Cześć Wszystkim,
Niektórzy z Was mnie widzieli i trochę poznali na ostatnim spotkaniu w Radomiu pod namiotami, gdzie przyjechałem z Ryśkiem (Rychu), którego znam rodzinnie, że tak powiem. :-) Inni może nie byli, bądź nie mieli okazji ze mną pogadać. Dlatego chciałbym się Wam lepiej przedstawić w czasie oczekiwania na decyzję na moją aplikację do SPFL.
Przede wszystkim lotnictwo jest moją pasją. Z SPFL spotkałem się już ładnych kilka lat temu, moja data rejestracji na forum to 2014, ale raczej biernie przyglądałem się forum. W 2015 uczestniczyłem (też z Ryśkiem) w Akademii Nikon: Fotografia lotnicza w Łasku. Ale moja przygoda z fotografią lotniczą zaczęła się dużo wcześniej...
To może od początku. Trochę detali z mojej aplikacji...
Urodziłem się i mieszkam we Wrocławiu, z wykształcenia elektronik, wykonywany zawód: Inżynier rozwiązań IT. Znam dosyć dobrze angielski (w tym techniczny/lotniczy) i jako-tako rosyjski (coś tam potrafię przeczytać i powiedzieć).
Moja pierwsza myśl o lotnictwie była związana z konstrukcją śmigłowca, którym odlecę aby nie pójść do szkoły podstawowej.
Pierwsza fascynacja to oczywiście film Top Gun. Pierwsza książka związana z tematyką lotniczą to Paragraf 22. Niestety marzenia o tym aby zostać pilotem myśliwca szybko zgasły przez wadę wzroku i pewnie nie tylko to… Dlatego pasję zainteresowania lotnictwem przekierowałem na inne tory.
Początkowo było to modelarstwo redukcyjne – ta pasja trwa do dzisiaj. Kolejną pasją stały się symulatory lotnicze. Od 2000 roku zacząłem się interesować tą tematyką poprzez symulatory lotnictwa cywilnego FSX, X-Plane oraz wojskowego: BMS (stary Falcon 4) i DCS (Digital Combat Simulator). W latach 2012-2017 byłem pilotem elitarnej 13 Wirtualnej Eskadry Lotnictwa Taktycznego (13 WELT) (
http://www.maverick.webd.pl), gdzie lataliśmy on-line na F-16C w licznych wirtualnych potyczkach powietrznych z wirtualnymi lotnikami z całego świata. Napisałem „elitarnej” świadomie. Aby się tam dostać musiałem sporo się nauczyć i zaliczyć liczne sprawdziany, a same loty były obłożone maksymalną dawką realizmu. Zainteresowanie symulatorami zmotywowało mnie do zbudowania własnego symulatora lotu. Jest to dosyć zaawansowany symulator F-16, którego budowa trwała ponad 2 lata. Jak zrobię trochę porządku to zrobię kilka zdjęć symulatora i wrzucę na forum.
W latach 2011-2012 ukończyłem drugi kierunek studiów magisterskich w Dolnośląskiej Szkole Wyższej (DSW) na wydziale Bezpieczeństwo Narodowe, kierunek Zarządzanie Bezpieczeństwem Lotnictwa Cywilnego. To był kolejny krok zbliżający mnie do świata lotnictwa. Poznałem nowe zagadnienia ze świata lotnictwa cywilnego, regulacje prawne, instytucje lotnicze, procedury bezpieczeństwa, język lotniczy oraz sporo ciekawych ludzi.
The last but not least… fotografia lotnicza, pasja rozwijana od 1991 roku od czasów AirShow w Poznaniu z aparatem Fied 5b. Potem liczne pokazy w Polsce i zagranicą. Ważnym etapem w edukacji fotografii lotniczej był kurs Akademi Nikona w 2015 roku w Łasku. Poważniejszą przygodę zacząłem w 2009 roku od Nikona D80 i dosyć słabego obiektywu 18-135 (chyba). W zeszłym roku przesiadłem się na Nikona D7200, do którego mam kilka obiektywów, największy to Nikkor 200-500. Zabawa w fotografię lotniczą nabrała tempa: SIAF 2017, NATO Days 2017, ILA 2018, NTM Poznań 2018, Radom 2018. Zdjęcia publikuję na FB (
https://www.facebook.com/szadokfoto/)
Co jeszcze... Lubię fotografię samą w sobie. Te wszystkie niuanse techniczne związane z samym wykonaniem zdjęcia, liczne opcje i ustawienia aparatu, dobra kompozycja i wyobraźnia, czyli to wszystko co później składa się na dobre zdjęcie. Podobnie jak późniejsza obróbka graficzna. Zabawa Photoshop'em to dla mnie czysta radość.
Moja pasja lotnictwem i fotografią lotniczą trwa już dosyć długo i nie jest jak widać przelotna, a dodatkowa wiedza w zakresie symulacji lotniczych, bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym i modelarstwa, może być interesująca i warta uwagi dla wielu z Was. Dlatego uważam, że warto te znajomości jeszcze bardziej zacieśnić poprzez członkostwo w SPFL, o co uprzejmie wnioskuję.