywą do prowadzenia aparatu bez problemu :).
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej