Ja postanowiłem zatrzymać się przy każdym zdjęciu i powiedzieć co mi leży na wątrobie
Oczywiście to jest moja opinia i niekoniecznie musi być spójna z ogólnie przyjętymi zasadami fotografii lotniczej.
Jestem laik, więc pisze jak laik.
Podobają mi się bo moim zdaniem... :1 - śmigiełko robi wrażenie
2 - fajna kompozycja, moment no i ten gorąc za samolotem
8 - jest minimalizm, moment, ogólne wrażenie
10 - piękne oderwania (czy to tamsię zwie) i tło
12 - dobry moment, fajnie wyszło to falowanie powietrza za samolotem
Są bardzo dobre, ale moim zdaniem... :3 - zbyt ciasno i chyb trochę za bardzo wyciągnięty samolot
7 - drażni mnie trochę czarny samolot. Troszkę widać "aureolę" wokół niego (efekt wyciągania z cieni?). Wiem, że "coś za coś", ale...
9 - hm... Nie przepadam za takimi ciasnymi kadrami. Będąc czepliwym zwróciłbym uwagę na szum pojawiający się w miejcu "targania" cieni, ale nie jestem czepliwy, więc...
11 - Długo się zastanawiałem i mimo, że kompozycja i kolorystyka zdjęcia bardzo mi się podoba, to strasznie mnie drażni "poza" samolotu (czyli kąt pod jakim go widzimy). Jakoś nie lubię tego ujęcia...
14 - fajny kadr, ale kolorki coś nieładnie wyprane
15 - też ładny kadr i też ten kolor... Landrynka?
Nie podobają mi się, bo moim zdaniem... :4 - z samolotami jest coś nie tak. Nie wiem, czy przeostrzone, czy "zawyciągnięte". Trochę mi nie pasuje, niespólność WB (ale to pewnie celowa obróbka). Podoba mi się za to klimat tła.
5 - pierwsze co to widać mocne wyciąganie. Wydaje mi się, że oryginał był sporo niedoświetlony i EV poszła na +1,3
Tzn. takie odnosze wrażenie. Osobiście nie przepadam tez za aż tak ciasnymi kadrami.
6 - Nie przepadam za "kwadratami" w fotografii lotniczej. Kadr mi też nie leży, jakoś tak za bardzo nudno jest. Poza samolotu wskazuje na dynamikę, a kwadratowy kadr jest zaprzeczeniem dynamiki (są wyjątki).
13 - znowu kwadrat
Nie jest tak, ze odrzucak każdy kwadrat