Autor Wątek: Węgierski Fulcrum  (Przeczytany 1019 razy)

Acroluc

  • Rookie
  • ***
  • Wiadomości: 970
  • aka elektrolux
    • Zobacz profil
  • Skąd: Czernica k. Rybnika
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 24, 2011, 07:32:17 pm »
Nie, wszystkie są w jednym kawałku.
Najgorsze co im się przytrafiło to lądowanie bez jednej goleni.
No to zgłupiałem, bo przez 20 lat byłem przekonany o rozbiciu jednego 29-tego. Już myślałem, że coś mi pamięć szwankuje ale jednak jeszcze nie jest ze mną tak źle, bo znalazłem taką informację:
"Skrzydlata Polska nr 28/90 z 15.07.1990 na str. 2 w rubryce Z lotu po kraju / Wojsko: 21 czerwca br. w rejonie Kargowej (woj. zielonogórskie) (...) wystąpiła awaria samolotu MiG-29 będącego na wyposażeniu polskiego lotnictwa wojskowego. Pilot opuścił samolot za pomocą fotela wyrzucanego. MiG-29 zderzył się z ziemią (...)"

czuję się więc usprawiedliwiony...:)
a prasa kłamie...:D

Procik

  • Gość
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 25, 2011, 05:13:49 pm »

Nie znam sie na tym i to sa tylko moje spekulacje , ze przy uderzeniu w ziemie z duża predkoscia (bo nie oszukujmy sie ze musial niezle zapindalac) , cala sila jest przelozona na wbicie sie w ziemie , i przy tym wytworzyla sie tak duza dziura , ze samolot 'prawie' nie ruszony . Nie wiem jak bylo wiec nie moge zaduzo gdybac i spekulowac :PP

za dużo

 

hesja

  • Prezes SPFL
  • Solo Pajlot
  • ********
  • Wiadomości: 21588
    • Zobacz profil
    • hesja
  • Skąd: Warszawa
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 25, 2011, 05:33:51 pm »
no i nam sie przytrafilo fotografowanie ladowania z 1 wylaczonym silnikiem MiG-29
 
a co do uderzenai w ziemie i inne takie
to tez wszystko od gleby zalezy - jak 21-wszy sie w les wbil to ponoc na 12 metrach byly szczatki
oczywiscie silnik mielil wszystko co bylo przed nim :(
 
generalnie prawie zawsze usterzenie zostaje - stad miejsce "czarnych" skrzynek
dlatego tak dziwi pasazer wbity w Pentagon...
Z niego nie zostalo NIC heh
:) Serdecznie pozdrawiam

Sławek Krajniewski

kichu

  • Wiadomości: 11802
    • Zobacz profil
  • Skąd: Września
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 25, 2011, 06:44:18 pm »
z drugiej strony obejrzyj sobie video tego f4 phantom crash test ktory sie w sciane wbija

z niego raczej tez nic nie zostalo
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2011, 10:25:57 pm wysłana przez Joa »

Maciekross

  • Wiadomości: 464
  • Czeka na rozpoczecie sezonu :(
    • Zobacz profil
  • Skąd: Parczew
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 25, 2011, 07:05:54 pm »

Nie znam sie na tym i to sa tylko moje spekulacje , ze przy uderzeniu w ziemie z duża predkoscia (bo nie oszukujmy sie ze musial niezle zapindalac) , cala sila jest przelozona na wbicie sie w ziemie , i przy tym wytworzyla sie tak duza dziura , ze samolot 'prawie' nie ruszony . Nie wiem jak bylo wiec nie moge zaduzo gdybac i spekulowac :PP

za dużo

 8)

to jestesmy na rowno  ::)

nurek

  • Wiadomości: 4841
  • piloci do maszyn!
    • Zobacz profil
    • mój świat fotografii lotniczej
  • Skąd: EPLL/EPKK
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 25, 2011, 07:44:48 pm »
z drugiej strony obejrzyj sobie video tego f4 phantom crash test ktory sie w sciane wbija

z niego raczej tez niz nie zostalo

Phantom był dużo mniejszy i ma zwartą sylwetkę. Do tego przywalił w ścianę betonu.
Benek jest bardziej "rozłożysty" i sporo większy. Do tego przywalił w budynek, który jak to w Ameryce bywa ma konstrukcje szkieletową - ściana zewnętrzna nie jest specjalnie solidna. Ogon powinien zostać, albo chociaż jakiś większy fragment. Z drugiej strony jak popatrzy się na samoloty wjeżdzające w WTC też budynek wchłonął całość i tam wątpliwości nie było że był to Benek a nie Tomahawk jak chcą miłośnicy teorii spisku..


a tu macie dla porównania VWT3 i betonową ścianę
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQAcZs[/youtube]
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2011, 10:28:00 pm wysłana przez Joa »
Pozdrawiam

kichu

  • Wiadomości: 11802
    • Zobacz profil
  • Skąd: Września
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 25, 2011, 07:59:24 pm »
to jak juz jestesmy w temacie

chinese car crash test ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BOFIt9iw1Fs&feature=fvw[/youtube]

Rzepka

  • Master
  • ******
  • Wiadomości: 3301
  • Modelarz :)
    • Zobacz profil
    • RzepkaPHOTO
  • Skąd: Bielsko-Biała (EPBA)
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 25, 2011, 09:27:37 pm »
I -5 gwiazdek w ENCAP :D Widać strefa zgniotu kończy się prawie za samochodem :P ;D
Pozdrawiam :)

kichu

  • Wiadomości: 11802
    • Zobacz profil
  • Skąd: Września
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 25, 2011, 09:35:04 pm »
jakby miał  silnik z tylu to mozna by smialo mowic, ze strefa kontrolowanego zgniotu konczy sie na silniku :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2011, 10:29:34 pm wysłana przez Joa »

Rzepka

  • Master
  • ******
  • Wiadomości: 3301
  • Modelarz :)
    • Zobacz profil
    • RzepkaPHOTO
  • Skąd: Bielsko-Biała (EPBA)
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 25, 2011, 09:45:49 pm »
Czyli jak w naszym "Maluszku"  :D
Pozdrawiam :)

Qna

  • Master
  • ******
  • Wiadomości: 4483
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z los Heblos KrK
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 25, 2011, 09:53:24 pm »
Kurde ale na Węgrzech to mają zagęszczenie "Zoltanów" :D 

hesja

  • Prezes SPFL
  • Solo Pajlot
  • ********
  • Wiadomości: 21588
    • Zobacz profil
    • hesja
  • Skąd: Warszawa
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 25, 2011, 10:15:24 pm »
no i juz prawie go odpicowali :P
fota z lotniska Kecskemet:
:) Serdecznie pozdrawiam

Sławek Krajniewski

Rzepka

  • Master
  • ******
  • Wiadomości: 3301
  • Modelarz :)
    • Zobacz profil
    • RzepkaPHOTO
  • Skąd: Bielsko-Biała (EPBA)
Odp: Węgierski Fulcrum
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 25, 2011, 10:38:56 pm »
Eeee toćto kawał samolotu jest myślę że jeszcze poleci :P
Pozdrawiam :)