Śmiglak na 6 też w porządku tylko 1/50 to jednak jeszcze ciut za ... krótko aby zamknąć te
...... kolorowe koło Ja walczyłem z 1/30 s i prawie też ... ale nie do końca
i widzę że trzeba było zejść do 1/20s /vide zdjęcie by Hesja/
a ja przewrotnie napisze, ze nie zawsze w kazdym kadrze idealnie zamkniety wirnik wyglada najlepiej... owszem zawsze jest za niego szacun z punktu widzenia kolegow fotografow, natomiast patrzac tylko i wylacznie na
obraz sa takie ujecie, gdzie wirknik prawie zamkniety, zrobiony na czasie ciut krotszym o ta dzialke czy dwie
niz tym potrzebnym do pelnego kola sprawia wrazenie duuzo bardziej dynamicznego
wszystko zalezy od kadru/katu pod jakim zostala sfocona maszyna, jak pada swiatlo... sa takie kadry gdzie wirnik
pelne kolo po prostu "przeslania" fajnie oswietlona maszyne np. i w takich kadrach te luki w wirniku wygladaja 3x
lepiej niz pelne kolo
podobnie jak np. fota smiglaka z silnikiem z przodu lecacego od mordy... jak mam ciasny kadr gdzie widac dobrze pilota, to w pelni rozmyte kolo smigla jak jeszcze dostanie slonca tak naprawde mi go zasloni
z kolei np. na wielosilnikach (np. transportowce wojskowe) czasem fajnie wyglada pelen krag, a czasem jak sa smigla 4-5 platowe nawet fajniej jak widac te lopaty chocby nieznacznie... jest dodatkowo na czym oko zawiesic
i tworzy sie fajny ulad "geometryczny"
jednym slowem nie ma reguly i imho trzeba patrzec na caly kadr a nie tylko na sam wirnik/smiglo