ZDJĘCIA INNE > Pozostałe
Mniejsze złomy także nocą
(1/1)
Szarszek:
Jak obiecałem tak zrobiłem, czyli męczymy dalej koleją ;)
Tym razem tematem przewodnim są pierwsze dni służby liniowej zupełnie nowej lokomotywy na polskich torach.
Mianowicie najnowszy, moim zdaniem bardzo udany produkt polskiego producenta z Nowego Sącza "Griffin" firmy Newag z serii EU160 o numerze bocznym 028. Jest to jedna najnowszych a zarazem ostatnich wyprodukowanych lokomotyw z prawa opcji na zakup 10 dodatkowych sztuk zamówionych przez PKP Intercity elektrowozów po udanym i szybko zrealizowanym zamówieniu na 20 sztuk z opcji podstawowej. Warto tutaj zaznaczyć, że jest to przełomowa seria pojazdów na polskich szlakach, ponieważ jest to pierwsze tak duże zrealizowane w całości i co ważne odebrane zamówienie przez PKP od czasów głębokiego PRL-u seria pojazdów ::) Pomimo, że zakładano pierwotnie aby pojazdy miały prędkość konstrukcyjną na poziomie minimum 200 km/h to przez względy polityczne postanowiono zmniejszyć wymagania w przetargu do 160km/h. Pomimo tych zawirowań drugi spory producent taboru szynowego jakim jest Bydgoska PESA nie wygrała przetargu dla PKP IC - (zdecydowanie bardzo dobrze się stało). Tym samym mamy już obecnie na szlaku 30 nowoczesnych lokomotyw, spełniających najnowsze europejskie normy, mające na pokładzie system ETCS poziomu 2, który w dużym uproszczeniu, możemy powiedzieć że umożliwia nam bezpieczną i autonomiczną jazdę po szlakach wyposażonych oraz certyfikowanych do jazdy pod pełnym nadzorem ETCS-u, co umożliwiło jazdę z prędkościami powyżej 130km/h w pojedynczej obsadzie kabiny maszynisty. Wcześniej było w Polsce praktycznie niespotykane aby można było prowadzić pociagi 160km/h nie mając na pokładzie dwóch maszynistów.
Uff, to może tyle tytułem szybkiego i zbędnego wstępu który chciałem przekazać dla ciekawych co my tu mamy pod tą piękną zabytkową halą wrocławskiego dworca głównego.
1
2
3
4
5
6
Spad:
Fajne! Dawaj więcej :)
Sławol:
Super!
Banshee:
pokaż proszę więcej zdjęć :)
Nawigacja
Idź do wersji pełnej